به نظر می‌رسد این پروژه در مراحل اولیه قرار دارد و مهندسان زیادی درگیر این پروژه هستند. مانند دیگر پروژه‌های این‌چنینی، اپل در این زمینه هنوز هیچ برنامه‌ی دقیقی ندارد و بنابراین ممکن است در هر زمانی برنامه‌ی اپل برای بهره‌گیری از این مشخصه تغییر پیدا کند. گفتنی است طبق اعلام یکی از مدیران ارشد اپل، این شرکت قبلا مدل‌های اولیه‌ی کامپیوترهای مک با نمایشگرهای لمسی را تولید کرده که در نهایت هیچکدام از آن‌ها راهی بازار نشده‌اند.

در گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده که مک‌بوک پرو موردنظر از نظر ظاهری تغییر زیادی با مدل‌های فعلی نخواهد داشت ولی در هر صورت امکان لمس نمایشگر برای انجام کارهای مختلف وجود دارد. اگر این محصول راهی قفسه‌ی فروشگاه‌ها شود، یک عقب‌نشینی بزرگ برای اپل خواهد بود. اپل بارها مخالفت خود را در مورد استفاده از نمایشگرهای لمسی برای مک‌بوک اعلام کرده است. در همین زمینه می‌توانیم به اظهارات استیو جابز هم اشاره کنیم که در رویداد معرفی آیپد از کامپیوترهای دارای نمایشگر لمسی و همچنین دستگاه‌های سازگار با قلم استایلوس انتقاد کرد و گفت که این نوع محصولات از نظر ارگونومی فاجعه هستند.

مک‌بوک نمایشگر لمسی

اپل به جای افزودن نمایشگر لمسی به مک‌بوک، در سال ۲۰۱۶ به استفاده از پنل لمسی تاچ‌بار روی آورد که البته در سال ۲۰۲۱ با معرفی مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو، روند حذف تاچ‌بار را کلید زد. طی سال‌های گذشته، نمایشگرهای لمسی به تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌های ویندوزی راه پیدا کرده و در این میان باید به لوازم جانبی متعدد برای آیپد هم اشاره کنیم که اساسا آیپدها را تا حد زیادی به لپ‌تاپ تبدیل می‌کنند. با وجود اینکه برخی کاربران به نمایشگرهای لمسی لپ‌تاپ‌ها علاقه‌ی زیادی ندارند، اما نمی‌توانیم کاربردی بودن این مشخصه را در شرایط مختلف کتمان کنیم. در هر صورت اگر اپل به دنبال ارائه‌ی این مشخصه است، باید macOS را به طور گسترده بازطراحی کند تا کاربران برای استفاده از نمایشگر لمسی با چالش‌های کمتری روبرو شوند.

منبع: The Verge

نوشته نمایشگر لمسی در راه مک‌بوک اپل؛ احتمال عرضه در سال ۲۰۲۵ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala