این روزها خبرهای زیادی در رابطه با گوشی‌های سری آیفون ۱۵ منتشر می‌شود. در بسیاری از آن‌ها آمده که اپل می‌خواهد این گوشی‌ها را در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و اولترا راهی بازار کند که در این بین مدل اولترا از قابلیت‌های بسیار زیاد، مدل پرو از اندکی قابلیت کمتر در مقایسه با مدل اولترا و دو مدل استاندارد و پلاس هم از امکاناتی نزدیک به مدل پرو بهره خواهند برد تا بدین ترتیب دیگر مدل‌های استاندارد مثل آنچه که اکنون شاهد هستیم، در مقایسه با دو مدل پرو ناامیدکننده به نظر نرسند.

از جمله امکاناتی که گفته می‌شود در دو مدل استاندارد و پلاس شاهد خواهیم بود، بهره‌مندی از جزیره‌ی پویا است که در حال حاضر فقط برای دو مدل پرو و پرو مکس از سری آیفون ۱۴ در دسترس قرار دارد. همچنین گفته می‌شود اپل می‌خواهد دوربین این دو مدل را هم از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا دهد؛ همان سنسوری که در حال حاضر در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس قرار دارد و تصاویر فوق‌العاده جذاب‌تر و زیباتر از نمونه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی بکار رفته در آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس ثبت می‌کند. هرچند ظاهرا دیگر خبری از سنسور تله‌فوتو و Lidar نخواهد بود. بهره‌مندی از پورت USB-C و پردازنده‌ی سریع‌تر A16 هم از جمله سایر امکانات آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به حساب می‌آیند.

  • اندروید یا iOS؛ کدام را انتخاب کنیم؟

آیفون 15 پرو رم

اما به تازگی اطلاعاتی از آیفون ۱۵ پرو و اولترا هم منتشر شده مبنی بر اینکه اپل قصد دارد حافظه‌ی رم را در این گوشی‌ها به شکل محسوسی ارتقا داده و به ۸ گیگابایت برساند. اگر این شایعه درست باشد، نخستین باری خواهد بود که می‌بینیم یک آیفون تا این اندازه حافظه‌ی رم دارد. همچنین گفته می‌شود این گوشی از پردازنده‌ی ۳ نانومتری فوق‌العاده کم‌مصرف و سریع A17 بهره خواهد برد که البته شایعه شده مثل A16، از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ضعیف‌تر خواهد بود. علاوه بر این‌ها، بدنه‌ی این گوشی هم به جای فولاد ضد زنگ، تیتانیومی خواهد بود.

این تغییرات قطعا برای مدل اولترا هم در نظر گرفته می‌شوند، حال تفاوت آیفون ۱۵ پرو و اولترا جز اندازه دقیقا چه خواهد بود هنوز مشخص نیست. البته پیشنهاد می‌شود این خبر را هم در حد یک شایعه در نظر بگیرید چون فعلا تا رونمایی از آیفون‌های سری ۱۵ زمان زیادی باقی مانده است.

  • فروش پایین آیفون ۱۴ پلاس شاید اپل را وادار به کاهش قیمت آیفون ۱۵ پلاس کند

منبع: Gizchina

نوشته آیفون ۱۵ پرو بدنه تیتانیومی و ۸ گیگابایت رم خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala