براساس گزارش WABetaInfo در نسخه‌ی بتای ۲.۲۱.۲۴۰.۱۷ واتساپ، نه تنها هنگام به‌روزرسانی استاتوس قابلیت ویرایش آن را برای کاربر فراهم شده، بلکه قابلیت جدیدی برای لغو استاتوس به‌روزرسانی شده هنگام آپلود کردن آن نیز مهیا شده است. واتساپ درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

«پس از منتشر کردن استاتوس جدید، گزینه‌ی Undo به‌طور لحظه‌ای نمایان می‌شود: اگر آن را انتخاب کنید، استاتوس جدید به‌طور خودکار حذف می‌شود و هیچ کاربری نمی‌تواند آن را ببیند. این میانبر زمانی مفید است که به اشتباه مطلبی را پست می‌کنید و می‌خواهید به سرعت آن را حذف کنید.»

  • واتساپ و iMessage بیشترین اطلاعات را در اختیار اف بی آی قرار می‌دهند

وب‌سایت WABetaInfo اشاره می‌کند که این ویژگی از امروز برای برخی از کاربران نسخه‌ی بتا واتساپ در دسترس است و در به‌روزرسانی‌های آتی برای کاربران بیشتری عرضه خواهد شد. در همین راستا یک ماه پیش، واتساپ آزمایش یک ویژگی بتای دیگر را آغاز کرد که به کاربران امکان می‌دهد به‌روزرسانی‌های استاتوس حساب‌های تجاری خاص را مشاهده کنند. طبق گزارش یک منبع آگاه، کاربران با این قابلیت قادر خواهند بود تا استاتوس‌های جدید یک حساب تجاری را مستقیماً در اطلاعات کسب و کار آن مشاهده کنند.

طبق توضیح این وب‌سایت، پس از اشاره روی عکس پروفایل یک حساب تجاری، می توانید بین مشاهده آن یا به‌روزرسانی استاتوس یکی را انتخاب کنید. در حال حاضر، کاربران عادی واتساپ فقط می‌توانند به‌روز رسانی استاتوس را مشاهده کنند. استاتوس چند سالی می‌شود که به واتساپ اضافه شده و عملکردی مشابه استوری در اینستاگرام دارد که آن هم از قابلیت معروف اسنپ‌چت الگو برداری کرده است.

همچنین چند ماهی هم هست که واتساپ مشغول تست قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از حساب کاربری خود روی چند دستگاه به طور هم‌زمان استفاده کنند و به ارسال و دریافت پیام بدون نیاز به آنلاین بودن گوشی هوشمندشان ادامه دهند. در نهایت، این قابلیت در آخرین به‌روزرسانی واتساپ در هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS به‌طور رسمی در اختیار عموم کاربران قرار گرفت. پیش از ارائه‌ی این قابلیت، نیاز بود تا برای اتصال به حساب کاربری نسخه‌ی وب واتساپ از آنلاین بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

استاتوس واتساپ

همچنین طبق آخرین شایعات و گمانه‌زنی‌ها، قابلیت جدید پشتیبانی از کیف پول رمزارزی دیجیتال Novi برای انجام نقل و انتقالات مالی بین‌المللی به‌زودی در دسترس کاربران این پلتفرم محبوب قرار خواهد گرفت. Novi یکی از جدیدترین کیف پول‌های دیجیتالی است که در پایان سال گذشته توسط متا (فیسبوک) معرفی شد.

این سرویس که استفاده از ارزهای دیجیتال تبادلات مالی در سطح بین‌المللی را آسان می‌کند، در حال حاضر در بخش‌هایی از آمریکا و گواتمالا فعال شده و از ارزی به نام Pax Dollar پشتیبانی می‌کند که به ازای هر کوین آن یک دلار آمریکا پشتوانه مالی وجود دارد.

با این حساب باید دید در ماه‌های آینده واتساپ چه قابلیت‌هایی را برای افزایش رضایت کاربران به پلتفرم خود اضافه می‌کند. از نظر شما بهترین قابلیت اضافه شده‌ی واتساپ در ماه‌های اخیر کدام است؟

  • واتساپ بتا امکان توقف ضبط صدا را به برخی کاربران iOS داده است

منبع: ۹to5mac

نوشته استاتوس واتساپ به دکمه Undo مجهز می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala