شاسی‌بلند برقی دراکو دراگون را باید تکمیل‌کننده‌ی ابرخودروی GTE EV به شمار آورد که سال ۲۰۲۰ نگاه‌های زیادی معطوف به خود کرد. عرضه‌ی این محصول نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که این گروه خودروساز اهداف بسیار بزرگی در سر دارد. درب‌های گالووینگ دراکو دراگون در ابعاد بسیار بزرگی طراحی شده که شبیه به بال است و دسترسی راحت‌تر سرنشینان را به صندلی‌های جلو و عقب فراهم می‌کند. کابین این خودرو نیز برای نشستن حداکثر ۵ نفره توسعه‌ یافته است.

دراکو دراگون

اما سوال اصلی در مورد این خودرو این است که چگونه دراکو دراگون، به عنوان یک شاسی‌بلند برقی می‌تواند شتابی در حد سریع‌ترین خودروهای جهان تولید کند؟ قدرت این خودرو از پیشرانه‌ی چهارموتوره مشابه ابرخودروی GTE EV ناشی می‌شود. در واقع روی چرخ این خودرو یک موتور الکتریکی و  یک پک باتری تعبیه شده است.

هنوز اطلاعات چندان دقیقی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که دراکو دراگون از فناوری شارژ سریع ۵۰۰ کیلوواتی پشتیبانی کرده و در عرض ۱۰ دقیقه باتری‌های آن حدود ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. همچنین سیستم اختصاصی دراکو دراگون که «Drako DriveOS» نامیده می‌شود، در حقیقت یک ECU چند هسته‌ای است که کنترل این شاسی‌بلند را به دست گرفته است.

از دیگر عوامل موثر در عملکرد بی‌نظیر این خودرو باید به بدنه‌ی فیبر کربنی آن اشاره کرد. بهره‌گیری از این ماده قدرتمند، افزایش استحکام و کاهش ۵۰ درصدی وزن آن را به همراه داشته و به حدود ۲,۲۵۳ کیلوگرم رسیده است. اگرچه وزن این خودرو از تسلا X Plaid کمتر است، اما برد و قدرت بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد.

دراکو دراگون

درون کابین دراکو دراگون طیف گسترده‌ای از فناوری‌های پیشرفته در دسترس سرنشینان است که از جمله‌‌ی آن‌ها باید به نمایشگر لمسی عظیم ۱۷.۱ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی کوچک‌تر، دو نمایشگر برای دوربین‌هایی که جایگزین آینه‌های جانبی شده‌اند و دو تبلت بزرگ برای سرنشینان عقب اشاره کرد. آن طور که شنیده می‌شود، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان از سال ۲۰۲۶ با قیمت پایه‌ ۲۹۰ هزار دلار در اختیار علاقه مندان و مشتریان قرار خواهد گرفت.

  • سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۲۴ با قدرت ۱۸۲ اسب بخاری معرفی شد

منبع: Motor 1

نوشته با دراکو دراگون، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان آشنا شوید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala