شیائومی در ابتدا اعلام کرد می‌خواهد در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) از گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ رونمایی کند. گوشی‌هایی که گفته می‌شود در دو مدل استاندارد و پرو راهی بازار خواهند شد. اما به علت فوت رئیس جمهور سابق چین و ادای احترام به او، این اتفاق رخ نداد. شیائومی هم تصمیم گرفت این رویداد را ۱۰ روز بعد یعنی در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) برگزار کرده و از طی آن از محصولات سخت‌افزاری جدیدش رونمایی کند.

طبق اطلاعاتی که در رابطه با این گوشی‌ها در اختیار داریم، می‌دانیم مدل استاندارد یعنی شیائومی ۱۳ قرار است یک پرچم‌دار کوچک و جمع و جور مثل شیائومی ۱۲ باشد با این تفاوت که اینبار به عنوان قلب تپنده، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در آن شاهد هستیم که گفته می‌شود پردازنده‌ای بسیار توانمند، سریع و کم‌مصرف است. علاوه بر این‌ها، شنیده‌ایم که این گوشی از طراحی تخت بهره خواهد برد و هیچ انحنایی روی پنل آن وجود نخواهد داشت. در تصاویری هم که از این محصول منتشر شده کاملا می‌توانید متوجه این موضوع شوید.

شیائومی 13
شیائومی 13
شیائومی 13
  • ردمی K60 شاید از K60 پرو سریع‌تر باشد!

در طرف مقابل، شیائومی ۱۳ پرو را در اختیار داریم که پرچم‌دار قدرتمند از این سری محسوب می‌شود. این گوشی از لحاظ سیستم دوربین بسیار پیشرفته خواهد بود چرا که گفته می‌شود از همان سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی به عنوان سنسور اصلی بهره خواهد برد؛ خصوصا که اینبار به لطف سیستم پردازش تصویر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و تغییراتی که شیائومی روی آن اعمال کرده، عملکرد آن احتمالا بهتر هم خواهد شد. این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و نخستین بار هم در شیائومی ۱۲S اولترا شاهد استفاده از آن بوده‌ایم. لازم به ذکر است در شیائومی ۱۳ پرو برخلاف ۱۲S اولترا خبری از سنسور تله‌فوتو نخواهد بود و این یعنی شیائومی ۱۳ پرو هم یک پرچم‌دار تمام عیار نخواهد بود تا باز هم همه‌ی نگاه‌ها به ۱۳ اولترا دوخته شود.

شیائومی قرار است در رویداد پیش رو علاوه بر گوشی‌های یادشده از ساعت هوشمند، ایربادز و رابط کاربری MIUI 14 با تغییرات فراوان رونمایی کند. در رابطه با این رابط اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما گفته می‌شود از سیستم تشخیص کلاه‌برداری بهره خواهد برد، بخش اعلانات آن بهبود داشته و قابلیت تشخیص متن هم به اپلیکیشن پیش‌فرض گالری آن اضافه شده است.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی از دیجی‌کالا
  • بهترین گوشی‌های شیائومی موجود در بازار؛ از اقتصادی تا پرچم‌دار

منبع: GSMArena

نوشته سری شیائومی ۱۳ در تاریخ ۲۰ آذر رونمایی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala