سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S23 خود از پردازنده‌ی قدرتمندی تحت عنوان اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده که در مقایسه با اسنپدراگون‌های دیگر از همین مدل در گوشی‌های دیگر از پردازشگر هوش مصنوعی، گرافیک و هسته‌ای با فرکانس بیشتر بهره می‌برد. طبیعتا چنین افزایش قدرتی باعث می‌شود پردازنده بیشتر داغ کند. در نتیجه به یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای‌تر و بهتر هم نیاز است تا بتواند راحت‌تر از پس کنترل این دما برآید. خوشبختانه سامسونگ تصمیم گرفته چنین کاری را انجام دهد.

در نسل گذشته، مشکل کنترل دما یکی از آزاردهنده‌ترین نقاط ضعف سری گلکسی S23 بود که بخشی از آن به خاطر عدم بهینه بودن تراشه‌ی مرکزی و بخشی دیگر به خاطر سیستم خنک‌کننده نه چندان پیشرفته بود. به خصوص گلکسی S22 که سامسونگ برای آن فقط از یک پد گرافیکی استفاده کرد. اما در نسل جدید نه تنها برای دو مدل پلاس و اولترا از یک محفظه‌ی بخار بزرگ‌تر استفاده شده بلکه برای S23 هم چنین راه حلی را شاهد هستیم تا این گوشی هم کمتر داغ کند. شما می‌توانید در ویدیوی زیر، میزان بزرگ‌تر شدن محفظه‌ی بخار را در دو سری S22 و S23 در زیر مشاهده کنید.

  • آیا سامسونگ قلم S-Pen گلکسی S23 اولترا را ارتقا داده است؟

اگر امکان دیدن ویدیو برای شما وجود ندارد، کافی است به تصاویر زیر نگاه کنید. آنچه که در زیر می‌بینید مربوط به سیستم خنک‌کننده‌ی سری گلکسی S23 است. محفظه‌ای بسیار بزرگ که حتی برای گلکسی S23 هم در نظر گرفته شده، اما کمی پایین‌تر از آن، سیستم خنک‌کننده‌ی نسل گذشته را شاهد هستیم که به مراتب باریک‌تر و کوچک‌تر است.

سیستم خنک‌کننده‌ی سری گلکسی S23

سیستم خنک‌کننده‌ی سری گلکسی S22

باید دید امسال با وجود خنک‌کننده‌های پیشرفته‌تر آیا سری گلکسی S23 می‌تواند عملکرد خود را زیر فشار سنگین برای مدت زمان بیشتری حفظ کند یا باز هم مشکلی مشابه نسل گذشته گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد. سری گلکسی S23 نه فقط به خاطر پردازنده‌ی قدرتمندتر و بهینه‌تر بلکه به خاطر موارد دیگری نظیر رم‌های LPDDR5X با سرعت ۸٫۵ گیگابیت بر ثانیه (در مقایسه با ۶٫۴ گیگابیت بر ثانیه LPDDR5) و حافظه‌ی داخلی با فناوری UFS 4.0 ( به جز مدل ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S23) از لحاظ تجربه‌ی کاربری قطعا از نسل گذشته بهتر ظاهر خواهند شد. البته اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

  • مقایسه سری گلکسی S23 با S22؛ تفاوت‌های جزئی

منبع: GSMArena

نوشته سری گلکسی S23 از خنک‌کننده بزرگ‌تری در مقایسه با S22 بهره می‌برد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala