« نسخه سالم و معتبر iMARS »
« فرمت ISO و بصورت Region Free »

سری بازیهای Call of Duty نیازی به تعریف ندارند . بدون اغراق باید گفت که پر فروش ترین ، جو ساز ترین و مهم ترین بازی این نسل است . هر بازی Call of Duty که عرضه میشود معمولا فضای خبری و جو دنیای بازیهای رایانه ای برای انتشار این بازی و سوالات تشکیل شده در ذهن طرفداران مدام عمیقتر و بیشتر میشود .شاید به همین دلیل است که عرضه و یا حتی خبر عرضه یک بازی از این سری همواره موج حاشیه ها و هیجان را به دنبال دارد . همه با فرانچایز Call of Duty آشنایی دارید. این عنوان از همان نسخه ی نخستش که در سال ۲۰۰۳ عرضه شد ، خودرا بعنوان یک FPS صاحب سبک و تحسین شده ، به بازیباز ها معرفی کرد.سال ۲۰۱۰ بود که با عرضه عنوان Call of Duty: Black Ops ، سبک جدیدی در روایت داستان آن هم در یک عنوان شوتر بوجود آمد که باعث محبوبیت و رکوردشکنی های فراوان این عنوان شد.حال با معرفی ادامه ی این عنوان ، یعنی Call of Duty: Black Ops 2 در خدمت شما عزیزان هستیم .

 

 

 

خط اصلی داستان بازی به قدر کافی جذاب است. همان طور که از نام بازی پیداست، داستان در ادامه ی وقایع Call of Duty: Black Ops رخ می دهد. برای کسانی که فرصت انجام بازی قبلی را نداشته اند، راوی Black Ops 2 داستان این بازی و نسخه ی پیشین را روایت می کند. قصه در دو دوره ی مختلف سپری می شود. زمان حال که سال ۲۰۲۵ می باشد و نوعی جنگ سرد بین آمریکا و چین در جریان است، و زمان گذشته که دهه ی ۱۹۷۰، دوره ی ۱۰ ساله ی جنگ سرد آمریکا و شوروی را روایت می کند. قهرمان قصه در زمان گذشته همچون نسخه ی پیشین الکس میسون می باشد و نقش قهرمان قصه در قرن بیست و یکم را، پسر الکس به عهده می گیرد. قصه در این دو زمان جداگانه تعریف می شود و ماهرانه توسط راوی بازی به هم ارتباط پیدا می کنند. داستان چندان هم خطی نیست و در مقاطع گوناگون حق انتخاب هایی به بازیکن می دهد که اغلب شامل تصمیم گیری شما برای کشتن و یا بخشیدن دشمنان مغلوب می شود. البته تصمیم های شما در ادامه ی روند داستان تاثیر گذار خواهد بود و همین باعث می شود که بتوان Black Ops 2 را چندین بار به چندین روش گوناگون بازی کرد و داستان را به پیش برد. البته خشونت بیشتر در Black Ops 2 از همان میان پرده های آغازین بازی، که به رسم همیشگی سری بازی های Call OF Duty به مخاطبین هشدار داده می شود، پیداست. خشونتی که در طول بازی نیز ادامه پیدا می کند. به طور کلی داستان Black Ops 2 که همچون اجدادش سرشار از میان پرده ها و بخش های داخل بازی از پیش کارگردانی شده و فوق العاده نفس گیر و هیجان انگیز می باشد، یکی از بهترین های سری Call of Duty تا به امروز است کنترل انواع اسلحه های سبک و سنگین، تیربارها، موشک ها و گاهاُ وسایل نقلیه، را در بخش های مختلف بازی به عهده خواهید گرفت. با توجه به این که بازی در دو دوره ی مختلف سپری می شود، تنوع این تجهیزات بسیار بالاست. در دهه ی ۱۹۷۰ تجهیزاتی به مراتب ملموس تر وجود دارد در حالی که در سال ۲۰۲۵ با اسلحه های تخیلی، روبات ها و وسایل نقلیه ی کنترل از راه دور کار خواهید کرد. بخش های از پیش کارگردانی شده ی گیم پلی نیز آن قدر جذاب و دیدنی هستند که ضربان قلب را به شدت افزایش دهند .

