اسکایپ یکی از محبوب ترین و بهترین نرم افزار های پیام رسان تحت اینترنت می باشد که به کاربران امکان تماس پیامی، ویدیویی و صوتی را در بستر اینترنت فراهم آورده است. کاربران ویژه اسکایپ با خرید اکانت این نرم افزار می توانند با تلفن های ثابت و موبایل نیز از اینترنت ارتباط برقرار کنند. این نرم افزار در سال 2003 به صورت رسمی منتشر و در اختیار کاربران قرار گرفت که با استفاده از تکنولوژی P2P امکان برقرار ارتباط بین دستگاههای مختلف همانند سیستم های شخصی، موبایل و تبلت ها را فراهم آورد. کیفیت فوق العاده صدا (بسته به سیگنال اینترنت شما)، تاریخچه مکالمه ها، کنفرانس تلفنی و حتی انتقال فایل میان کاربران چندی از بهترین امکانات این پیام رسان فوق العاده کاربردی می باشد.

Skype Calling (تلفن اسکایپ):

هنگامی که اسکایپ را دانلود و نصب می نمایید، نیاز به ایجاد یک پروفایل و نامی منحصر بفرد در اسکایپ خواهید داشت و پس از آن می توانید با نام منحصر بفرد هر شخص در دایرکتوری مربوط به اسکایپ ارتباط برقرار کنید. چت صوتی، کنفرانس تلفنی، انتقال ایمن فایل ها با کدگذاری خاص و ... از جمله امکاناتی است که در ارتباط تلفن اسکایپ برای شما فراهم شده است. اگر از پهنای باند و سرعت مناسبی بهره مند باشید می توانید ارتباط تصویری نیز برقرار نموده و با خانواده و دوستان خود در تعامل باشید. ویدیو کنفرانس موجود در تلفن اسکایپ یکی از محبوب ترین امکانات این نرم افزار برای شرکت های بزرگ می باشد. از طریق تلفن اسکایپ می توانید با دوستان خود به صورت متنی نیز چت کنید یا چت گروپ هایی را برای چت گروهی ایجاد کنید که علاوه بر متن، دارای شکلک های ویژه جهت ابراز احساسات شما می باشد. لازم به ذکر است با خرید اکانت رسمی از اسکایپ می توانید با تلفن اسکایپ به تلفن های ثابت و تلفن همراه نیز زنگ بزنید.

کاربری ساده :

رابط بصری و یوزر اینترفیس اسکایپ بسیار ساده و قابل استفاده برای عموم طراحی شده است و شما می توانید بدون داشتن هیچ اطلاعات فنی از سرویس های پیام، پروفایل، اطلاعات تماس و سایر امکانات این نرم افزار استفاده کنید. تمام گزینه های جستجو و باکس های پرکاربرد در این نرم افزار در یک بخش در سمت راست صفحه اصلی نرم افزار مهیا شده است که از گیج شدن کاربر جلوگیری می کند. در تماس های فردی نیز شما یک جعبه پیام را مشاهده خواهید کرد که به صورت بصری ساده ای امکان برقراری ارتباط را فراهم می سازد.

کیفیت تماس :

در حالتی که سرعت کانکشن اینترنت شما بالا باشد، اسکایپ بهترین کیفیت تماس را در هر دو تماس ویدیویی و صوتی را فراهم می آورد. استفاده از ترکیب peer-to-peer سیستم کلاینت سرور کیفیت صدای بهتری را نسبت به سرویس های VoIP فراهم می آورد که اسکایپ از این سرویس بهره می برد. این بدان معنی است که اگر سرعت اینترنت شما کندتر نیز باشد، در سرویس های دیگر ممکن است تماس صوتی شما قطع و وصلی یا تعویق در در سال داشته باشد اما در اسکایپ با این مشکل روبرو نخواهید بود. در تماس ویدیویی نیز امکان تماس به صورت متناوب و پیکسلایز (pixelated) فراهم شده است که بهترین کیفیت ممکن را با توجه به سرعت اینترنت شما فراهم می سازد. چت متنی نیز برای اتصالات بسیار کند فراهم شده است تا تمام کاربران با هر سرعتی قادر به استفاده از این نرم افزار باشند. دکمه ای به نام کیفیت تماس (call quality) نیز در حین تماس در اختیار شما قرار دارد که اطلاعات دقیق کیفیت صدای مورد انتظار را برای هر مخاطب با توجه به سرعت اینترنت دریافتی خود و همچنین ارسال طرف مقابل فراهم می آورد.

Skype از سال 2011 توسط مایکروسافت خریداری شده است و با تثبیت پلفرم آن در حال جایگزینی با مسنجر قبلی مایکروسافت با نام Windows Live Messenger می باشد. شما عزیزان هم اینک می توانید آخرین نسخه این نرم افزار را به رایگان از وب سایت دانلود رایگان دریافت کنید و از ارتباط با عزیزان و دوستان خود نهایت لذت را ببرید.

امکانات نرم افزار پیام رسان اسکایپ :

  • تماس نامحدود و رایگان در هر نقطه از دنیا با دیگر استفاده کنندگان از Skype
  • قابلیت تماس متنی، صوتی و تصویری
  • قابلیت چت کردن با بیشتر از 100 در نفر در گروه های چت ایجاد شده
  • قابلیت کنفرانس تلفنی تا چهار نفر به صورت هم زمان
  • توانایی تماس با تلفن ثابت و موبایل (با قیمت مناسب)
  • نمایش لیست دوستان شما
  • نصب و راه اندازی ساده بر روی چندین کامپیوتر در دفاتر کاری
  • مدیریت بهبود یافته ادمین سیستم
  • رابط کاربری بسیار ساده
  • انتقال اطلاعات به سریع ترین و امن ترین روش ممکن