همین که اپل هنوز آیفون ۶s را تولید می‌کند، نشان می‌دهد که این گوشی تا چه حد خوب است. به طور معمول اپل پس از معرفی هر آیفون جدید، تنها آیفون‌هایی را که نسل قدیمی‌تر هستند در چرخه‌ی تولید نگه می‌دارد. ولی کافی است مشخصات فنی آیفون ۶s را با آیفون ۸ یا حتی آیفون X مقایسه کنید تا ببینید هنوز هم این مدل از بسیاری جهات تفاوتی با مدل‌های جدیدتر ندارد. مهم‌ترین تفاوت این گوشی‌ها در پردازنده‌ی آن‌ها و برخی بهبودهای کوچک و بزرگ در زمینه‌هایی مانند صفحه‌نمایش و دوربین است. گرچه این عوامل زمانی که بخواهید از میان مدل‌های مختلف آیفون یکی را انتخاب کنید بسیار مهم هستند، ولی آیفون ۶s هم هنوز یک رقیب قوی به حساب می‌آید؛ به ویژه اگر قیمت مناسب‌تر آن را هم در نظر بگیرید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با هم به ۱۰ دلیل اشاره کنیم که چرا بهتر است آیفون ۶s را بخرید.

آیفون ۶s ارزان‌تر است

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

لازم به گفتن نیست که مدل‌های قدیمی‌تر آیفون از مدل‌های جدیدتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر آیفون ۶s با قیمتی به مراتب پایین‌تر از آیفون‌های جدید به فروش می‌رود.

آیفون ۶s با رنگ‌های متنوع‌تری تولید می‌شود

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

آیفون ۸ تنها در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری تولید می‌شود و آیفون X حتی رنگ طلایی را هم نخواهد داشت. این در حالی است که در آیفون ۶s علاوه بر تمام این رنگ‌ها امکان انتخاب رنگ رزگلد را هم دارید.

طراحی آیفون ۶s بسیار شبیه به آیفون ۸ است

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

اگر بیش از هر چیز به طراحی گوشی اهمیت می‌دهید، طبیعتا باید سراغ آیفون X بروید. آیفون X حداقل از زمانی که اپل آیفون ۶ را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد تا الان، متفاوت‌ترین و جدیدترین طراحی را دارد که بدون شک بسیار جذاب هم به نظر می‌رسد. ولی فراموش نکنید که آیفون ۶s هم طراحی بسیار خوبی دارد و مهم‌تر از آن، از نظر طراحی تفاوت زیادی میان آن و مدل جدیدتر آیفون ۸ نمی‌بینید. این مدل از نظر ابعاد و اندازه، شکل کلی، اندازه و رزولوشن صفحه‌نمایش و حاشیه‌های اطراف نمایشگر تقریبا هیچ تفاوتی با آیفون ۸ ندارد.

بدنه‌ی فلزی آیفون ۶s از بدنه‌ی شیشه‌ای آیفون ۸ و آیفون X مقاوم‌تر است

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

بدنه‌ی شیشه‌ای آیفون ۸ و آیفون X به این دو مدل اجازه می‌دهد که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند. شاید این ویژگی جذابی باشد، ولی بدنه‌ی شیشه‌ای به این معنی است که آیفون‌های جدید درست مثل آیفون ۴ و آیفون ۴s در مقابل افتادن و ضربه مقاومت کمتری خواهند داشت. بدنه‌ی آلومینیومی آیفون ۶s مانند شیشه در اثر ضربه نمی‌شکند. البته اگر این گوشی هم از دستتان بیفتد بدنه‌ی آن دچار فرورفتگی یا خط و خش خواهد شد، ولی در هر حال احتمال این که نیاز به مراجعه به تعمیرکار داشته باشید کمتر است.

سرعت شارژ آیفون ۶s با آیفون ۸ و آیفون X فرقی ندارد

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

تمام آیفون‌های جدید همراه با همان شارژری عرضه می‌شوند که در داخل جعبه‌ی آیفون ۶s هم گذاشته می‌شود. این یعنی با استفاده از شارژر اصلی، سرعت شارژ این گوشی‌ها یکسان است. اپل قابلیت شارژ سریع را به آیفون ۸ و آیفون X اضافه کرده که اجازه می‌دهد باتری را در مدت نیم ساعت تا ۵۰ درصد شارژ کنید. ولی برای استفاده از این قابلیت باید لوازم جانبی اضافه‌ای بخرید. همان‌طور که گفتیم آیفون‌های جدید از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کنند، ولی برای استفاده از این ویژگی هم باید شارژر بی‌سیم را به صورت مجزا بخرید.

آیفون ۶s هنوز روان و سریع کار می‌کند

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

تراشه‌ی اپل A9 که در داخل آیفون ۶s وظیفه‌ی پردازش دستورات را بر عهده دارد هنوز بسیار سریع و قوی است. حتی پس از به‌روزرسانی این گوشی به iOS 11 هم اثری از کاهش سرعت در آن دیده نمی‌شود. شاید اپلیکیشن‌ها روی آیفون ۶s اندکی دیرتر از آیفون ۸ لود شوند، ولی این موضوع به سختی می‌تواند در کاربرد روزانه مشکلی ایجاد کند. علاوه بر تراشه‌ی A9، حسگر اثر انگشت تاچ‌آیدی آیفون ۶s هم هنوز سرعت بسیار بالایی دارد. شاید قابلیت فیس‌آیدی در آیفون X که برای باز کردن قفل گوشی از سیستم اسکنر سه‌بعدی و تشخیص چهره استفاده می‌کند قابلیت جالبی باشد، ولی احتمالا نسبت به تاچ‌آیدی تفاوت شگفت‌ِآوری را در سرعت باز کردن قفل گوشی به وجود نمی‌آورد.

دوربین آیفون ۶s هنوز فوق‌العاده است

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

دوربین دوتایی آیفون X و آیفون ۸ پلاس قابلیت‌های بسیار جذابی مانند حالت پرتره و نورپردازی استودیویی را ممکن کرده‌اند و از نظر کیفیت بدون شک دوربین آیفون ۸ بهتر از دوربین آیفون ۶s است. با این حال آیفون ۶s هم هنوز می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی بگیرد و احتمالا هیچ کس از این که خاطره‌هایش را با آن ثبت کند پشیمان نخواهد شد. فراموش نکنید که از عمر این مدل تنها دو سال می‌گذرد.

آیفون ۶s جک هدفون دارد

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

اگر جک هدفون هنوز برای شما اهمیت دارد و دل خوشی از دانگل‌ها ندارید، تنها آیفون‌هایی که در حال حاضر می‌توانید انتخاب کنید، آیفون ۶s و آیفون SE خواهد بود. حتی برخی از گوشی‌های اندرویدی هم حذف جک هدفون را شروع کرده‌اند. به نظر می‌رسد در هر حال شما هم روزی مجبور خواهید بود دنیای بدون جک هدفون را بپذیرید.

صفحه‌نمایش آیفون ۶s هنوز عالی است

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

اپل علاوه بر محدوده‌ی رنگ گسترده‌تر، ویژگی‌های جدیدی مانند قابلیت TrueTone را به صفحه‌نمایش آیفون ۸ و آیفون X اضافه کرده است که دمای رنگ کلی نمایشگر را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کند. با این وجود صفحه‌نمایش آیفون ۶s هم هنوز بسیار خوب است. صفحه نمایش این مدل از نظر تراکم پیکسلی و رزولوشن با صفحه‌نمایش آیفون ۸ یکسان است و رنگ‌ها را برای کارهایی مانند مرور وب، استفاده از اپلیکیشن‌ها، تماشای عکس و ویدیو و بازی کردن به اندازه‌ی کافی خوب نمایش می‌دهد. در این زمینه آیفون X بهبود بیشتری داشته است و صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی اولد آن هم از نظر کیفیت و هم از نظر ابعاد پیشرفت قابل توجهی کرده. با این حال باز هم بعید به نظر می‌رسد که وقتی آیفون ۶s را در دست بگیرید کمبود خاصی را حس کنید.

آیفون ۶s از همان نرم‌افزار آیفون ۸ و آیفون X استفاده می‌کند

10 دلیل برای خریدن آیفون 6s

با آیفون ۶s از همان تجربه‌ی کاربری خوب iOS و اکوسیستم کامل اپل شامل آپدیت‌های منظم برخوردار می‌شود که آیفون ۸ و آیفون X ارائه می‌کنند. البته طبیعتا در آیفون ۶s نمی‌توانید از برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری جذاب آیفون ۸ پلاس یا آیفون X مانند حالت پرتره استفاده کنید. ولی از بیشتر جهات تجربه‌ی کاربری این گوشی مانند تمام آیفون‌های دیگر است.

جمع‌بندی

با وجود تمام ویژگی‌های خوب آیفون ۶s از جمله سرعت بالا، دوربین با کیفیت و صفحه‌نمایش مناسب، برخی از ویژگی‌های آیفون ۸ و آیفون X مانند مقاومت در برابر آب و گردوغبار و آمادگی بیشتر برای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده هستند که نمی‌توانید آن‌ها را روی این مدل پیدا کنید. بنا بر این در نهایت این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا خریدن مدل جدیدتر برای شما ارزش پرداختن هزینه‌ی بیشتر را دارد یا نه.

این موارد فهرست چیزهایی هستند که با خریدن آیفون‌های جدیدتر به دست خواهید آورد:

  • سرعت بالاتر.
  • دوربین بهتر.
  • صفحه‌نمایش اندکی بهتر در آیفون ۸ و بسیار بهتر در آیفون X.
  • قابلیت‌هایی مانند عکاسی پرتره، شارژ بی‌سیم و شارژ سریع که علی‌رغم مفید بودن ضروری نیستند.
  • واقعیت افزوده.
  • طراحی جدید در آیفون X.
  • مقاومت در برابر آب و گردوغبار.

بدون شک تمام این موارد پیشرفت‌های خوبی هستند، ولی شما باید از خود بپرسید آیا این ویژگی‌ها ارزش پرداخت هزینه‌ی بیشتر را دارد. قطعا این مدل زودتر از آیفون ۸ یا آیفون X از دور خارج خواهد شد. ولی بیایید به موضوع این گونه نگاه کنیم: زمانی که برای مثال دو سال دیگر آیفون ۶s دیگر برای کارهای روزمره بیش از حد کند به نظر برسد، شما می‌تواند آیفون ۸ را با قیمتی به مراتب کمتر از مدل‌های جدید سال ۲۰۱۹ بخرید. آیفون‌های جدید اپل عمر بیشتری از نظر قدرت پردازش دارند و به همین دلیل همه‌ی ما مجبور نیستیم هزینه‌ی زیادی را برای داشتن آخرین مدل  پرداخت کنیم.

منبع: Business Insider

مطلب ۱۰ دلیل برای خریدن آیفون ۶s برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala