‌‌‌‌

این روزها دنیای تکنولوژی علاقه‌ی زیادی به موضوع سلامتی و تناسب اندام پیدا کرده است. شاید فکر کنید برای حفظ سلامتی و تناسب اندام به کمک تکنولوژی حتما لازم است یک مچ‌بند هوشمند یا یک ساعت هوشمند گران قیمت داشته باشید، ولی لزوما این طور نیست. «گوگل فیت» (Google Fit) نام اپلیکیشن رایگانی است که گوگل در اختیار تمام گوشی‌های اندرویدی قرار داده. اپلیکیشن گوگل فیت از سنسورهای معمول موجود روی تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند برای سنجیدن اساسی‌ترین اطلاعات مربوط به حفظ تناسب اندام نظیر تعداد قدم‌هایی که برداشته شده، میزان کالری مصرف شده و مسافت طی شده استفاده می‌کند. تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی را در جیب خود قرار دهید و همراه داشته باشید.

این اپلیکیشن همچنین می‌تواند ورزش کردن، دویدن و رکاب زدن شما را تشخیص دهد و اطلاعات مربوط به آن‌ها را ذخیره کند. سپس می‌توانید این اطلاعات را در قالب نمودارها و چارت‌هایی کاربردی بررسی کنید. می‌توانید برای تعداد قدم‌ها، مدت زمان فعالیت یا میزان کالری مصرفی خود هدف‌هایی را تعیین کنید یا از اپلیکیشن گوگل فیت بخواهید تا بر اساس قد و وزنتان به شما هدف‌هایی را پیشنهاد کند.

البته گفتن این نکته لازم است که اطلاعات حاصل از سنسورهای خود گوشی دقت بالایی ندارند. بنابراین اگر تناسب اندام و ورزش برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است به فکر خریدن یک مچ‌بند یا ساعت هوشمند مناسب باشید. ارزش اصلی اپلیکیشن گوگل فیت در این است که تقریبا با تمام گجت‌ها و اپلیکیشن‌های سلامتی سازگاری دارد. بنابراین حتی اگر از چندین اپلیکیشن یا گجت مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید داده‌های تمام آن‌ها را در اپلیکیشن گوگل فیت کنار هم در اختیار داشته باشید. این موضوع اپلیکیشن گوگل فیت را به پلتفرمی مناسب تبدیل می‌کند که در آن می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به سلامتی و تناسب اندام خود را یکجا ببینید.

دانلود از کافه بازار

دانلود از گوگل پلی

منبع متن: digikala