درست است که Black Ops 2 از بهترین گرافیک نسل بهره نمی‏برد ولی همچنان تجربه ای چشم نواز و ثابت بر روی ۶۰ فریم را برای شما فراهم می‏کند. انفجار‏ها و صحنه های اکشن بازی به قدر کافی چشم‏نواز هستند که شما انتظار موتوری که برای شش سال گذشته است را نداشته باشید. تنها نک‏اتی که در گرافیک تکنیکی ضعیف عمل شده است، برخی از انیمیشن‏های دشمنان است. مخصوصاً موقعی از پای در می‏آیند.  طراحی هنری بازی به زیبایی انجام گرفته است. اسلحه‏ ها، تجهیزات و محیط‏های بازی با سال ۲۰۲۵ هماهنگی دارد و شما احساس قربت نمی‏کنید. طراحی چهره ‏ها با شخصیت‏های بازی هماهنگ هست و المان‏های به کار رفته، در شخصیت پردازی واقعاً تاثیرگذار هستند.
صداگذاری بازی در یک کلام، حرف ندارد. بازی از موسیقی، صداپیشگی و صداگذاری بی‏نظیری بهره می‏برد. صدای شخصیت‏ها، نشان دادن احساسات آن‏ها و هماهنگی صدا با شخصیتشان به نحو احسن انجام گرفته است و کاری توانسته است بکند که خیلی از فیلم‏های هالیوودی نیز قادر به انجام آن نیستند. صدای اسلحه‏ ها و تجهیزات با میزان لگد و یا استفاده و قدرت آن‏ها هماهنگی مناسبی دارد. به طوری که وقتی از Shotgun خود استفاده می‏کنید، لگد و صداییش حس قدرت به شما می دهد و واقعاً احساس میزان ضربه و قدرت آن اسلحه به شما دست می‏دهد. موسیقی بازی، شاهکار است. هر مرحله و هر صحنه دارای موسیقی منحصر به فرد خود می‏باشد. موسیقی که شما را شدیداً درگیر می‏کند و آن میزان آدرنالین کافی که باید وارد خونتان کند را می‏کند.

بخش زامبی‌ها در بازی Black Ops 2 مجدداً وجود دارد و مبارزات خاص خود را دارد. این قسمت در بازی‌های ندای وظیفه: جهان در جنگ و ندای وظیفه: بلک آپس I نیز وجود داشت. این برای سومین بار است که زامبی‌ها در بازی ندای وظیفه ظاهر می‌شوند و اولین بار است که دارای کمپین مجزا در کنار داستان اصلی بازی هستند. بخش زامبی از موتور چند نفره استفاده می کند تا یک تجربهٔ جمعی عمیق تر در کنار اشکال جدید بازی ایجاد شود. همچنین بخش زامبی دارای قابلیت بازی co-op 8 نفره است. این قابلیت آنلاین co-op، در بازی‌های ندای وظیفه: جهان در جنگ و ندای وظیفه: بلک آپس I برای فقط ۴ نفر بود.

همچون قسمت های پیشین ، MultiPlayer هم در این بازی وجود دارد.این بار با مکانیزم جدیدی در بخش چند نفره رو به رو خواهیم شد.به این صورت که شما بایست حداقل ۳ تیم تشکیل دهید.تا به الآن حدی برای تعداد تیم ها و جناح ها تایید نشده اما شما هر تعداد تیم که داشته باشید ، می توانید آن هارا در دویا چند جناح قرار دهید و به مبارزه بپردازید.سیستم آپگرید بازی وسعت بیشتری یافته و تنوع اسلحه به نکته ی جالب توجهی در این بخش تبدیل شده است.در بخش چند نفره هدف شما از مبارزه با دشمنانتان تصرف سرزمین آنها و دریافت سلاح ها و… می باشد.پس از وسعت نقشه ی قابل قبولی در این بخش رو به رو خواهیم شد.گفتنی است حملات موشکی نیز در این بخش وجود دارد. شما می توانید نسخه XBox بازی Call of Duty: Black Ops 2 را  از اف دی ال دانلود کنید .