در حال حاضر قدرتمندترین و بهترین ساعت هوشمند اپل، اپل واچ اولترا نام دارد. محصولی که اواخر سال ۲۰۲۲ با نمایشگر ۱٫۹ اینچی بزرگ با بیشینه‌ی روشنایی ۲۰۰۰ نیت رونمایی شد. این ساعت هوشمند هم اکنون با قیمت بسیار بالایی در بازار در دسترس قرار دارد و اینطور که به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد جانشین آن را هم راهی بازار کند. گفته می‌شود نسل دوم اپل واچ اولترا که احتمالا واچ اولترا ۲ نام خواهد داشت اواخر سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد و در همین راستا به تازگی اطلاعاتی هم از نمایشگر آن منتشر شده است.

طبق گفته‌ی تحلیل‌گران، نسل دوم اپل واچ اولترا شاید نخستین ساعت هوشمند جهان لقب بگیرد که از نمایشگر با پنلی از جنس Micro-LED بهره خواهد برد. در حال حاضر ساعت‌های هوشمند اپل در بهترین مدل خود از نمایشگر LTPO OLED استفاده می‌کنند که کیفیت بسیار بالایی هم دارد. اما تفاوت اصلی بین OLED و Micro-OLED به ماهیت دیودهای ساطع‌کننده‌ی نور بر می‌گردد. پنل‌های OLED از دیودهای ارگانیک بهره می‌برند اما Micro-LED از دیودهای غیر ارگانیک استفاده می‌کند. به لطف همین تفاوت، Micro-LEDها قادرند تصاویر را با کنتراست بسیار بالاتر و گاموت رنگی وسیع‌تری به نمایش بگذارند. همچنین در مقایسه با OLEDها دوام و ماندگاری بیشتری هم دارند.

  • ۱۰ ساعت هوشمند محبوب در دیجی کالا (۱۱ دی ۱۴۰۱)

استفاده از پنلی از جنس Micro-LED برای نسل بعدی ساعت هوشمند اپل واچ اولترا یک پیشرفت محسوس به حساب خواهد آمد؛ هرچند برخی‌ها انتظار دارند چنین ارتقایی را در محصولاتی با نمایشگر بسیار بزرگ‌تر نظیر آیفون‌ها و آیپدها شاهد باشند. اما با این حال مصرف انرژی پایین و دوام و ماندگاری بالای پنل نمایشگر دو مورد از اصلی‌ترین فاکتورها هنگام خرید ساعت هوشمند به حساب می‌آیند.

نه تنها کیفیت نمایشگر بلکه اندازه‌ی آن هم در نسل بعدی اپل واچ اولترا احتمالا با افزایش مواجه خواهد شد. اینطور که به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد به جای نمایشگر ۱٫۹ اینچ، این بار از پنلی ۲٫۱ اینچی برای اپل واچ اولترا استفاده کند که در این صورت با محصولی با نمایشگر بسیار بزرگ مواجه خواهیم بود. مشخص نیست آیا قالب خود ساعت هم بزرگ‌تر از ۴۹ میلی‌متر کنونی خواهد بود یا خیر اما خود نمایشگر با افزایش اندازه‌ی محسوسی همراه خواهد شد.

  • اپل واچ اولترا در برابر اپل واچ سری ۸؛ کدام مدل برای شما بهتر است؟

منبع: GSMArena

نوشته نسل دوم اپل واچ اولترا احتمالا با نمایشگر ۲٫۱ اینچی عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala