اگر خبرهای مربوط به سری آیفون ۱۵ را دنبال کرده باشید می‌دانید که هر چهار مدل از این گوشی‌ها قرار است از نمایشگری با جزیره‌ی پویا بهره ببرند. جزیره‌ی پویا هم همان بریدگی مربوط به دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره است که هنگام دریافت پیام و یا پخش موسیقی تغییر اندازه داده تا اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. این قابلیت در حال حاضر در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس قرار دارد اما گفته می‌شود در سری آیفون ۱۵، هر چهار مدل به آن مجهز خواهند شد.

برای این منظور، اپل تصمیم گرفته از BOE و سامسونگ در ساخت این پنل‌ها کمک بگیرد. سامسونگ قرار بود در ماه ژوئن امسال تولید این پنل‌ها را آغاز کند اما حالا به خاطر وجود یک نقص فنی مجبور است فرایند تولید را از ماه مه آغاز کند. البته مشکل یادشده ربطی به این شرکت کره‌ای ندارد و به خاطر فناوری‌های نه چندان پیشرفته‌ی BOE است.

اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا این شرکت چینی در ایجاد برش‌های مربوط به دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره با مشکل نشتی نور مواجه شده؛ مشکلی که معمولا در نمایشگرهای LCD شاهد آن هستیم اما این بار گریبان BOE را در برش پنل‌های OLED گرفته است. BOE قرار بود نمایشگر آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس را تولید کند اما حالا با وجود این مشکل اپل دست به دامن سامسونگ دیسپلی شده تا بلکه این شرکت کره‌ای با آغاز فرایند تولید، آن هم یک ماه زودتر از موعد، بتواند به اپل کمک کند.

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس همچنان از پنل‌های LTPS TFT استفاده خواهند کرد که این یعنی خبری از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی در آن‌ها نخواهد بود. همچنین بعید به نظر می‌رسد اپل قابلیت نمایشگر همیشه روشن را هم به آن‌ها اضافه کند. LG اما قرار است وظیفه‌ی تولید پنل LTPO TFT OLED را برای مدل‌های پرو بر عهده بگیرد؛ نمایشگرهایی که هم از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز با امکان تغییر از ۱ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند و هم از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کنند.

سری آیفون ۱۵ قرار است در ماه سپتامبر امسال از راه برسند. بنابراین BOE همچنان فرصت دارد تا به عنوان تأمین‌کننده‌ی نمایشگر مدل‌های استاندارد، خود را به اپل ثابت کند.

  • چرا اپل در چند سال اخیر قیمت آیفون را افزایش نداده است؟

منبع: MacRumors

نوشته مشکل فنی در تولید نمایشگر آیفون ۱۵ اپل را دست به دامن سامسونگ کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala