پیش‌تر شایعه شده بود شیائومی قصد دارد پرچم‌داران سری ۱۳ خود را در ماه نوامبر رونمایی و راهی بازار کند. اگر این اتفاق رخ می‌دهد، شیائومی در واقع از برنامه‌های خود یک ماه جلوتر بود اما اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت چینی قصد دارد در ماه دسامبر از گوشی‌های جدید خود رونمایی کند. این اتفاق طبق خبری که به‌تازگی منتشر شده ظاهرا قرار است در نخستین روز ماه دسامبر یعنی ۱۰ آذر ماه رخ دهد.

این خبر را یکی از افشاگران منتشر کرده و مدعی شده که موثق هم هست. فعلا خود شیائومی چیز خاصی در این رابطه نگفته و باید برای اعلام رسمی منتظر بمانیم. اما در رابطه با خود گوشی‌ها باید بگوییم احتمالا سه مدل را شاهد خواهیم بود؛ استاندارد، پرو و اولترا.

طبق برنامه‌های قبلی شیائومی، اگر قرار به عرضه‌ی مدلی تحت عنوان ۱۳ اولترا باشد باید اواسط سال ‌آینده شاهد آن باشیم چرا که شیائومی معمولا مدل‌های اولترا را به همراه دو مدل پرو و استاندارد رونمایی و عرضه نمی‌کند. اما امسال ظاهرا این شرکت می‌خواهد شیائومی ۱۳ اولترا را در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار دهد. همچنین با تأیید رسمی مدیرعامل این شرکت، باید منتظر ورود این گوشی به بازارهای جهانی هم باشیم. این در حالی است که معمولا گوشی‌های مدل اولترای شیائومی به بازار چین محدود هستند و وارد بازار جهانی نمی‌شوند.

  • سری ردمی نوت ۱۲ زودتر از انتظار راهی بازار جهانی می‌شود

شیائومی 13 رونمایی

علاوه بر این‌ها گفته می‌شود شیائومی می‌خواهد در رویداد پیش رو از رابط کاربری MIUI 14 هم رونمایی کند که اگر اینطور باشد، سری شیائومی ۱۳ را باید نخستین پرچم‌دارهای این شرکت چینی با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری جدید بدانیم. رابطی که گفته می‌شود دیگر تبلیغات ندارد. در حال حاضر اطلاعات‌مان از این رابط کاربری بسیار محدود است اما رونمایی از آن در رویداد پیش روی شیائومی می‌تواند خبر خوبی برای کاربران گوشی‌های این شرکت باشد.

سری شیائومی ۱۳ قرار است با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار شوند. یک خبر نه چندان حتمی هم راجع به این گوشی‌ها وجود دارد و آن هم این است که این شرکت چینی شاید تصمیم بگیرد نام آن‌ها را به شیائومی ۲۰ تغییر دهد. فعلا چیزی در این رابطه حتمی نیست و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر بمانیم.

  • با ۱۰ تا از بهترین و بدترین گوشی‌های شیائومی آشنا شوید

منبع: Gizchina

نوشته شیائومی ۱۳ در تاریخ ۱۰ آذر رونمایی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala