مطلب [ویدیو] چطور در اینستاگرام Story بسازیم؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

همین دو هفته پیش بود که اینستاگرام اعلام کرد قابلیت جدید Stories را به این شبکه اضافه کرده است. اگر اینستاگرام‌باز باشید، حتما تا امروز چیزهایی درباره‌ی این قابلیت جدید می‌دانید. وقتی در قسمت بالای صفحه‌ی خبرخوان اینستاگرام، تصویر پروفایل دوستان‌تان را می‌بینید، این یعنی دوست‌تان یک داستان یا استوری ساخته و با شما به اشتراک گذاشته است.

با تماشای این ویدیو به‌صورت گام‌به‌گام یاد می‌گیرید چطور یک داستان یا استوری در اینستاگرام بسازید. این راهنما کامل و جامع است

همان‌طور که کاربران اسنپ‌چت به‌خوبی می‌دانند با این قابلیت می‌توانید اسلاید عکس‌ها و ویدیوهایی را از چیزهایی به اشتراک بگذارید که در طول روز با آن‌ها سروکار داشته‌اید. عمر به‌اشتراک‌گذاری این اسلایدها تنها ۲۴ ساعت است و بعد از این مدت از صفحه‌ی خبرخوان اینستاگرام حذف می‌شوند. این باعث می‌شود صفحه‌ی خبرخوان شما بیخودی شلوغ نشود و ضمنا تنها در صورت تمایل می‌توانید استوری دوستان‌تان را ببینید. کافی‌ست عکس آن‌ها را از بالای صفحه لمس کنید.

اما این استوری‌ها چطور ساخته می‌شود و چطور می‌شود به نحو احسن از قابلیت Stories در اینستاگرام استفاده کرد؟

ویدیویی که در ادامه می‌بینید دقیقا به همین منظور ساخته شده است. با تماشای این ویدیو به‌صورت گام‌به‌گام یاد می‌گیرید چطور یک استوری در اینستاگرام بسازید. این راهنما کامل و جامع است و می‌توانیم بگوییم هیچ نکته‌ای را در ساختن داستان از قلم نینداخته است.

فرض کنید به یک گالری نقاشی رفته‌اید و می‌خواهید حس خوب‌تان را از تماشای آثار هنری با دیگران به اشتراک بگذارید یا پست ویترین یک مغازه چشم‌تان به یک چیز هیجان‌انگیز می‌افتد می‌توانید در همان لحظه ویدیو یا عکسی از تجربه‌تان را منتشر کنید که نشان دهید در این لحظه‌ی خاص چه حسی داشته‌اید.

همچنین اگر روز پرهیجان یا پرکاری داشته‌اید و دوست دارید وقتی شب به خانه می‌رسید روزتان را در قالب چند عکس یا ویدیو به اشتراک بگذارید، می‌توانید در طول روز عکس و ویدیو تهیه کنید و هنگام آپلود استوری، آن‌ها را از داخل گالری گوشی‌تان انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند محتوا را در همان لحظه تولید کنید یا از قبل در گالری داشته باشید؛ می‌توانید روی این عکس‌ها چیزهایی مثل یک متن با فونت‌های موجود بنویسید یا نقاشی بکشید، امضا کنید، با دستخط خودتان چیزی بنویسید و …

خوبی این قابلیت این است که برای کسی مزاحمت ایجاد می‌کند. هرچقدر که می‌خواهید حس طنزتان را به کار بگیرید یا درباره‌ی چیزهایی حرف بزنید که کمتر کسی به شنیدنش علاقه دارد؛ هیچ‌کس ناراضی نمی‌شود! این‌بار بیش‌تر از هرچیزی مهم این است که خودتان حس خوبی از این اسلایدها داشته باشید.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی آموزش گام‌به‌گام ساخت استوری در اینستاگرام را ببینید.

منبع: YouTube

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

منبع متن: digikala