آنالیزرهای وای فای با جمع آوری داده‌ها و شناسایی مشکلات مربوط به سیگنال‌های ضعیف، تحلیل جامع و درستی از شبکه‌ی وای فای ارائه می‌دهند و شما با استفاده از این اپلیکیشن‌ها قادر خواهید بود تا کنترل کاملی بر شبکه‌ی وای فای خود داشته باشید.

در این مقاله به بررسی بهترین اپ‌های آنالیز وای فای برای کاربران اندرویدی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا اتصال شبکه‌ی خود را تجزیه و تحلیل کنید. در هر قسمت پس از معرفی اپ، توضیحاتی ارائه شده تا شما را بیشتر با ابزار‌ها و قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن‌ها آشنا کنیم.

۱. اپلیکیشن Network Scanner

 آنالیز شبکه‌ی وای فای

اپلیکیشن Network Scanner تمام اتصالات شبکه‌‌های اطراف شما را نشان می‌دهد و علاوه بر آن، همه‌ی هاست‌های شبکه‌ی خانگی شما یا محدوده‌ی IP انتخاب شده را به سرعت پیدا می‌کند. همچنین افرادی که از شبکه وای فای شما استفاده می‌کنند را با جزئیات دستگاهشان نشان می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به ابزار اسکنر پورت آن اشاره کرد که قادر خواهد بود تا هاست‌ها را بر اساس IP ،MAC و نام به ترتیب صعودی و نزولی مرتب کند.

  • چگونه رمزهای وای‌فای ذخیره‌شده در گوشی اندرویدی را ببینیم؟

اسکنر IP اپلیکیشن Network Scanner از چهار حالت اسکن پشتیبانی می‌کند: خواندن arp، پینگ ICMP، پینگ UDP و درخواست DNS. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا سرور DNS مورد استفاده را به صورت دستی برای اسکن شبکه‌های خصوصی انتخاب کنید. این برنامه از ابزارهای رایج شبکه نظیر ابزار پینگ، تریس‌رویت، Wake On Lan، صفحه‌ی اطلاعات شبکه، محاسبه‌گر IP و اسکنر پورت بهره می‌برد. همچنین با این اپ شما می‌توانید از وجود آسیب‌پذیری‌های مشکوک و یا مشکلات مربوط به امنیت در شبکه‌ی خود مطلع شوید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. اپلیکیشن Network Scanner را می‌توانید به صورت مستقیم از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Network Scanner از گوگل پلی

۲. اپلیکیشن Speed Test WiFi Analyzer

 آنالیز شبکه‌ی وای فای

اپلیکیشن Speed ​​Test WiFi Analyzer جزئیات و اطلاعات گسترده‌ای را برای هر شبکه‌ی نزدیک شما ارائه می‌کند که از جمله‌ی این اطلاعات می‌توان به قدرت سیگنال شبکه، امنیت شبکه، طیف پشتیبانی‌شده، سرعت‌های فعلی و پشتیبانی‌شده MCS/PHY، تنظیمات MIMO پشتیبانی‌شده، فاصله شما از دیگر AP‌ها ​​و موارد دیگر اشاره کرد.

این اپ تحلیلگر، دستگاه‌های متصل به شبکه را شناسایی کرده و اطلاعات دقیقی از آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد. اپلیکیشن Speed ​​Test WiFi Analyzer آمار دقیقی از عملکرد پینگ به‌علاوه‌ی تجزیه و تحلیل عملکرد کلی شبکه و مکان مورد نظر را ارائه می‌دهد. این قابلیت به شما کمک می‌کند که شبکه‌ی وای فای خود را بر روی خلوت‌ترین کانال تنظیم کنید تا هیچ‌گاه دچار مشکل و اختلال در شبکه نشوید.

ابزار تحلیلگر سرعت DNS این اپ، شما را قادر می‌سازد تا سریع‌ترین سرور DNS یا سریع‌ترین سرورهای بازی را پیدا کنید. در هر بار تست DNS افزون بر سرعت اندازه گیری شده، اطلاعات مختلفی ارائه می‌شود که تاثیر مستقیمی بر انتخاب‌های شما می‌گذارند. همچنین این اپلیکیشن بر کاهش سرعت و قطعی شبکه‌ی شما نظارت ۲۴ ساعته‌ای دارد. اپلیکیشن Speed ​​Test WiFi Analyzer را می‌توانید به صورت مستقیم از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Speed ​​Test WiFi Analyzer از گوگل‌ پلی

