ویندوز 11

ویندوز ۱۱ چیست؟

ویندوز ۱۱ نسل جدید سیستم‌عامل ویندوز محسوب می‌شود و آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل یعنی ویندوز ۱۰ حدود ۶ سال قبل معرفی شد. مایکروسافت همان زمان اعلام کرد که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل خواهد بود و در عوض صرفا برای آن آپدیت‌های مختلفی را منتشر می‌کند. طی سال‌های گذشته، ویندوز ۱۰ دو بار در سال آپدیت مهمی را دریافت کرده است.

برخی کاربران فکر می‌کنند که ویندوز ۱۱ یک نسخه‌ی جدید تمام‌عیار محسوب می‌شود اما اینگونه نیست. طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد تغییر ظاهر ویندوز ۱۰ منتشر شده است و در ابتدا به نظر می‌رسید این تغییرات همراه با یک آپدیت راهی ویندوز ۱۰ می‌شوند. اما ظاهرا مایکروسافت به دلایلی تصمیم گرفته از نام جدیدی برای این نسخه استفاده کند اما باید بگوییم که پایه و اساس آن همچنان ویندوز ۱۰ است.

چگونگی نصب نسخه‌ی جدید

ویندوز 11

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد می‌توانید ویندوز ۱۱ را مانند یک آپدیت نرم‌افزاری نصب کنید. طبق بررسی‌های صورت گرفته، حتی داده‌های موجود در سیستم هم بعد از نصب ویندوز ۱۱ در جای خود باقی می‌مانند و آن‌ها را از دست نخواهید داد. اگر ویندوز ۱۰ شما دارای لایسنس معتبر است، به صورت رایگان می‌توانید ویندوز ۱۱ را نصب کنید. اگر هم کاربر ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ هستید، در این صورت هم به سادگی نصب ویندوز ۱۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

مایکروسافت می‌خواهد روی هم رفته نسخه‌های مختلف ویندوز را به‌عنوان یک پلتفرم یکپارچه در نظر می‌گیرد و ساده بودن ارتقا به نسخه‌های جدید هم به همین موضوع برمی‌گردد. از زمان انتشار ویندوز ۱۰، مایکروسافت آمار گجت‌های مبتنی بر آن را در رویدادهای مختلف اعلام کرده است. مدتی قبل مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که شمار گجت‌های مجهز به ویندوز ۱۰ از مرز ۱.۳ میلیارد دلار عبور کرده است و ساده بودن فرایند نصب باعث می‌شود که تعداد زیادی از این کاربران بدون دردسر قادر به نصب این نسخه باشند.

باید خاطرنشان کنیم که ساده بودن نصب ویندوز ۱۱ به معنای رایگان بودن آن نیست. بلکه باید توجه داشته باشید که در صورت داشتن لایسنس معتبر بدون پرداخت پول قادر به نصب این نسخه خواهید بود. با توجه به اینکه بیشتر لپ‌تاپ‌ها همراه با ویندوز راهی بازار می‌شوند، این کاربران برای ارتقای ویندوز خود هیچ مشکلی نخواهند داشت.

  • ۶ تغییر بزرگ ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوز ۱۰

منبع: XDA-Developers

نوشته آیا ویندوز ۱۱ یک آپدیت رایگان برای ویندوز ۱۰ است؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala