گلکسی A33 اوایل سال گذشته با مشخصات فنی خوب و قیمت بسیار مناسب به همراه دو مدل دیگر یعنی گلکسی A53 و A73 رونمایی و راهی بازار شد. این گوشی از لحاظ قدرت پردازشی کاملا با گلکسی A53 برابر است و از تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. تراشه‌ای ۵ نانومتری که از دو هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و شش هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده و توانایی پردازشی خوبی هم دارد. این گوشی همچنین از نمایشگر ۹۰ هرتزی از نوع سوپر امولد با وضوح +FHD بهره می‌برد که اندازه‌ی آن به ۶٫۴ اینچ می‌رسد.

حالا طبق خبری که از گلکسی A34 منتشر شده، متوجه شده‌ایم این محصول نمایشگری ۶٫۵ اینچی خواهد داشت که در واقع در بخش نمایشگر این تنها تفاوتش با گلکسی A33 خواهد بود. این یعنی همچنان همان وضوح +FHD، پنل سوپر امولد و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز را شاهد هستیم. به عنوان قلب تپنده باز هم تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ ایفای نقش خواهد کرد که در بالا به مشخصات فنی آن اشاره کرده‌ایم.

  • گلکسی A54 و A34 یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شدند

بهره‌مندی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژر ۲۵ واتی و استاندارد ضد آب IP67، از جمله مواردی هستند که گلکسی A34 و گلکسی A33 در آن با یکدیگر تفاوتی ندارند. البته از لحاظ ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی شاید تفاوت وجود داشته باشد. سامسونگ می‌خواهد گلکسی A34 را در ضعیف‌ترین مدل با ۶ و در بهترین مدل با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم راهی بازار کند. اما گلکسی A33 در ضعیف‌ترین مدل خود با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در دسترس قرار گرفت. ظرفیت حافظه‌ی داخلی هم مثل قبل از ۱۲۸ آغاز و به ۲۵۶ گیگابایت ختم می‌شود.

از جمله سایر مشخصات گلکسی A34 می‌توان به بهره‌مندی آن از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر (اپتیکال)، اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.0 که سامسونگ طبق سیاست کنونی خود باید به مدت ۴ سال آن را به سیستم‌عامل جدید آپدیت کند (تا اندروید ۱۷)، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سلفی ۱۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. حذف سنسور سنجش عمق در نسل جدید هم در کنار اندازه‌ی نمایشگر، یکی دیگر از تفاوت‌هایی است که گلکسی A34 و گلکسی A33 با یکدیگر دارند.

به صورت کلی تفاوت بین دو محصول اصلا معنادار نیست و گلکسی A34 عملا همان A33 با ظاهری متفاوت است.

  • تصاویر لو رفته از گلکسی A34 رنگ‌بندی جذاب آن را نشان می‌دهد

منبع: GSMArena

نوشته گلکسی A34 تفاوت چشمگیری با گلکسی A33 نخواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala