بی‌شک گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس جزو بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۷ میلادی بودند. هنوز هم از نظر طراحی کمتر کمپانی دیگری موفق شده به خوبی سامسونگ عمل کند. با این حال شاید برخی کاستی‌ها و نواقص کوچک مانند محل بد قرار گرفتن حسگر اثر انگشت یا نداشتن دوربین دوتایی باعث شده باشد این گوشی‌ها به طور ۱۰۰ درصد رضایت تمام طرفداران سامسونگ را برآورده نکنند. به همین دلیل بسیاری چشم به آینده دارند تا ببینند آیا سامسونگ می‌تواند در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس تمام انتظارات آن‌ها را برآورده کند. با توجه به این که شایعه‌ها و لو رفتن اطلاعات در مورد این دو گوشی از همین الان شروع شده است، تصمیم گرفتیم در مطلب «شما بگویید» این هفته از شما بپرسیم، از گلکسی اس ۹ چه انتظاری دارید؟

طی هفته‌های گذشته انواع و اقسام شایعه‌ها در مورد ویژگی‌های جدید گلکسی اس ۹ در گوشه و کنار وب ظاهر شده است که برخی بسیار بعید و برخی دیگر ممکن به نظر می‌رسند. هفته‌ی گذشته مطلبی در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم با عنوان «در مورد گلکسی اس ۹ چه می‌دانیم؟»؛ در این مقاله تمام اخبار، شایعه‌ها و حدس و گمان‌هایی که تا به حال در مورد این گوشی منتشر شده است را جمع‌بندی کرده‌ایم.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، بر اساس این شایعه‌ها به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد گلکسی اس ۹ را با طراحی بهینه‌ای که در آن احتمالا حاشیه‌ی زیر نمایشگر کمتر شده و حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است، راهی بازار کند. البته هنوز هم امکان استفاده از حسگر اثر انگشت در پشت گوشی وجود دارد؛ ولی مشخص نیست که آیا سامسونگ فکری در مورد تغییر جای آن خواهد کرد یا نه. از سوی دیگر برخی از شایعه‌های هم به تلاش سامسونگ برای ساختن یک حسگر سه بعدی چهره برای رقابت با Face ID در آیفون ۱۰ اشاره می‌کنند.

از سامسونگ گلکسی اس 9 چه انتظاری دارید؟

سامسونگ امسال ترجیح داده بود در گلکسی اس ۸ از دوربین دوتایی استفاده نکند و این ویژگی جذاب را برای گلکسی نوت ۸ نگه دارد. ولی به نظر می‌رسد احتمال استفاده از دوربین دوتایی در گلکسی اس ۹ زیاد باشد. حتی گفته شده ممکن است سامسونگ در جلوی این گوشی‌های هم از دو دوربین بهره بگیرد. از دیگر شایعه‌های مربوط به دوربین گلکسی اس ۹ می‌توان به امکان پشتیبانی آن از ویدیوهای سوپراسلوشن با سرعت ۱۰۰۰ فریم در ثانیه اشاره کرد.

بر اساس اخباری که منتشر شده گلکسی اس ۹ به احتمال قوی از پردازنده‌ی بسیار قوی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده خواهد کرد. البته به احتمال زیاد مانند سال‌های گذشته این گوشی در بازار ایران به نسل جدید پردازنده‌های اختصاصی خود سامسونگ یعنی اگزینوس مجهز خواهد بود که از نظر تاریخی حتی گاهی از پردازنده‌های اسنپدراگون هم بهتر بوده‌اند.

اما خبر بد این که ممکن است سامسونگ با گلکسی اس ۹ سرانجام به جمع حذف‌کنندگان جک هدفون بپیوندد. گفته شده سامسونگ قصد داشته این کار در گلکسی اس ۸ انجام دهد ولی در نهایت از انجام آن منصرف شده است. اگر این خبر درست باشد احتمال حذف جک هدفون در گلکسی اس ۹ کم نیست.

علاوه بر این‌ها شایعات دیگری نظیر امکان استفاده از طراحی ماژولار یا قرار گرفتن یک بریدگی در پایین صفحه‌نمایش برای جای دادن حسگر اثر انگشت هم در مورد گلکسی اس ۹ منتشر شده که احتمال درست بودن آن‌ها به نظر کم است. شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما کدام‌یک از شایعه‌هایی که تا به حال در مورد گلکسی اس ۹ منتشر شده درست و کدام‌یک غلط است؟ به نظر شما گلکسی اس ۸ در چه زمینه‌ای ضعف داشت؟ شما ترجیح می‌دهید چه ویژگی جدیدی را در گلکسی اس ۹ ببینید؟ به نظر شما آیا گلکسی اس ۹ می‌تواند یک بار دیگر مانند گلکسی اس ۸ همه را شگفت‌زده کند؟

منبع متن: digikala