فعلا گلکسی زد فولد ۴ در مجموع بهترین گوشی تاشویی است که در بازار وجود دارد. سامسونگ این محصول را در سال ۲۰۲۲ به همراه زد فلیپ ۴ راهی بازار کرده و در ساخت آن بین قابلیت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، دوربین، طول عمر باتری و کیفیت ساخت، تعادل خوبی را ایجاد کرده است. اما این بدان معنا نیست که این دستگاه هیچ نقطه ضعفی ندارد.

سامسونگ به این خاطر که بتواند گلکسی زد فولد ۴ را ضد آب طراحی کند، لولای آن را به گونه‌ای طراحی کرده که باعث شده یک سری ضعف‌ها در این بخش دیده شود. برای مثال وقتی نمایشگر باز می‌شود، یک چین خوردگی کاملا آشکار در مرکز پنل دیده می‌شود، همچنین وقتی زد فولد ۴ را می‌بندید، دو طرف نمایشگر کاملا روی یکدیگر نمی‌نشینند و بین آن‌ها یک فاصله‌ی محسوس وجود دارد. یک نقص که در گوشی‌های تاشوی شرکت‌های چینی کمتر دیده می‌شود.

  • اوپو از گوشی‌های تاشوی فایند N2 و N2 فلیپ رونمایی کرد

گلکسی زد فولد 5

سامسونگ اما قصد دارد در طراحی گلکسی زد فولد ۵ از لولایی با طراحی قطره‌ای استفاده کند. این یعنی وقتی کاربر آن را می‌بندد، دو طرف گوشی کاملا به هم بچسبند. همین طراحی سبب می‌شود وقتی گوشی باز می‌شود، دیگر خبری از چین‌خوردگی وسط نمایشگر نباشد یا حداقل میزان آن به کمترین حد خود برسد. قابلیتی که بسیاری از کاربران مدت‌هاست منتظر آن هستند.

البته همانطور که در بالا هم گفته شده، شرکت‌های رقیب سامسونگ در این زمینه محصولات خود را بدون استاندارد ضد آب IPX8 راهی بازار می‌کنند در حالی که نمایندگان تاشوی سامسونگ از این قابلیت ارزشمند برخوردار هستند. با اضافه شدن این قابلیت جدید در طراحی، در کنار قابلیت ضد آب IPX8، گلکسی زد فولد ۵ تقریبا یک گوشی بی‌نقص در طراحی خواهد بود چون گفته می‌شود این نوع طراحی، مقاومت صفحه در برابر باز و بسته شدن را هم افزایش می‌دهد. می‌گوییم تقریبا چون زمانی می‌شد آن را کاملا بی‌نقص خطاب کرد که استاندارد ضد گرد و غبار هم داشت.

سامسونگ پتنت مربوط به این نوع طراحی را در سال ۲۰۱۶ ثبت کرده ولی هیچوقت رسما محصولی را مجهز به آن راهی بازار نکرده است که احتمال می‌رود به خاطر عدم بهره‌مندی از استاندارد ضد آب بوده است. حال باید دید گلکسی زد فولد ۵ با این طراحی چه مقاومتی خواهد داشت.

  • گلکسی زد فولد ۵ احتمالا ضخیم‌تر و سنگین‌تر از قبل خواهد بود

منبع: SamMobile

نوشته گلکسی زد فولد ۵ این نقص بزرگ را در طراحی نخواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala