« نسخه سالم و معتبر DUPLEX »
« قابل اجرا بر روی CFW 4.53 »

سرانجام پس از مدت ها انتظار شرکت Tecmo KOEI سری جدیدی از بازی نینجا گایدن را با نام لاتین Yaiba Ninja Gaiden Z برای کنسول های PS3 منتشر کرده است. سبک این بازی اکشن بوده و بازی توسط Spark Unlimited طراحی شده است. دیگر کسی نیست که روایت نینجا ها را نشنیده باشد، شخصیت هایی که در گروه قوی و نترس عضو هستند و تنها فکر آن ها نابودی شر و نجات زمین از نابودی است. 
در سری های قبل با شخصیتی همچون ریو هایابوسا (Ryo Hayabusa)  آشنا شده بودیم که با در دست داشتن شمشیر اژدها تمامی دشمنان و موجوداتی اهریمنی را نابود میکرد. در بازی Yaiba Ninja Gaiden Z همانطور که از اسم بازی مشخص است، بازی داستان یایبا (Yaiba) را روایت میکند، داستان از آنجایی شروع میشود که Yaiba تحمل این را ندارد که ببیند تمامی قبیله Ryo Hayabusa را قهرمان میدانند. هر دو شخصیت استاد نینجا بودن و در کار خود بسیار خبره، دیگر تمامی قبیله میدانستند که خشونت میان آن ها باعث جدال سنگینی میشود . . . سرانجام در روز درگیری بین Yaiba و Ryo Hayabusa گرد و خاکی بسیاری بلند شد، مبارزه ساعت ها طول کشیده بود! اما چیزی که به Ryo Hayabusa قدرت میبخشید همان شمشیر اژدهایش بود، پس از اینکه گرد و خاک بر روی زمین نشست Yaiba شکست خورده بود و یک دست و چشم خود را از داست داده بود . . .
حال گیم پلی بازی تغییر میکند و تمامی شهر را زامبی گرفته است، سازمان دولتی ای تصمیم به بازیابی اعضای Yaiba میشود و قسمت های از دست رفته وی را بصورت مصنوعی با سیستمی مکانیکی بازسازی میکند، حال Yaiba زنده است و از طرفی خواهان انتقام و از طرفی موظف به نابودی زامبی ها است. 
همانطور که در داستان بالا به آن پرداختیم بازی از روایت بسیار جالب برخوردار است، اگز از گیم پلی بازی بگذریم، موتور گرافیکی آن قابل توصیف نیست چراکه این بازی توسط موتور Uneral3 با گرافیک حالت کارتونی و کمیک استریپ بهره برداری شده است. سیستم مکانیزم و داستان پردازی بازی بسیار جالب است و بدوم شک گیمر را بسوی خود جذب میکند. اگر از علاقه مندان سری بازی Hack & Slash هستید پیشنهاد میکنیم این بازی را از دست ندهید.