« نسخه سالم و معتبر SKIDROW »

هنگامي كه بازي Call of Duty در سال 2003 به‌بازار آمد، نه‌تنها از استقبال چشمگير مخاطبان برخوردار شد، بلكه بهترين بازي اكشن سال نيز لقب گرفت و از طرف بسياري از سايت‌ها و مجلات هم به‌عنوان بازي برتر شناخته‌شد. شايد تنها دليل اين برتري، تعبيه بي‌نقص واقعيت درون جنگ در يك دنياي مجازي بود. يعني چيزي كه نمونه‌اش را در ديگر بازي‌هاي جنگي ساخته‌شده تا آن لحظه، شاهد نبوديم. اين بازي نه‌تنها يكي از بهترين بازي‌هاي جنگي شناخته‌شد، بلكه در زمينه بازي‌هاي Shooter يا تيراندازي غيرجنگي نيز گامي به‌جلو محسوب مي‌شد. تمام اين موفقيت‌ها به طرفداران بازي نويد ساخته‌شدن ادامه موفقي براي اين بازي را مي‌داد. يعني چيزي كه بتواند علاوه بر تكرار آن موفقيت‌ها، حرف تازه‌اي هم در دنياي مجازي جنگ داشته باشد. حال با معرفی نسخه دوم این بازی در خدمت شما عزیزان هستیم . اين بازي يك بازي جنگي بي‌نظير در زمان خودش بود و با بهره‌گيري از صداها و گرافيك فوق‌العاده، يكي از بهترين بازی های سال 2005 بود كه توانست در زمينه هوش مصنوعی و بازيِ چند‌نفره جذاب، از ديگر رقيبان خود در حوزه بازی های جنگی، يعنی EA و Ubisoft، چندين گام جلوتر قرارگيرد.

 

 

Call of Duty 2 تقریبا دو سال بعد و در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۵ توسط Infinity Ward تولید شد و همچنان داستان جنگ جهانی دوم را روایت می‌کرد . بازی با یک دموی عالی آغاز می شود که شجاعت و شهامت نیروی های متفقین را به زیبایی در برابر فاشیست ها و نازی ها نشان می دهد که هر بازی کننده ای با دیدن آن کاملا تحت تاثیر وقایع اتفاق افتاده در جنگ جهانی دوم قرار میگیرد . بازی در سه جبهه روسیه – انگستان و آمریکا به صورت موازی ادامه می یاید .شما در هر جبهه کنترل یکی از سربازان همان کشور را بر عهده خواهید داشت که در واقع بازی از نمای 3 سرباز WW2 دنبال می شود: سرباز Vasili Ivanovich koslov از اعضای جبهه روسیه – گروهبان John Davis از اعضای جبهه انگستان و در نهایت سر جوخه Bill Taylor از اعضای جبهه آمریکا، این مبارزات خونین از 20 کیلومتری شهر مسکو توسط سرباز Vasili آغاز می گردد. عملیات های بزرگ WW2 در Call of Duty2 با نهایت دقت شبیه سازی شده است که از Stalingrad گرفته تا عملیات D - Day ، همگی در این بازی عالی طراحی شده اند . مراحل جالبی به این نسخه اضافه شده که نبرد تونس ، شمال مصر و صحرای لیبی از نمونه های بارز آن هستند که جالب و بدیع طراحی شده اند . به طور کلی بازی از 10 عملیات اصلی و تعدادی عملیات فرعی تشکیل شده است که مرحله اول بازی با عملیات Teh Winter War در سال 1941 از نزدیکی مسکو از جانب روسیه آغاز می گردد و با عملیات Crossing the Rhine در سال 1945 از جبهه آمریکا به پایان می رسد .
این بازی چون برای کنسول مایکروسافت یعنی Xbox 360 نیز در نظر گرفته شده از موتور گرافیکی قدرتمندی برخوردار است . جزییات در بازی با آنکه بیداد میکند ولی موتور گرافیکی به هیچ وجه با صحنه های پر زدو خورد مشکلی برای بازیکننده ایجاد نمیکند و شما با لذت هر چه تمامتر به بازیتان خواهید پرداخت . مدل های استفاده شده در طراحی اسلحه ها و ادوات ذرهی و نفر بر ها و ساختمان های مسکو ، نرماندی و ... همگی یک الگو برداری واقعی بوده و مخصوصا در طراحی سلاح ها تیم سازنده نهایت دقت را به کار برده اند . طراحی کارکتر ها نیز مثل نسخه پیش بسیار منطقی و خوب کار شده به نحوی که حتی در طراحی چهره سربازان آلمانی نیز وقت بسیاری صرف شده که در کمتر صحنه ای از بازی شما سربازان دشمن را با چهره های یکسان مشاهده میکنید .
گیم پلی بازی نسبت به نسخه قبلی تفاوت زیادی نکرده و همان کنترل نرم و و زیبا را در این شماره نیز مشاهده میکنیم ، در کل کنترل بسیار دقیق تر شده و شما دقیقا هر آنچه که از یک بازی FPS می خواهید در کنترل این بازی خواهید یافت . سلاح ها به کار رفته در بازی کاملاً از روی نمونه های واقعی الگو برداری شده اند که از Thompson گرفته تا MP40 همگی همانند نمونه های مشابه واقعی خود هستند . همواره بازی های جنگ جهانی دوم با موسیقی های زیبا و خاطره انگیز توام بوده اند که COD 2 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به همراه داشتن موسیقی زیبا از افکت های صوتی زیبا نیز بهره مند است و در صدا گذاری نیز کاملا عالی کار کرده و شما در هنگام نبرد همواره انواع صدا های اسلحه ها و ادوات زرهی را به زیبایی در بازی خواهید شنید . صدا گذاری بازی هم مانند سایر بخشها چیزی کم نداشته و به بهترین صورت ممکن کار شده است : صدای تفنگها ، انفجارها ، صدای سربازها ، صدای عوامل طبیعی و غيره همه و همه به بهترین نحو ممکن صداگذاری شده اند . برای بخش صداگذاری COD2 بیش از 20.000 قطعه از انواع صداهای مختلف و دیالوگها به زبانهای روسی و آلمانی و انگلیسی و … ضبط شده و همگی در بازی به کار گرفته شده اند . اکنون شما میتوانید نسخه کامل این بازی را با سرعت بالا و بصورت رایگان از اف دی ال دانلود کنید .

سریال بازی:

xezl-gzwx-xqzg-gegu-eefc