اگرچه اپل قصد دارد یک سال دیگر از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ رونمایی کند اما این موضوع باعث نشده افشاگران از انتشار خبر پیرامون آن‌ها دست بکشند. در حال حاضر خبرهای زیادی پیرامون قدرتمندترین مدل از این سری یعنی آیفون ۱۵ اولترا منتشر شده و به تازگی هم جزئیات جدیدی را راجع به آن شنیدیم. طبق جدیدترین اطلاعاتی که به لطف مارک گورمن و مینگ‌چی کو در اختیار داریم، می‌دانیم گوشی‌های سال آینده‌ی اپل شامل چهار مدل خواهند بود؛ آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا که مدل آخر در واقع قرار است جایگزین مدل پرو مکس امسال شود.

طول عمر باتری بیشتر و دوربین با امکان ضبط ویدیوی ۸K در آیفون ۱۵ اولترا

یکی از جذاب‌ترین شایعاتی که قبل از رونمایی از سری آیفون ۱۴ همیشه در رابطه با آن‌ها می‌شنیدیم، تجهیزشان به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید و در نتیجه امکان ضبط ویدیوی ۸K بود که این اتفاق نیفتاد. اما ظاهرا آیفون ۱۵ اولترا به عنوان قدرتمندترین آیفون سال آینده این امکان را خواهد داشت. این خبر را یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی LeaksApplePro در توییتر منتشر کرده اما از اینکه این قابلیت فقط به مدل اولترا محدود خواهد شد یا در مدل پرو هم شاهد آن خواهیم بود یا خیر ابراز بی اطلاعی کرد.

در حال حاضر جدیدترین گوشی‌های اپل یعنی سری آیفون ۱۴ فقط امکان فیلم‌برداری در وضوح ۴K را دارند در حالی که رقبا نظیر سامسونگ، شیائومی و… مدت زمان زیادی است که امکان فیلم‌برداری ۸K را به گوشی‌های خود اضافه کرده‌اند. در صورت اضافه شدن این قابلیت به آیفون ۱۵ اولترا، این گوشی به یک محصول فوق‌العاده مجهز و قدرتمند در این زمینه تبدیل خواهد شد چرا که گفته می‌شود اپل می‌خواهد یک دوربین پریسکوپی هم برای زوم چندین برابری به آن اضافه کند.

علاوه بر افزایش کیفیت دوربین، شایعه‌ی جدید به افزایش طول عمر باتری آیفون ۱۵ اولترا هم اشاره کرده است. ظاهرا این گوشی بزرگ‌ترین باتری از سری آیفون ۱۵ را در خود خواهد داشت و گفته می‌شود در مقایسه با بهترین آیفون کنونی از لحاظ نگه‌داری شارژ ۳ الی ۴ ساعت بهتر عمل خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعات‌مان راجع به آیفون ۱۵ اولترا به همین موارد و البته اندازه‌ی ۶٫۷ اینچی،‌ پردازنده‌ی A17، پورت USB-C و قیمت احتمالا ۱۲۰۰ دلاری در مدل پایه محدود است.

  • آیفون ۱۵ پرو احتمالا کلید فیزیکی نخواهد داشت

منبع: Gizchina

نوشته آیفون ۱۵ اولترا باتری بهتر و امکان فیلم‌برداری ۸K خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala