این گزارش توسط مارک گورمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، منتشر شده است. چند روز قبل تیم کوک در جریان انتشار گزارش جدید مالی اپل اعلام کرد که کاربران برای خرید گوشی‌های بهتر مشکلی با پرداخت مبلغ بالاتر ندارند و با این رویکرد، میانگین قیمت مدل‌های آیفون افزایش پیدا می‌کند. طی سال‌های گذشته، قیمت بهترین مدل‌های آیفون روند افزایشی داشته است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷ آیفون X با قیمت ۹۹۹ دلار راهی بازار شد و آیفون ۱۳ پرو برای اولین بار از حافظه ۱ ترابایتی بهره‌مند شد که با قیمت ۱۵۹۹ دلار به دست کاربران رسید.

در حال حاضر هم آیفون‌های گران‌قیمت فروش بالایی دارند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار فروش گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به طور قابل توجهی بیشتر از آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس است. اگر مدل اولترا هم راهی بازار شود، نسبت به پرو مکس ۱۰۹۹ دلار قیمت بالاتری خواهد داشت و در نتیجه درآمدهای اپل را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اپل

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که مدل اولترا چه تفاوت‌هایی نسبت به مدل پرو مکس ارائه می‌دهد ولی می‌توانیم انتظار استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین‌های بهتر و چیپست سریع‌تر را داشته باشیم. در این میان خبری از آیفون تاشو نیست و ظاهرا مدیران اپل بر این باور هستند که فناوری نمایشگرهای تاشو هنوز به حد کافی آماده نشده‌اند.

برای یادآوری باید بگوییم که امسال اپل از اپل واچ اولترا رونمایی کرد و بنابراین آماده‌سازی ذهنی کاربران برای برند اولترا آغاز شده است. این ساعت نسبت به مدل معمولی اپل واچ از نمایشگر بزرگ‌تر و امکانات بیشتری استفاده می‌کند و باید ببینیم اپل برای آیفون اولترا چه رویکردی را در نظر می‌گیرد.

منبع: MacRumors

نوشته اپل در سال ۲۰۲۴ یک مدل گران‌تر از آیفون ۱۶ پرو مکس عرضه می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala