یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی راس یانگ که معمولا خبرها و اطلاعاتی که راجع به گوشی‌های هوشمند منتشر می‌کند درست از آب در می‌آیند، به تازگی اعلام کرده که گلکسی زد فلیپ ۵ از لحاظ طراحی در مقایسه با نسل کنونی خود دو تفاوت عمده خواهد داشت. اگر این گفته‌های راس یانگ حقیقت داشته باشند، باید انتظار داشته باشیم بزرگ‌ترین نقاط ضعف گلکسی زد فلیپ ۴ در نسل بعد برطرف شوند.

راس یانگ در رابطه با یکی از این تغییرات گفته که احتمالا نمایشگر ثانویه‌ی گلکسی زد فلیپ ۵ بزرگ‌تر از نسل کنونی خواهد بود. گلکسی زد فلیپ ۴ از این حیث در مقایسه با نسل قبل خود تغییر خاصی نداشته و به نمایشگر ۱٫۹ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر به عنوان نمایشگر دوم، اطلاعاتی از قبل تاریخ و ساعت، اعلانات و… را به نمایش می‌گذارد اما فضا برای بزرگ‌تر شدن آن وجود داشت که سامسونگ ظاهرا تصمیم دارد این کار را برای نسل بعد انجام دهد. طبق گفته‌های راس یانگ، این پنل به احتمال زیاد در نسل بعد به ۳ اینچ افزایش پیدا خواهد کرد و این یعنی کاربر می‌تواند تعامل بیشتر و معنادارتری با آن داشته باشد بدون اینکه اصلا نیازی به باز کردن گوشی به وجود بیاید.

دومین تغییر هم به لولای گلکسی زد فلیپ ۵ بر می‌گردد. گوشی‌های تاشو وقتی باز می‌شوند، یک چین‌خوردگی هم درست در مرکز نمایشگر به وجود می‌آید. برخی از شرکت‌ها نظیر شیائومی با قربانی کردن یک سری از قابلیت‌های خوب نظیر استاندارد ضد آب، لولا را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که این چین خوردگی به حداقل برسد و ظاهر گوشی هم جذاب‌تر شود. اما سامسونگ بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز دارد تا زیبایی، در نتیجه گوشی‌های تاشوی این شرکت اگرچه در مرکز نمایشگر چین‌خوردگی دارند اما ضد آب هستند. گلکسی زد فلیپ ۵ اما ظاهرا طراحی متفاوتی خواهد داشت به این صورت که چین‌خوردگی وسط پنل کمتر خود را نشان می‌دهد. این نوع طراحی ظاهر جذابی به گوشی می‌دهد اما نمی‌دانیم آیا سامسونگ مجبور به حذف استاندارد ضد آب می‌شود یا خیر.

البته فعلا باید این خبر را در حد یک شایعه در نظر بگیریم؛ حتی اگر از زبان افشاگر معروفی خارج شده باشد. لازم به ذکر است گفته می‌شود گلکسی زد فلیپ ۵ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ از دیجی‌کالا
  • چرا گلکسی زد فلیپ سامسونگ از گلکسی زد فولد محبوب‌تر است؟

منبع: Android Authority

نوشته گلکسی زد فلیپ ۵ تغییرات بزرگی در طراحی خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala