می‌گویند برای حفظ شادابی و انرژی در زندگی بهتر است هر سال حداقل به یک مکان کاملا جدید سفر کنیم. اگر به این توصیه گوش کرده‌اید و قصد دارید از تعطیلات نوروز برای سفر به منطقه‌ای جدید استفاده کنید بهتر است همراه داشتن نقشه و تجهیزات لازم را فراموش نکنید. در این مطلب قصد داریم ۵ اپلیکیشن کاربردی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند در سفر به شما کمک کنند. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

۱) اپلیکیشن همگردی

معرفی اپلیکیشن سفر - همگردی

با اپلیکیشن همگردی می‌توانید در هر نقطه‌ای از ایران بزرگ که هستید به سرعت نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تفریحی و نقاط دیدنی را پیدا کنید. اپلیکیشن همگردی در واقع یک شبکه‌ی اجتماعی برای علاقه‌مندان به گردشگری است که تمام اطلاعات موجود در آن توسط خود کاربران تهیه شده. شما هم می‌توانید در این اپلیکیشن مناطق دیدنی شهر خود را به دیگران معرفی کنید و نظر شما را در مورد مکان‌هایی که بازدید می‌کنید با دیگران به اشتراک بگذارید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از کافه بازار دانلود از اپ استور

۲) اپلیکیشن لوکز

معرفی اپلیکیشن سفر - لوکز

اپلیکیشن لوکز در واقع یک بانک اطلاعات شهری است که با استفاده از آن می‌توانید در هر محلی و در هر شهری، به سرعت نزدیکترین مرکز خرید، پمپ بنزین، سوپر مارکت، موزه، سینما یا هر نوع مرکز تفریحی و خدماتی دیگری را پیدا کنید. در اپلیکیشن لوکز، کاربران می‌توانند مکان‌های جدیدی را ثبت کنند، برای مکان‌هایی که قبلا ثبت شده عکس و نظر بگذارند و اشتباه در اطلاعات یک مکان را گزارش دهند. همین موضوع باعث شده بانک اطلاعات این اپلیکیشن هر روز غنی‌تر و بهتر شود.

دانلود از گوگل پلی دانلود از کافه بازار

۳) اپلیکیشن استعلام خلافی هوشمند

معرفی اپلیکیشن سفر - استعلام خلافی

اگر قصد مسافرت با خودروی شخصی را دارید بد نیست ابتدا از میزان خلافی خودرو و امتیاز منفی گواهینامه‌تان آگاه شوید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن «استعلام خلافی هوشمند» استفاده کنید. این اپلیکیشن جزییات دقیق هر خلافی شامل محل، زمان، نوع و مبلغ خلافی را به شما اطلاع می‌دهد. همچنین می‌توانید با ثبت کردن اطلاعات خودرو در این نرم‌افزار به صورت خودکار از خلافی‌هایی که در طول سفر برایتان ثبت می‌شود آگاه شوید. البته توصیه می‌کنیم با رعایت قوانین، هم سفر خود را امن‌تر کنید و هم جلوی تلخ شدن اوقاتتان را بگیرید.

دانلود از کافه بازار

۴) اپلیکیشن گوگل ترنزلیت (Google Translate)

معرفی اپلیکیشن سفر - گوگل ترنزلیت

اگر قصد مسافرت به کشوری را دارید که به زبان آن مسلط نیستید اپلیکیشن «گوگل ترنزلیت» را فراموش نکنید. اپلیکیشن گوگل ترنزلیت را می‌توانید به صورت رایگان روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون نصب کنید. این اپلیکیشن قابلیت‌های فوق‌العاده خوبی مانند ترجمه‌ی زنده‌ی هم‌زمان دارد که اجازه می‌دهد بدون واسطه با هر کسی از هر کشوری صحبت کنید. می‌توانید زبان‌های مورد نظر خود را دانلود کنید تا امکان ترجمه کردن آن‌ها بدون اتصال اینترنت را هم داشته باشید. یکی دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی اپلیکیشن گوگل ترنزلیت که Word Lens نام دارد، اجازه می‌دهد تنها با گرفتن دوربین گوشی به سمت یک نوشته مانند علایم راهنما، به صورت زنده ترجمه‌ی آن را روی صفحه‌نمایش گوشی ببینید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از کافه بازار دانلود از اپ استور

۵) اپلیکیشن سیتی مپز (City Maps 2Go)

معرفی اپلیکیشن سفر - سیتی مپس

اگر اهل مسافرت‌های زیاد و گردشگری هستید اپلیکیشن City Maps 2Go می‌تواند به یکی از ابزارهای کارآمدتان تبدیل شود. در این اپلیکیشن به نقشه‌های آفلاین دیدنی‌ترین مناطق جهان از جمله شهرهای بزرگ ایران دسترسی خواهید داشت. نقشه‌های اپلیکیشن City Maps 2Go دقیق و پر از جزئیات است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید جاذبه‌های گردشگری هر شهر را بیابید و با تاریخچه‌ی آن‌ها بیشتر آشنا شوید. همچنین امکان پیدا کردن امکانات رفاهی و خدماتی مختلف مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را با استفاده از بانک اطلاعات دسته‌بندی شده خواهید داشت.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

منبع متن: digikala