در این گزارش آمده که رابط کاربری استفاده شده برای هدست مشابه iOS است و بسیاری از قابلیت‌های موجود در آیفون‌ها و آیپدها را ارائه می‌دهد. همچنین به انجام وظیفه به عنوان نمایشگر ثانویه برای کامپیوترهای مک هم اشاره شده است. ظاهرا این مشخصه به کاربران اجازه می‌دهد که نمایشگر کامپیوتر مک را در دنیای واقعیت مجازی مشاهده کنند و از طریق کیبورد فیزیکی و ماوس یا ترک‌پد می‌توانند به راحتی کارهای موردنظر خود را انجام دهند.

از دیگر ویژگی‌های مهم این هدست می‌توانیم به پشتیبانی از قابلیت‌های ردیابی چشم و حرکات دست اشاره کنیم. در این گزارش آمده که کاربر صرفا با نگاه کردن به یک گزینه، می‌تواند آن را انتخاب کند و سپس برای فعال‌سازی آن می‌تواند از حرکات دست خود بهره ببرد. برخلاف دیگر هدست‌های موجود در بازار، اپل برای این هدست کنترلر فیزیکی عرضه نخواهد کرد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

این هدست که به احتمال زیاد Reality Pro نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سوئیچ کنند. در محیط واقعیت افزوده، می‌توانید اشیاء مجازی را بر روی دنیای واقعی اطراف خود قرار دهید ولی واقعیت مجازی یک محیط کاملا جداگانه محسوب می‌شود. اپل همچنین به قابلیت‌های مربوط به تماس‌های تصویری هم توجه نشان داده است. به عنوان مثال، یک آواتار مجازی دقیقی از فرد موردنظر در دنیای مجازی استفاده می‌شود تا مثلا در جلسه‌های چند نفره بتوانید تجربه‌ی بهتری داشته باشید.

این شرکت روی محتواهای متنوع در حوزه‌ی واقعیت مجازی هم کار می‌کند تا کاربران بتوانند از تمام پتانسیل‌های چنین هدستی بهره‌مند شوند. برای این هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است یک اپ استور جداگانه در اختیار کاربران قرار بگیرد. برای افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، اپل استفاده از لنزهای مخصوصی را امکان‌پذیر می‌کند تا بتوانند بدون مشکل از هدست بهره ببرند.

انرژی این هدست از یک پک باتری اکسترنال تامین می‌شود که اندازه‌ی آن حدود دو برابر ضخامت آیفون ۱۴ پرو مکس است. گفته می‌شود با هر بار شارژ، می‌تواند حدود ۲ ساعت برای هدست انجام وظیفه کند. با توجه به اینکه این باتری از نوع اکسترنال است، به راحتی قادر به تعویض آن خواهید بود. برخی افشاگران بر این باور هستند که اپل در بهار پیش رو از این هدست رونمایی می‌کند و ظاهرا قیمت آن حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد بود.

منبع: MacRumors

نوشته هدست واقعیت ترکیبی اپل به عنوان نمایشگر دوم مک هم کار می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala