Birthday_Footer

پر شدن حافظه‌ی گوشی با عکس و ویدیو مشکل کوچکی است که البته ممکن است دردسرهایش زیاد باشد. وقتی بخواهید یک برنامه‌ی جدید را در گوشی‌تان نصب کنید یا محتوای جذاب جدیدی را در حافظه‌تان ذخیره کنید، ناگهان هشداری را دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید به‌خاطر کمبود فضای ذخیره امکانش را ندارید. این موضوع به‌خصوص در وقت‌هایی که عجله دارید اصلا اتفاق خوبی نیست!

اگر از گوشی یا دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید راهکار این مشکل ساده‌‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. امکاناتی که گوگل برای بک‌آپ گرفتن از عکس‌ها و ویدیوهای شما در اختیارتان قرار می‌دهد، هم در سرویس گوگل درایو (Google Drive) موجود است و هم در گوگل فوتو (Google Photo). با استفاده از این سرویس‌ها دیگر لازم نیست دستگاه‌تان را به کامپیوتر یا سایر دستگاه‌های موردنظرتان وصل کنید. هروقت که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید از عکس‌هایتان در این سرویس‌ها بک‌آپ بگیرید، آن‌ها را آرشیو کنید و درصورت نیاز به فضا، پس از بک‌آپ‌ گرفتن، آن‌ها را از روی گوشی یا تبلت‌تان پاک کنید. به‌این ترتیب با وارد شدن به حساب کاربری گوگل‌تان از هر دستگاهی می‌توانید به فایل‌های‌تان دسترسی داشته باشید. با این توضیح که فایل‌های شما در فضای خصوصی حساب کاربری‌تان ذخیره می‌شود و هیچ‌کس دیگری به آن‌ها دسترسی ندارد.

هردو سرویس از یک مکانیزم استفاده کنند اما گوگل فوتو که به‌صورت اختصاصی برای عکس و ویدیو ارایه شده، امکاناتی مثل ویرایش ساده‌ی عکس را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که همه‌ یا بخشی از عکس‌ها و ویدیوهایتان را در سرویس‌های ذخیره‌ی فایل گوگل داشته باشید.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی طرز کار با این سرویس‌ها را یاد بگیرید.

مطلب [ویدیو] راهنمای انتقال عکس‌ از گوشی‌های اندرویدی برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala