Blaze Video Magic نرم افزار حرفه ای و جادویی برای تبدیل ویدیو های HD بدون افت کیفیت و تبدیل فرمت های مختلف ویدویی از قبیل (RM, RMVB, AVI, WMV, ASF, 3GP, MKV و غیره) است. این نرم افزار جامع و قدرتمند با پشتیبانی از تمامی فرمت های رایج، تمامی نیاز های شما در زمینه تبدیل فرمت های ویدئویی را براورده خواهد کرد و با داشتن این نرم افزار نیاز به هیچ نرم افزار مرتبط نخواهید داشت. این نرم افزار  با دستگاه های قابل حمل مانند اپل، آیفون، آی پاد، تلفن های Android و ... سازگار است و شما می توانید با انتخاب مدل و یا نوع دستگاه، به راحتی و بدون داشت دانش خاصی عملیات تبدیل را انجام دهید. از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به امکان ویرایش حرفه ای فیلم ها و ساخت آهنگ زنگ متناسب با گوشی مورد نظر، دانلود ویدیو از سایت یوتیوب و یاهو، ساخت اسلاید شو های جذاب و . . . اشاره کرد.

مبدل همه فرمت های ویدیویی

پشتیبانی از دیسک های دی وی دی و ویدیو های HD و پشتیبانی از فرمت های وردی از قبیل (RM, RMVB, AVI, WMV, ASF, MPG, MPEG, MPE, M1V, MPV2, MP4, DAT, 3GP, MOV, VOB, FLV, MKV) برای تبدیل و پشتبانی از فرمت های (AVI, MP4, MPG, MKV, TS, WMV, MOV) SD های ویدئویی (AVI, MP4, MPG, MKV, TS, WMV, MOV, 3GP, 3GP2) برای خروجی بعد از تبدیل همچنین جدا سازی فرمت های صوتی MP3, MP2, AAC, AC3 از ویدیو هاست.

پشتیبانی از تبدیل DVD

بوسیله این قابلیت شما میتوانید فیلم های دی وی دی خود را به فرمت هایی از قبیل MP4, MPG, MKV, AVI, TS, WMV, MOV تبدیل کنید و یا چند دیسک دی وی دی با محتویات فیلم را با یکدیگر ادغام کنید.

پشتیبانی و سازگاری فرمت های خروجی متناسب با گوشی ها و دستگاه های قابل حمل

تبدیل فرمت های ویدیویی برای سازگاری کامل با گوشی هایی همچون اپل، ARCHOS، شاه توت (BlackBerry)، سونی، نوکیا، پالم (Palm)، دل (Dell) و...

سفارشی کردن تنظیمات صوتی ویدیو

براحتی تنظیماتی از قبیل نرخ بیت های ویدئویی، نرخ فریم، اندازه ویدئو، نرخ بیت صوتی، سرعت نمونه برداری و ... را بصورت دلخواه تنظیم کنید.

ساخت آهنگ زنگ آیفون

پشتیبانی از ساخت 35 دقیقه ای آهنگ زنگ آیفون، ساخت آهنگ زنگ با کیفیت بالا تا 35 دقیقه برای سازگاری تمام با آیفون و همچنین میتوانید از آهنگ های موجود در فیلم مورد علاقه خود استفاده کنید و آهنگ آن را به آهنگ زنگ تبدیل کنید.

مشاهده اطلاعات دستگاه

در این بخش تا زمانی که دستگاه های قابل حمل، گوشی های موبایل و ... به سیستم متصل باشد شما قادر به مشاهده تمامی اطلاعات آن خواهید بود.

ویرایشگر جادویی

یکی از بخش های جادویی این نرم افزار ویرایش فیلم است که شما میتوانید سایز و نوع کیفیت و میزان شفافیت و رنگ بندی فیلم را تغییر دهید و یا در آن متن دلخواهی اضافه کنید. همچنین قابلیت چسباندن تیکه هایی از فیلم و یا جداسازی آن ها از ویژگی های این نرم افزار است.

ساخت اسلاید های نمایشی

شما قادر هستید با انتخاب چند عکس همراه با انتخاب یک موسیقی برای پس زمینه یک نگارخانه با حالت اسلاید نمایشی شخصی یا خانوادگی و ... برای خود طراحی کنید.