البته باید بگوییم که گویا بعضی از ویژگی‌های جدید اضافه شده به این سیستم عامل در مک‌های اینتل در دسترس نخواهد بود. این اطلاعات جدید درباره‌ی این سیستم عامل و موجود نبودن این ویژگی‌ها بر روی مک‌های اینتل توسط اپل منتشر شده‌اند.

در صفحه‌ی اختصاص داده شده به ویژگی‌های macOS Monterey در سایت اپل به این موضوع اشاره شده است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیر تنها در مک‌های مجهز به تراشه‌ی اپل M1 وجود دارند. در واقع از این ویژگی‌ها تنها می‌توان در نسل جدید مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ، مک‌ مینی و نسل جدید آی‌مک استفاده کرد.

این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • استفاده از حالت پرتره و مات کردن پس‌زمینه‌ی پشت سر کاربر در زمان انجام تماس تصویر با FaceTime.
  • ویژگی Live Text که به کاربران اجازه می‌دهد متن‌های موجود در تصاویر را تشخیص و کار‌هایی مانند ترجمه و کپی کردن را بر روی آن‌ها انجام دهند.
  • نمایش سه‌بعدی کره‌ی زمین در اپ Maps و به صورت تعاملی.
  • نمایش نقشه‌ی شهری‌هایی مانند سان فرانسیسکو، لس‌ آنجلس، نیویورک و لندن با جزئیات بیشتر در اپ Maps.
  • قابلیت تبدیل کردن متن به گفتار در بیشتر زبان‌ها مانند سوئدی، دانمارکی، نوروژی و فنلاندی.
  • تبدیل گفتار به نوشتار در دستگاه و به‌صورت آفلاین.
  • تبدیل گفتار به نوشتار به صورت نامحدود (پیش‌تر این مورد به ۶۰ ثانیه برای هر نمونه محدود شده بود).
macOS Monterey

قابلیت Live Text در macOS Monterey

البته اپل توضیحی را درباره‌ی علت عدم وجود این ویژگی‌ها در مک‌های اینتل ارائه نکرده است. همچنین باید بگوییم که به عنوان نمونه اپ گوگل Earth هم اکنون کره‌ی زمین را به‌صورت سه بعدی و تعاملی هم در نسخه‌ی وب، هم در مک‌‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل و هم در اپ خود ارائه می‌دهد.

  • چرا نباید برای آپدیت سیستم‌عامل macOS عجله کنیم؟ 

همان‌گونه که می‌دانید اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که این شرکت می‌خواهد در یک بازه‌ی زمانی دو ساله تمامی پردازنده‌های به کار رفته در مدل‌های مختلف مک را با تراشه‌های اپل سیلیکون ساخت خودش جایگزین کند. از زمان مطرح شدن این صحبت توسط اپل در حدود یک سال گذشته است و این شرکت در حدود یک سال دیگر تا به پایان رساند این برنامه زمان دارد.

در واقع انتظار داریم که این شرکت تا کنفرانس بعدی توسعه‌دهندگان در سال ۲۰۲۲، به‌طور کامل به استفاده از پردازنده اینتل در مک‌ها پایان دهد. نگاهی به مک‌های عرضه شده با تراشه‌ی اپل M1 نشان می‌دهند که این مک‌ها در مقایسه با مدل‌های اینتلی خود بسیار سریع‌تر هستند.

حتی بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر مجهز به تراشه‌ی M1 می‌توانند که در بنچمارک‌ها بالاترین مدل مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ با پردازنده‌ی اینتل را شکست دهد. همچنین شایعه‌های منتشر شده درباره‌ی اپل نشان می‌دهند که این شرکت کوپرتینویی می‌خواهد تا نسل جدید مک‌بوک پرو را در دو نسخه‌ی ۱۴ و ۱۶ اینچ عرضه کند.

گویا نسل جدید مک‌بوک پرو هم دارای تراشه‌ی جدیدتر و قوی‌تری در مقایسه با تراشه M1 است. اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC اعلام کرد که نسخه‌ی جدید از سیستم عامل macOS Monterey را برای مدل‌های زیادی از مک‌ها شامل مک‌های اینتل هم منتشر خواهد کرد. در نهایت انتظار داریم که اپل نسخه‌ی نهایی از این سیستم عامل را در زمان‌هایی بین ماه‌های سپتامبر (شهریور) تا نوامبر (آبان) عرضه کند.

به‌روزرسانی: بر اساس گفته‌های Rene Ritchie عدم عرضه‌ی این قابلیت‌ها در مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل نبود واحد موتور عصبی در این مک‌هاست که بسیاری از این قابلیت‌ها به آن نیاز دارند.

  • کدام کامپیوترهای اپل macOS Monterey را دریافت می‌کنند؟

منبع: MacRumors

نوشته بعضی ویژگی‌های macOS Monterey در مک‌های اینتل در دسترس نیست اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala