این روزها در کنار افزایش توان سخت‌افزاری و امکانات نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند، قیمت آن‌ها هم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به گونه‌ای که این روزها عملا می‌توان گفت هر کسی توان خرید یک گوشی پرچم‌دار را ندارد. اما با این حال شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند با تولید محصولاتی میان‌رده و پرچم‌دارهای اقتصادی توانسته‌اند گوشی‌هایی را راهی بازار کنند که افرادی با بودجه‌ی محدود هم بتوانند از داشتن یک گوشی خوب بهره‌مند شوند. با این حال هنوز هم هستند کسانی که برای گوشی‌هایی با قیمت بسیار کم هزینه کرده و خرید آن‌ها را منطقی می‌دانند.

گوشی‌های‌های پرچم‌دار این روزها با قیمت بیشتر از ۱۰۰۰ دلار راهی بازار می‌شوند. با این حال بسیاری از افراد حاضر هستند برای بهره‌مندی از امکانات خارق‌العاده‌ای که این محصولات در اختیار کاربران قرار می‌دهند، چنین مبالغی را پرداخت کنند. برخی دیگر معتقد هستند با پرداخت چنین هزینه‌هایی بهتر است به سراغ لپ‌تاپ یا یک کامپیوتر شخصی رفت که توانایی انجام کارهای بسیار بیشتری را از یک گوشی هوشمند داشته و مفیدتر هستند.

  • راهنمای خرید گوشی موبایل اقتصادی؛ بهمن ۱۴۰۱

خرید گوشی هوشمند

اما به صورت کلی تعداد این کاربران در مقایسه با افرادی که گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خریداری می‌کنند واقعا کم است چرا که بسیاری از افراد اصلا در آن حد بودجه ندارند. اکنون هم توجه بسیاری از افراد به سمت گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر جلب شده چرا که این روزها شرکت‌های فعال در این زمینه گوشی‌هایی را روانه‌ی بازار می‌کنند که از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و با دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری به مدت طولانی، از لحاظ نرم‌افزاری هم انتظارات را برآورده می‌کنند.

برای مثال شما وقتی یک گوشی نسبتا اقتصادی نظیر گلکسی A33 را خریداری می‌کنید، به همان اندازه‌ای آپدیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دریافت می‌کنید که یک کاربر با گلکسی S22 اولترا هم چنین مزیتی را تجربه می‌کند. این کار سامسونگ نه تنها به خودی خود بسیار ارزشمند بوده بلکه شرکت‌های دیگر را هم به تکاپو انداخته تا برای ماندن در عرصه‌ی رقابت، فکری به حال وضعیت نرم‌افزاری خود کنند. با این وجود، کاربران احتمالا با خود می‌گویند چه نیازی به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور برای خرید یک گوشی پرچم‌دار است؟

گوشی‌هایی که از آن‌ها به عنوان پرچم‌دار اقتصادی یاد می‌شود هم واقعا پرفروش هستند. محصولاتی که معمولا در بازه‌ی قیمتی ۳۵۰ تا ۷۰۰ دلار قرار می‌گیرند و از لحاظ سخت‌افزاری واقعا شرایط خوبی دارند ولی از لحاظ یک سری امکانات نظیر دوربین، کیفیت ساخت، کیفیت نمایشگر و گاها شارژر در مقایسه با پرچم‌دارهای پریمیوم ضعیف‌تر هستند و در نتیجه قیمت پایین‌تری هم دارند. به عبارتی دیگر الان وضعیت اینطور شده که شما بدون نیاز به خرید یک پرچم‌دار و پرداخت هزینه‌های نجومی می‌توانید محصولی داشته باشید که از پرچم‌داران چند سال قبل هم قدرتمندتر، بهتر و جذاب‌تر است و بخش زیادی از پول شما را هم در حساب بانکی‌تان نگه می‌دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، باز هم جا دارد این پرسش را از شما داشته باشیم که اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته باشید، فکر می‌کنید با شرایط اقتصادی کنونی، چقدر باید برای یک گوشی هزینه کرد که منطقی باشد؟

loading...
برای خرید یک گوشی هوشمند جدید چقدر هزینه می‌کنید؟
  • راهنمای خرید گوشی موبایل میان‌رده؛ بهمن ۱۴۰۱

نوشته نظرسنجی: برای خرید یک گوشی هوشمند جدید چقدر هزینه می‌کنید؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala