معرفی نسخه‌ی جدید نوکیا ۳۳۱۰ با سروصدای زیادی همراه بود. این گوشی بعد از ۱۷ سال از زمانی که معرفی شد و ۱۳ سال از زمانی که تولیدش متوقف شد، حالا با ظاهری جدید به بازار عرضه‌ شده است. در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های جذابی از نوکیا ۳۳۱۰ اشاره‌کنیم که تعدادی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند فاقد آن‌ها هستند؛ در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

۱) دوام یک‌ماهه‌ی باتری در حالت استندبای

عمر باتری در مدل اولیه‌ی نوکیا ۳۳۱۰ کم‌وبیش حال‌و‌هوای افسانه‌ای به خود گرفته است. با استفاده از این گوشی می‌توانستید بدون شارژ کردن، روزهای پیاپی را با استفاده از آن سر کنید. شما می‌توانستید به کما بروید، بهوش بیایید، دوران نقاهت را سپری کنید و بعد از همه‌ی این اتفاقات، از گوشی نوکیا ۳۳۱۰ خود بدون این‌که آن را شارژ کرده باشید، استفاده کنید!

در نسخه‌ی جدید هم باتری در حالت استندبای یک ماه تمام جواب می‌دهد (در حالت مکالمه، عمر باتری ۲۲ ساعت است). چنین عمر باتری مایه‌ی حسرت کسانی است که مجبورند چند بار در روز گوشی هوشمند خود را شارژ کنند.

nokia-3310-colors

۲) قاب‌های متنوع

روزگار گوشی‌های هوشمند به رنگ سیاه‌وسفید شاید به سر آمده، اما هنوز هم نمی‌توان خیلی راحت قاب‌های چنین گوشی‌هایی را تعویض کرد. گوشی‌های هوشمند دیگر مثل سابق ازلحاظ بصری نمی‌توانند توجهات زیادی را به خود جلب کنند.

اگر طرفدار رنگ‌های طلایی و نقره‌ای نباشید، در بین گوشی‌های رده‌بالا حق انتخاب چندانی نخواهید داشت. به همین خاطر، نسخه‌ی جدید نوکیا ۳۳۱۰ با قاب‌های متنوع و رنگ‌های شادش، احتمالا طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد. گوشی‌ای که به‌راحتی می‌توانید با قاب‌های متنوع، جذابیتی دوچندان به آن‌ ببخشید.

۳) اندازه‌ی کوچک

همان‌طور که جیب شلوارهای ما روزبه‌روز کوچک‌تر شده، محصولات تکنولوژی روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند. شاید ضخامت ۱۲٫۸ میلی‌متری نوکیا ۳۳۱۰ برای کسانی که به اندازه‌ی ۷٫۱ میلی‌متری آیفون ۷ عادت کرده‌اند خیلی زیاد باشد، اما باید اندازه‌ی کلی را هم در نظر بگیرید. این گوشی با یک صفحه‌نمایش ۲٫۴ اینچی به‌راحتی در جیب شما جا می‌شود و لازم نیست برای هر بار درآوردن آن از جیبتان دردسر زیادی بکشید.

۴) پشتیبانی از هدفون با سیم

بعد از عرضه‌ی آیفون ۷، شاهد این هستیم که شرکت‌های زیادی در حال حذف کردن قابلیت پشتیبانی هدفون ۳٫۵ میلی‌متری از گوشی‌هایشان هستند. اپل شاید چنین کاری را برای کسب درآمد بیشتر کرده باشد، اما با نوکیا ۳۳۱۰ می‌توانید با استفاده از انواع و اقسام هدفون‌های معمولی، موسیقی موردعلاقه خودتان را گوش بدهید.

با استفاده از چنین هدفون‌هایی با خیال راحت می‌توانید موسیقی گوش بدهید، بدون آن‌که نگران تمام شدن باتری هدفون یا اختلال‌های ارتباط بی‌سیم باشید.

nokia-snake

۵) تجربه‌ی یگانه‌ی بازی خاطره‌انگیز

یکی از اِلمان‌های خاطره‌انگیز نوکیا ۳۳۱۰ بدون شک بازی «مار» (Snake) است. این بازی به خاطره‌ی جمعیِ افراد زیادی تبدیل‌ شده است. در نسخه‌ی جدید این گوشی، بازی «مار» به همراه تغییراتی عرضه‌شده؛ اما این تغییرات باعث نمی‌شود که طرفداران نوستالژی از این بازی روی‌گردان بشوند.

درست است که با گوشی‌های اندرویدی و آیفون می‌توانید صدها بازی نصب کنید، اما هیچ‌کدام به خاطره‌انگیزی بازی «مار» نمی‌رسند. لذت این بازی با صفحه‌کلید فیزیکی نوکیا ۳۳۱۰ با هیچ بازی دیگری قابل‌مقایسه نیست.

۶) پشتیبانی از کارت microSD

این قابلیت بیشتر از هر چیزی موجب حسرت دارندگان آیفون است. آیفون‌دارهایی که برای خرید گوشی با حافظه‌ی بیشتر به دلیل مبالغ هنگفت، ناچارند پول خیلی زیادی را خرج کنند.

باوجود این‌که نوکیا ۳۳۱۰ فقط ۱۶ مگابایت (بله، اشتباه تایپی نیست) حافظه‌ی داخلی دارد، اما دارندگان این گوشی به‌راحتی می‌توانند حافظه‌ی آن را با خرید یک کارت میکرو اس‌دی افزایش بدهند؛ قابلیتی که تا به امروز دارندگان آیفون از آن محروم هستند.

۷) قیمت بسیار مناسب

بدون اغراق باید گفت قیمت این گوشی نوستالژیک فوق‌العاده ارزان است. باقیمت یک آیفون ۷ پلاس ۱۲۸ گیگابایت می‌توانید ۲۳ عدد گوشی نوکیا ۳۳۱۰ را خریداری کنید. البته نمی‌توانیم قابلیت‌های زیاد  آیفون و گوشی‌های اندرویدی را نادیده بگیریم، ولی بر گوشی‌ای که این‌همه‌ خاطرات خوب را زنده می‌کند می‌توان قیمتی گذاشت؟

‌‌

منبع: Popular Mechanics

 

منبع متن: digikala