طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Maekyng، درآمد سامسونگ از ۲۸٫۴۲ تریلیون وون کره در سه ماه دوم سال ۲۰۲۲ به ۳۲٫۲۱ تریلیون وون در سه ماه سوم ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرد. البته این افزایش ۱۳٫۳ درصدی مربوط به درآمد فصلی این شرکت است؛ سود عملیاتی سامسونگ در این بازه‌ی زمانی از ۳٫۳۶ تریلیون وون به ۳٫۲۴ تریلیون کاهش پیدا کرد که افتی ۳٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

ظاهرا یکی از دلایلی که باعث شده سامسونگ در بازه‌ی زمانی یادشده درآمد زیادی کسب کند، گوشی‌های سری زد این شرکت هستند؛ گلکسی زد فولد و زد فلیپ که در حال حاضر جدیدترین نمایندگان این شرکت کره‌ای در این بخش گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ هستند. اما دلیل اصلی کاهش سود عملیاتی سامسونگ این است که قیمت قطعات به شدت افزایش پیدا کرده و سامسونگ هم مجبور شده قیمت گوشی‌هایش را برای اینکه مردم توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند خیلی افزایش ندهد. عدم افزایش قیمت از یک سو و افزایش قیمت قطعات از سویی دیگر سامسونگ را در شرایطی قرار داده که مجبور شده ضرر ۳٫۶ درصدی را متحمل شود.

  • گلکسی S23 با نمایشگر بهتر و باتری بزرگ‌تر راهی بازار می‌شود

اما قیمت قطعات سری گلکسی S23 ظاهرا به مراتب بیشتر خواهد بود. از جمله این موارد باید به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اشاره کنیم که سامسونگ می‌خواهد از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی آن در پرچم‌داران جدیدش استفاده کند که قطعا هزینه‌ی بیشتری خواهد داشت. همچنین اضافه شدن سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی هم هزینه‌ی ساخت گوشی‌های سری گلکسی S23 به خصوص مدل اولترا به مراتب افزایش خواهد داد.

اگر سامسونگ بخواهد قیمت این گوشی‌ها را افزایش دهد، با توجه به اینکه اپل قیمت سری آیفون ۱۴ را در یک سری از بازارها بدون تغییر نگه داشته، به احتمال خیلی زیاد در بازار گوشی‌های بالارده فاصله‌ی بیشتری از اپل پیدا خواهد کرد (اپل در این بخش وضعیت به مراتب بهتری دارد). اما اگر قیمت‌ها را افزایش ندهد، می‌تواند در رقابت باقی بماند اما باید انتظار کاهش سود عملیاتی دیگری را داشته باشد. گفته می‌شود این شرکت کره‌ای در نهایت تصمیم دوم را خواهد گرفت و گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و S23 اولترا را به ترتیب با قیمت‌های ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۱۹۹ دلار راهی بازار خواهد کرد؛ مشابه همان قیمتی که برای سری گلکسی S22 در نظر گرفت.

  • سامسونگ برای شکست اپل برنامه دارد؛ از هیچ هزینه‌ای دریغ نخواهد شد

منبع: SamMobile

نوشته قیمت گلکسی S23 احتمالا مشابه گلکسی S22 خواهد بود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala