در این گزارش آمده که در آینده‌ی نزدیک با نسل جدید مک استودیو روبرو نخواهیم شد. در عوض یا به طور کلی شاهد عرضه‌ی نسل بعدی این کامپیوتر نخواهیم بود یا اینکه با یکی از تراشه‌های سری M3 یا M4 راهی بازار خواهد شد. ظاهرا اپل بر این باور است که بعد از گذشت چند سال، تمایز بین مک استودیو و مک پرو افزایش پیدا می‌کند. گفته می‌شود نسل جدید مک پرو همراه با چیپست M2 اولترا راهی بازار خواهد شد. البته احتمال عرضه‌ی مک پرو با چیپست M2 مکس هم وجود دارد و بنابراین کاربران می‌توانند برای خرید مک پرو از بین این دو چیپست دست به انتخاب بزنند.

البته ظاهرا اپل قصد داشته چیپست M2 Extreme را تولید کند که از اتصال دو چیپست M2 اولترا تشکیل شده است. اما در نهایت به دلیل چالش‌های ساخت و هزینه‌ی بالای آماده‌سازی، این پروژه کنار گذاشته شده است. مک پرو جدید احتمالا از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل فعلی ندارد. در این میان مشخص نیست که کاربران قادر به ارتقای کدام قطعات خواهند بود. با توجه به اینکه برای تراشه‌های اختصاصی اپل امکان ارتقای رم وجود ندارد، مواردی مانند حافظه SSD احتمالا قابل ارتقا خواهد بود.

مک استودیو

از دیگر مزایای مک پرو جدید نسبت به مک استودیو‌، می‌توانیم به بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده بهتر اشاره کنیم. باید خاطرنشان کنیم مک استودیو‌ به دلیل سیستم خنک‌کننده‌ای که استفاده کرده با انتقادات زیادی روبرو شده ولی با توجه به اینکه مک پرو ابعاد بسیار بزرگتری دارد، اپل برای سیستم‌ خنک‌کننده با محدودیت‌های کمتری روبرو است.

در هر صورت این خبر خوبی برای طرفداران مک استودیو‌ نیست. این کامپیوتر با وجود عملکرد فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، اندازه‌ی نسبتا کوچکی دارد. بنابراین بسیاری از کاربران که به دنبال بهره‌گیری از یک مک قدرتمند با ابعاد کوچک هستند، از مک استودیو استفاده می‌کنند. مدتی قبل نسل جدید مک مینی معرفی شد که نسبت به مک استودیو ابعاد بسیار کوچک‌تری دارد و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، مدل M2 پرو مک مینی تفاوت زیادی نسبت به مک استودیو دارای M1 مکس ندارد.

منبع: ۹To5Mac

نوشته اپل به جای مک استودیو جدید روی مک پرو تمرکز کرده است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala