شرکت ادوبی (Adobe) بی شک یکی از برترین های دنیای گرافیک است، اما به تازگی این شرکت ابزاری با نام Adobe Audition نیز ارایه کرده است که ابزاری بی بدیل برای ویرایش صوت می باشد و امروز با معرفی آن در خدمت شما عزیزان هستیم. پس از اینکه ابزار های گرافیک دو بعدی شرکت ادوبی مانند فتوشاپ به موفقیت چشمگیری رسیدند، ایده طراحی نرم افزار های ویرایش ویدیو مانند ادوبی پریمیر کلید خورد که همزمان ایده تولید نرم افزار افکت گذاری ویژه بر روی ویدیو را با نام ادوبی افتر افکت ایجاد کرد. در این میان نیاز به یک نرم افزار قدرتمند دیگر برای ویرایش صوت و موسیقی در ویدیو ها احساس می شد که هنوز خلق نشده بود و ویرایشگران ویدیو مجبور بودند تا از نرم افزار های دیگر و بدون واسط با پریمیر کار کنند که کمی مشکل به نظر می رسید. اما شرکت ادوبی با انتشار نسخه Adobe Audition CC این نرم افزار، به انتظار ها پایان داده است. نرم افزار کمکی پریمیر و در عین حال یک ویرایشگر صوت کاملا مستقل و قدرتمند که می تواند تمام نیاز های یک ویرایشگر صوتی را برآورده سازد. ضبط، ویرایش و ایجاد محتوی صوتی با ابزار های جامع این نرم افزار مانند شک موج صدا (waveform)، نمایش طیفی صوت و چند صوتی و ... بسیار ساده گشته است و دیگر می توان به سرعت، تولیدات صوتی و ویدیویی را با بالاترین استاندارد های کیفیت صدا تولید و به بازار عرضه نمود و بی شک می توان گفت که این نرم افزار تحولی نوین در دنیای صوت و موسیقی ایجاد خواهد کرد.

از جمله امکانات این نرم افزار که محبوبیت ویژه ای در میان ویرایشگران صوت پیدا کرده، امکان حذف صوت می باشد، برای مثال شما می توانید بخشی از صدای ناخواسته را با کلیک ساده ای انتخاب کنید و این نرم افزار با اسکن قدرتمند خود می تواند تمام صوت را مورد پالایش قرار داده و تمام طول موج های ناخواسته با معیار معرفی شده را حذف نماید. یکی از قابلیت های دیگر Adobe Audition امکان پیش نمایش تغییرات در صوت می باشد، بدین صورت که شما می توانید بر روی صوت منبع و بدون ذخیره بر روی آن، تغییرات مورد خواست خود را اعمال نمائید و سپس با مقایسه در کانال دو مجرایی این نرم افزار، تغییرات را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید و در صورت خواست آن را ذخیره کنید. این قابلیت همزمان با قابلیت دیگر این نرم افزار به کار بسته می شود که امکان ویرایش چند مجرایی این نرم افزار است، بدین صورت که شما می توانید، موسیقی متن، صوت کلیپ و ... را به صورت همزمان و بر روی یک لاین مورد ویرایش قرار دهید که می تواند بر روی ویرایش ویدیو ها و فیلم ها کاربرد بالایی داشته باشد و باعث خواهد شد تا صرفه جویی در زمان برای شما به ارمغان آید.

Adobe Audition همچنین از ابزار های میکس و مسترینگ نیز بهره مند است که به شما امکان ایجاد نویز، تغییر طول موج، کیفیت و ... را می دهد و شما به راحتی می توانید صوت هایی با کیفیت برای بازی ها، ویدیو ها و فیلم ها و پروژه های دیگر خود ایجاد کنید. از جمله ابزار های کاربردی دیگر نرم افزار Adobe Audition تراز خودکار گفتار می باشد، این ابزار بدین طریق عمل می کند که با شناسایی صدای اصلی گوینده از طریق طول موج، صداهای پس زمینه را مورد فیلتر قرار می دهد و از طریق ابزار های اصلی افزایش طول موج و با توجه به محدودیت پخش صوت، اقدام به تقویت صدا می کند، این عامل باعث خواهد شد تا صدایی رسا و قابل درک در خروجی ظاهر شود. این نرم افزار را امروز می توان یکی از برترین های ویرایش صوت دانست که با وجود عمر کوتاه، قابلیت های فوق العاده را دارد و شما عزیزان هم اینک می توانید آخرین ویرایش آن را از وب سایت دانلود رایگان دریافت و از ویرایش فایل های صوتی خود لذت ببرید.