۳. اپلیکیشن Network Analyzer

 آنالیز شبکه‌ی وای فای

اپلیکیشن Network Analyzer به شناسایی مشکلات مختلف در راه اندازی شبکه‌ی وای فای، اتصال به اینترنت و شناسایی مشکلات مربوط به سرورهای راه دور کمک شایانی می‌کند. این اپ، یکی از بهترین و جامع‌ترین آنالیزرهای وای فای محسوب می‌شود که برای شناسایی و بهبود اتصال شبکه‌ی شما کاربرد زیادی دارد. ابزار فوری پیدا کردن وای فای این اپلیکیشن اطلاعاتی نظیر سازندگان، نام‌‌ها و آدرس‌‌های دستگاه LAN را به شما می‌دهد.

اپلیکیشن Network Analyzer مجهز به ابزار‌های تشخیصی منتوعی نظیر ابزار تست پینگ، ردیابی، اسکنر پورت، جستجوی DNS و  اطلاعات whois (اطلاعات مرتبط با مالکیت دامنه) است و همچنین جزئیات و اطلاعات شبکه‌های وای فای نزدیک را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این اپ پیدا کردن بهترین شبکه وای فای ممکن برای استفاده و معرفی آن به شما است. همچنین با ابزار اسکنر پورت این اپ می‌توانید شبکه‌های خلوت‌تر اطرافتان را پیدا کرده و از آن استفاده کنید تا خطرات کمتری شبکه‌ی شما را تهدید کند.

  • آموزش مقدماتی فتوشاپ؛ برش، تغییر اندازه و چرخاندن عکس

سیگنال‌سنج وای فای این برنامه، قدرت سیگنال لحظه‌ای هر مودم به صورت عدد یا روی نمودار را در اختیار شما قرار می‌دهد. در مجموع این اپ، با برخورداری از قابلیت‌های متنوع به شما کمک می‌کند تا سیگنال‌های دریافتی را بهینه‌سازی نموده و با سرعت بیشتری به اینترنت شبکه‌ی خود متصل شوید. اپلیکیشن کاربردی Network Analyzer را می‌توانید به صورت مستقیم از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Network Analyzer از گوگل‌ پلی

۴. اپلیکیشن PingTools Network Utilities

 آنالیز شبکه‌ی وای فای

یکی دیگر از اپ‌های کاربردی برای آنالیز شبکه‌ی وای فای، اپلیکیشن PingTools Network Utilities است. این برنامه همه‌ی دستگاه‌های متصل به شبکه و همچنین اطلاعات اولیه‌ی شبکه‌ی دستگاه شما را نشان می‌دهد. این اپلیکیشن دارای حدود ۱۶ ابزار اصلی شبکه است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ابزار تست پینگ، ردیابی، تست سرعت وای فای، اسکنر پورت، whois (اطلاعات مرتبط با مالکیت دامنه)، اسکنر وای فای و اسکنر زیر شبکه اشاره کرد.

  • چطور رمز وای فای را در مک پیدا کنیم؟

ابزار Watcher این اپ، نظارت و کنترل مستمر بر منابع راه دور را امکان‌پذیر می‌کند و همچنین قابلیت خروجی‌های پینگ صوتی را ارائه می‌دهد که در صورت مواجه شدن وای فای با هر مشکلی صدای آن‌ها شنیده می‌شود. با کمک این برنامه شما قادر خواهید بود تا آدرس IP روتر و IP خارجی را مشاهده کرده و مدیریت کاملی بر آن‌ها داشته باشید.

ابزار تریس‌روت این برنامه نیز برای ادمین‌های سیستم بسیار ضروری به حساب می‌آید و مسیر بسته‌های اطلاعاتی دستگاه شما به سرور هدف را نشان می‌دهد. کاربران با نصب این اپ قادر خواهند بود تا میزان تبادل داده‌های خود را نیز کنترل کنند. اپلیکیشن کاربردی PingTools Network Utilities را می‌توانید به صورت مستقیم از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن PingTools Network Utilities از گوگل پلی

۵. اپلیکیشن WiFi Analyzer

 آنالیز شبکه‌ی وای فای

از دیگر اپ‌های کاربردی آنالیز شبکه‌ی وای فای می‌توان به WiFi Analyzer اشاره کرد. اگر می‌خواهید شبکه‌های وای فای اطراف خود را با سنجش قدرت سیگنال و شناسایی کانال‌های شلوغ بررسی کنید، این برنامه به شما کمک شایانی خواهد کرد. این اپلیکیشن متن باز برای انجام کارش به اینترنت نیازی ندارد و قادر است بدون نیاز به اینترنت هم اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

اپلیکیشن WiFi Analyzer یک نمودار گرافیکی از قدرت آنتن‌دهی شبکه به شما نشان می‌دهد و همچنین نقاط دسترسی و فاصله‌‌ی تخمینی تا آن‌ها را نیز محاسبه می‌کند. با این برنامه کاربران می‌توانند تا عملیات اسکن را متوقف یا آن را دوباره از سر بگیرند و شبکه‌های وای فای را برای رتبه‌بندی کانال‌های مختلف تجزیه و تحلیل کنند.

گاهی استفاده‌ی مشترک چند مودم نزدیک به هم از کانال‌های یکسان، باعث بروز اختلال و قطعی‌های مکرر در ارتباط خواهد شد که این اپلیکیشن به شما امکان کنترل کامل این موضوع را می‌دهد. از آنجایی که اپلیکیشن WiFi Analyzer نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد، اطلاعات مدیر شبکه را خصوصی و ایمن نگه می‌دارد. اپلیکیشن کاربردی WiFi Analyzer را می‌توانید به صورت مستقیم از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن WiFi Analyzer از گوگل پلی

۶. اپلیکیشن WiFi Analyzer by Olgor

 آنالیز شبکه‌ی وای فای

و اما آخرین اپلیکیشنی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، اپلیکیشن WiFi Analyzer by Olgor است. این اپ مناسب‌ترین کانال و مکان را برای شبکه‌ی شما شناسایی و معرفی می‌کند. همچنین این برنامه به شما اطلاعات بهینه‌سازی مفیدی را ارائه می‌دهد که استفاده از آن‌ها، به کاهش اختلالات و افزایش سرعت و ثبات اتصال شما کمک شایانی خواهد کرد.

علاوه‌بر بهینه‌سازی شبکه‌ی وای فای شما، این اپ ابزارهای کاربردی دیگری هم دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تحلیلگر کانال برای APهای نزدیک، داده‌های زمان واقعی، تاریخچه قدرت سیگنال، محاسبات فاصله و امکان مشاهده‌ی شبکه‌های وای فای مخفی اشاره کرد. این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می‌دهد تا از داخل اپ به شبکه‌های وای فای باز متصل شوید. اپلیکیشن کاربردی WiFi Analyzer by Olgor را می‌توانید به صورت مستقیم از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن WiFi Analyzer by Olgor از گوگل پلی

اپلیکیشن‌های آنالیز شبکه‌ی وای فای به شما کمک می‌کنند تا مشکلات احتمالی را شناسایی و عیب‌یابی کنید. اگر به راحتی نمی‌توانید به شبکه‌ی وای فای منزل یا محل کار خود متصل شوید، لازم است تا یکی از این اپ‌ها را دانلود کرده و از قابلیت‌های کاربردی آن‌ها برای حل مشکلات اتصال خود بهره ببرید. اگر وای فای شما قطعی دارد یا کندتر از آنچه باید کار می‌کند، می‌توانید به راحتی تست کنید که آیا مشکلات ایجاد شده از دستگاه شما ناشی می‌شود یا باید برای حل آن با ارائه دهنده‌ی سرویس اینترنت خود تماس بگیرید.

البته در برخی موارد، روتر وای فای شما با حداکثر توان خود کار می‌کند. اگر چنین است، ممکن است بخواهید سخت افزار آن را به دستگاه‌های قدرتمندتر مانند شبکه‌ی مش ارتقا دهید. شبکه‌ی مش شبکه‌ای از روترهای بهم پیوسته است که پوشش اینترنت در یک محوطه‌ی بزرگ را فراهم می‌کند.

در این مقاله ما به بررسی ۶ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های آنالیز و تجزیه و تحلیل شبکه‌های وای فای پرداختیم و قابلیت و کاربرد‌های مختلف هر اپ را به صورت ساده و خلاصه برای شما توضیح دادیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و از آن‌ها استفاده کنید. اگر شما هم اپلیکیشن آنالیز شبکه‌ی وای فای خوبی را می‌شناسید، لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

  • ۶ سایت رایگان برتر برای انتقال فایل بدون ایمیل یا نرم‌افزار

منبع: Makeuseof

نوشته معرفی ۶ اپلیکیشن برتر آنالیز شبکه‌ی وای فای برای اندروید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala