اپل قرار است در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) محصولات جدیدش از جمله آیفون ۸ را معرفی کند. در این معرفی، می‌توانیم انتظار رونمایی از نسل جدید آیفون، اپل تی‌وی، اپل واچ و قابلیت‌های جدید هوم‌پاد را داشته باشیم. از زمان معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس در سپتامبر ۲۰۱۴، این مهم‌ترین رونمایی از جانب اپل است. باوجوداینکه محصولات اپل همچنان فروش بالایی دارند، ولی در چند سال اخیر، این شرکت از دوران اوجش فاصله گرفته و به نظر می‌رسد اپل در دوران بعد از استیو جابز، به‌اندازه‌ی کافی نوآورانه عمل نکرده است. به همین خاطر حالا فرصت خوبی است که اپل نشان دهد نبض بازار را همچنان در دستش دارد و می‌تواند بهترین محصولات را بسازد.

  • آیفون باید از نظر طراحی به رقبای قدرتمند اندرویدی برسد، به‌خصوص از لحاظ کم بودن حاشیه‌های اطراف نمایشگر. با توجه به تصاویر لو رفته از آیفون ۸، به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی خواهد افتاد. اگر تیم جاناتان آیو کارشان را به نحو احسنت انجام دهند، کاربران آیفون دیگر برای طراحی گوشی‌های جدید سامسونگ و اسنشال فون حسرت نخواهند خورد.
  • ترکیب آیفون ۸ با ARKit برای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده بدین معنی است که در این زمینه اپل می‌تواند به‌جایی برسد که گوشی‌های اندرویدی به این راحتی‌ها به چنین موقعیتی نخواهند رسید. مدیران اپل مرتبا درباره‌ی ویژگی‌ها و قابلیت‌های شگفت‌انگیز ARKit صحبت می‌کنند، اما آن‌ها باید این ویژگی‌ها را در عمل هم نشان دهند.
  • اپل واچ حالا که راهش را پیدا کرده، به روند رو به رشدش ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، اپل واچ جدید می‌تواند به‌طور مستقیم به اینترنت وصل شود تا مثلا بدون نیاز به آیفون، از اینترنت موسیقی گوش کنید، با کسی تماس بگیرید یا تاکسی آنلاین سفارش دهید. البته قابلیت شگفت‌انگیزی به‌حساب نمی‌آید ولی خب این قدم اول برای کم کردن وابستگی بین اپل واچ و آیفون است.

چرا رونمایی آیفون 8 مهم‌ترین مراسم اپل در چند سال اخیر است؟

  • تلاش اپل برای ایجاد فضای ابری شخصی که می‌تواند فواید زیادی برای استفاده‌های مربوط به سلامتی، سرگرمی و بهره‌وری داشته باشد. ترکیب این اطلاعات مختلف در یک محیط، فواید زیادی خواهد داشت.
  • اسپیکرهای هوم‌پاد صدای خوبی دارند ولی برای رقابت با الکسا، اپل به چیزی بیش از صدای خوب نیاز دارد. آیا در ۲۱ شهریور، اپل از قابلیت‌های جدید اسپیکرهایش رونمایی می‌کند؟ آیا این اسپیکر به قدرت سری اسپیکرهای آمازون اکو خواهد رسید؟ یا شاید سیری از این بابت همچنان عقب است و اپل مجبور می‌شود فقط در مورد استفاده‌های مربوط به موسیقی توضیح دهد و معرفی ویژگی‌های جذاب‌تر را به آینده موکول کند.
  • اپل تی‌وی تا الان خوب بوده، ولی عملکرد چندان فوق‌العاده‌ای نداشته است. گویا قرار است که در نسخه‌ی جدید این محصول، پشتیبانی از ۴K افزوده شود. باوجود این‌که چنین مشخصه‌ای برای دارندگان تلویزیون‌ها ۴K جذاب است، اما فایده‌ای برای بیشتر کاربران نخواهد داشت.

درهرصورت، گمانه‌زنی‌های زیادی برای مراسم معرفی آیفون ۸ وجود دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این بار هم اپل ما را شگفت‌زده خواهد کرد یا نه.

منبع: Recode

تولد دوسالگی دیجی‌کالا مگ

مطلب چرا رونمایی آیفون ۸ مهم‌ترین مراسم اپل در چند سال اخیر است؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala