آیفون 15 پرو

خرید آیفون از دیجی‌کالا
  • از ساخت قطعات تا اسمبل نهایی؛ با پروسه تولید آیفون آشنا شوید

نمایشگر

سال آینده هم این گوشی‌ها از نمایشگرهای متفاوتی بهره خواهند برد. این یعنی آیفون ۱۵ پرو با نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی به دست کاربران می‌رسد. اما در این میان امیدواریم حداقل رفرش ریت ۹۰ هرتز به نمایشگر گوشی‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس راه پیدا کند. با توجه به اینکه ظاهرا اپل به دنبال تغییر اندازه‌ی نمایشگر این گوشی‌ها نیست، پس بار دیگر با دو گوشی ۶.۱ اینچی و دو گوشی ۶.۷ اینچی روبرو خواهیم شد. در ضمن نمایشگر آیفون ۱۵ پرو به احتمال زیاد حداکثر روشنایی بیشتری نسبت به آیفون ۱۵ ارائه می‌دهد.

بر اساس برخی شایعات مطرح شده، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد سال آینده برای تمام مدل‌های آیفون از نمایشگر حفره‌دار استفاده کند. البته با توجه به اینکه ماه‌ها تا معرفی این گوشی‌ها فاصله داریم، در این زمینه نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم زیرا با این کار تفاوت ظاهری بین مدل‌های پرو و معمولی کاهش پیدا می‌کند.

طراحی

آیفون 15 پرو

گفته می‌شود بعد از مدت‌ها انتظار، آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ اولترا با بدنه‌ی تیتانیومی راهی بازار خواهد شد. در رابطه با مدل‌های پرو آیفون ۱۴ هم چنین شایعاتی مطرح شد که در نهایت اپل تصمیم گرفت همان بدنه‌ی آلومینیومی همیشگی را مورد استفاده قرار دهد. در صورت استفاده از تیتانیوم برای بدنه، آیفون یا آیفون‌های موردنظر بدنه‌ی بادوام‌تری خواهند داشت.

در رابطه با پورت این گوشی‌ها ظاهرا اپل به ناچار قصد دارد تمام مدل‌های آیفون ۱۴ را با پورت USB-C به دست کاربران برساند. البته یکی از افشاگران اعلام کرده که سرعت پورت استفاده شده برای مدل‌های پرو بیشتر از مدل‌های استاندارد خواهد بود. همچنین احتمال کنار گذاشتن دکمه‌های متحرک بهره‌گیری از دکمه‌های غیرمتحرک برای مدل‌های پرو وجود دارد که در صورت عملی شدن این مشخصه، باید ببینیم کاربران چه واکنشی به این موضوع نشان می‌دهند.

تراشه و عملکرد

اپل امسال برای سری آیفون ۱۴ رویه‌ی متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته در پیش گرفت. معمولا هر ساله مدل‌های معمولی و پرو با چیپست یکسان عرضه می‌شدند اما امسال اپل برای مدل‌های معمولی آیفون ۱۴ از چیپست قدیمی A15 استفاده کرده و فقط مدل‌های پرو تراشه‌ی جدید این شرکت را دریافت کرده‌اند.

طبق برخی گزارش‌های منتشر شده، اپل تا اطلاع ثانوی قصد دارد همین رویکرد را برای نسل‌های بعدی آیفون تکرار کند. این یعنی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ مجهز به تراشه‌ی A16 خواهند بود و مدل‌های پرو با چیپست A17 راهی بازار خواهند شد. به نظر می‌رسد مدل‌های پرو آیفون ۱۵ با رم ۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود. در حال حاضر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برند و سال آینده مدل‌های استاندارد باید به رم ۶ گیگابایتی بسنده کنند.

دوربین

معمولا یکی از مزایای مدل‌های پرو نسبت به مدل‌های معمولی، کیفیت بالاتر دوربین آن‌ها است. در این میان امسال اپل توجه ویژه‌ای به دوربین‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نشان داده است. در کنار بهره‌گیری از دوربین تله‌فوتو مانند نسل قبلی، این بار شاهد استفاده از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هستیم. به لطف همین دوربین، کاربران می‌توانند عکس‌های ProRaw با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی را ثبت کنند که این عکس‌ها جزئیات بسیار زیادی را ارائه می‌دهند.

سال آینده هم قرار است همین دوربین برای مدل‌های پرو استفاده شود و مدل‌های استاندارد دوباره با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی عرضه می‌شوند. در این میان برخی گزارش‌ها از بهره‌گیری آیفون از دوربین پریسکوپی خبر می‌دهند. این یعنی کاربران با خرید این گوشی قادر به بهره‌گیری از زوم ۵-۶ برابری خواهند بود. مطابق معمول، تمام گوشی‌های آیفون ۱۵ از نظر پردازش نرم‌افزاری تصاویر با بهبود‌های مختلفی روبرو می‌شوند.

مشخصات احتمالی آیفون ۱۵ اولترا

بعد از اپل واچ اولترا، به نظر می‌رسد سال آینده اپل از آیفون ۱۵ اولترا رونمایی خواهد کرد که در حقیقت جانشین آیفون ۱۴ پرو مکس محسوب می‌شود. اپل به طور مشخص می‌خواهد تفاوت‌های بین مدل‌های پرو را افزایش دهد تا آمار فروش مدل اولترا بیشتر از ۱۴ پرو مکس باشد. به غیر از استفاده از بدنه‌ی تیتانیومی و دوربین پریسکوپی، برخی شایعات از احتمال بهره‌گیری این گوشی از دو دوربین سلفی خبر داده‌اند که البته هنوز منابع زیادی این شایعه را تایید نکرده‌اند.

سخن پایانی

مانند سری آیفون ۱۴، سال آینده مدل‌های سری آیفون ۱۵ تفاوت‌های مختلفی با هم خواهند داشت تا مدل‌های پرو به چشم بیایند. در هر صورت مطابق معمول تا شهریور سال آینده، هزاران شایعه در مورد این گوشی‌ها منتشر می‌شود که بخش قابل توجهی از این شایعات به واقعیت تبدیل خواهند شد.

  • هر آنچه درباره‌ی آیفون SE 4 می‌دانیم

منبع: Tom’s Guide

نوشته آیفون ۱۵ در برابر آیفون ۱۵ پرو؛ تفاوت‌ها و شباهت‌های احتمالی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala