شیائومی گوشی‌های پرچم‌دار سری ۱۳ خود را به تازگی رونمایی کرده است. این گوشی‌ها از لحاظ مشخصات فنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند چرا که به عنوان قلب تپنده، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در آن‌ها حضور دارد که یک پردازنده‌ی بسیار قدرتمند و در عین حال کم‌مصرف و بهینه است. اما در بخش شارژر شیائومی تصمیم گرفت این سری را در مقایسه با نسل قبل خیلی ارتقا ندهد. بدین شکل که شارژر مدل استاندارد همچنان مثل سری ۱۲، ۶۷ واتی است و شارژر مدل پرو هم علی‌رغم ۱۲۰ وات بودن، همچنان از فناوری قدیمی بهره می‌برد.

اما اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی قصد دارد برای سری شیائومی ۱۴ که پرچم‌داران سال بعد این شرکت به حساب می‌آیند از شارژرهای سریع‌تری استفاده کند. البته خیلی زود است بخواهیم راجع به پرچم‌دارانی صحبت کنیم که برای سال آینده هستند چرا که سری شیائومی ۱۳ کمتر از دو ماه قبل رونمایی شده‌اند. اما با این حال این خبر با توجه به پیشرفت چشمگیر شرکت‌های چینی در زمینه‌ی تولید شارژرهای سریع اصلا جای تعجبی ندارد.

  • آیا استفاده از شارژر سریع‌تر از توان گوشی به آن آسیب می‌رساند؟

طبق گفته‌های افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station، ظاهرا شارژری که برای سری شیائومی ۱۴ در نظر گرفته شده MDY-14-EC نام دارد. برخلاف شارژر سری ۱۳ و ۱۲ که از یک مدل و آن هم با نام MDY-12-EX بود. طبق بررسی‌های صورت گرفته، این شارژر باید سرعتی معادل ۹۰ وات را ارائه دهد که به شکل محسوسی بیشتر از ۶۷ وات است و احتمالا هم برای مدل استاندارد از سری شیائومی ۱۴ در نظر گرفته خواهد شد.

البته این خبر بیشتر راجع به شارژر جدید شیائومی است تا گوشی‌های سری ۱۴ این شرکت؛ گفته می‌شود شیائومی می‌خواهد این شارژر را امسال راهی بازار کند و از آن جایی هم که این شرکت چینی معمولا پرچم‌داران مربوط به هر سال را در سال قبل رونمایی می‌کند، سری شیائومی ۱۴ هم باید اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی شوند، در نتیجه اینطور پیش‌بینی شده که شارژر یادشده برای شیائومی ۱۴ خواهد بود.

هنوز مشخص نیست شیائومی قصد دارد دقیقا چه شارژری را برای مدل‌های مختلف پرچم‌داران آینده‌ خود در نظر بگیرد اما آنچه که تقریبا قطعی است این است که ارتقای محسوسی را در مقایسه با نسل کنونی در این بخش شاهد خواهیم بود.

  • بررسی گوشی شیائومی ۱۱T پرو؛ قدرتمند با دوربین معمولی

منبع: NotebookCheck

نوشته شیائومی ۱۴ شارژر سریع‌تری از سری ۱۳ خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala