کیف پول‌های نرم افزاری به شما امکان می‌دهند با استفاده از لپ‌تاپ، رایانه یا حتی گوشی هوشمند خود رمز ارزهای‌تان را در فضایی امن ذخیره کنید. در ادامه با بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌هایی که در حال حاضر وجود دارند و هزینه‌ی استفاده از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

۱. BitPay

بیت پی

بیت‌پی (BitPay) یک کیف پول شناخته شده در دنیای رمز ارزهاست که در ماه به‌طور میانگین ۶۰ هزار پرداخت توسط آن انجام می‌شود. علاوه بر امکان پرداخت با رمز ارزها، بیت‌پی به شما اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را در محیطی امن ذخیره کنید.

اما این کیف پول چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند؟ نخست، پشتیبانی قابل توجه از رمز ارزهای مختلف شامل بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین. همچنین، احراز هویت با چند امضا، رمزنگاری نرم افزاری داده‌ها و امکان پشتیبان‌گیری از کیف پول از امکانات دیگری هستند که بیت‌پی به شما ارائه می‌کند.

علاوه بر این موارد، دانلود این کیف پول کاملا رایگان است، اما هزینه‌ی استفاده از آن مانند هزینه‌ی شبکه و ماینرها، یک درصد است. پس در هنگام استفاده از بیت‌پی، این نکته را به‌یاد داشته باشید.

۲. ZenGo

کیف پول نرم افزاری

کیف پول نرم افزاری ZenGo از ارزهایی مانند بیت‌کوین، تتر، چین‌لینک و بسیاری ارزهای محبوب دیگر پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند امضاهای آستانه‌ای. این نوع امضاها بین دستگاه شما و سرورهای ZenGo تقسیم می‌شوند تا سطح بالاتری از دسترسی امن را ارائه کنند و ریسک از دست دادن دارایی‌های شما را کاهش دهند.

به علاوه، این اپ هنگام ورود چهره‌ی شما را اسکن می‌کند که به شما اجازه می‌دهد به کمک فناوری تشخیص چهره از طریق دستگاه‌های مختلف به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

دانلود اپ ZenGo کاملا رایگان است، اما خرید یا معامله‌ی رمز ارز در این پلتفرم هزینه خواهد داشت.

۳. Luno

لونو

کیف پول نرم افزاری Luno نسبت به گزینه‌های قبلی این فهرست یک تفاوت عمده دارد. این پلتفرم امکان ذخیره‌ی بیت‌کوین و اتریوم را برای شما فراهم می‌کند، اما از سایر کوین‌ها پشتیبانی نمی‌کند. این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که ارزهای مختلف را در سبد دارایی‌های خود قرار داده‌اند کمی ناامید کننده باشد. با این‌حال، این کیف پول ویژگی‌های قابل تحسینی دارد که می‌تواند آن را به یک گزینه‌ی منحصر به‌فرد برای دارندگان بیت‌کوین و اتریوم تبدیل کند.

نخست این‌که کیف پول Luno از احراز هویت ۲ مرحله‌ای به‌عنوان یک راه‌کار امنیتی استفاده می‌کند. در کنار این ویژگی، حالت دیگری به‌نام deep-freeze storage وجود دارد که از طریق آن کلیدهای شما در چندین گاوصندوق مجازی امن ذخیره می‌شوند. همچنین، می‌توانید از کیف پول خود پشتیبان بگیرید تا در صورت پیش آمدن هرگونه اتفاقی، دارایی‌های خود را از دست ندهید.

دانلود اپ Luno هم رایگان است، اما برای انتقال استاندارد باید هزینه بپردازید. البته ذخیره یا استخراج ارز از این کیف پول کارمزدی نخواهد داشت.

۴. Gemini

کیف پول نرم افزاری

کیف پول Gemini توسط صرافی معروف Gemini عرضه شده است که در میان فعالان بازار رمز ارزها کاربران زیادی دارد. این کیف پول ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بیمه در مقابل هر نوع از دست رفتن غیر منتظره‌ی دارایی‌ها و احراز هویت دو مرحله‌ای اشاره کرد. در واقع Gemini یکی از امن‌ترین کیف‌ پول‌های نرم افزاری موجود را ارائه می‌کند.

این کیف پول از اکثر رمز ارزهای بزرگ مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش و … پشتیبانی می‌کند. دانلود Gemini رایگان است، اما مانند سایر اپ‌های مشابه، فعالیت‌های خاص مانند تراکنش‌ها مشمول کارمزد خواهند شد.

۵. Atomic Wallet

اتمیک والت

کیف پول نرم افزاری Atomic Wallet یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای دارندگان آلت‌کوین‌ها (ارزهایی به‌جز بیت‌کوین) یا کاربرانی که از چندین رمز ارز استفاده می‌کنند خواهد بود. این کیف پول از بیش از ۵۰۰ رمز ارز مختلف مانند بیت‌کوین، کاردانو، ریپل، دش و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.

به‌جز این موارد، Atomic Wallet هم رمز عبور ایجاد شده توسط کاربر را می‌پذیرد و هم عبارت‌های پشتیبان را ارائه می‌کند که در شرایط اضطراری می‌توان از آن‌ها برای دسترسی به کیف‌ پول استفاده کرد. همچنین، شما می‌توانید کلیدهای شخصی خود را در دستگاه‌تان ذخیره کنید. علاوه بر این‌ها، اگر در دنیای رمز ارزها تازه وارد هستید، رابط کاربری بسیار ساده‌ی این اپ می‌تواند شما را از سردرگمی‌های ممکن نجات دهد و کار کردن با این کیف پول را بسیار ساده کند.

دانلود Atomic Wallet هم رایگان است و برای ارسال یا دریافت رمز ارزها کارمزدی دریافت نمی‌کند. تنها مبلغ اندکی از شما گرفته می‌شود تا هزینه‌های شبکه تامین شوند.

۶. Exodus

اکسودوس

Exodus کیف پول نرم افزاری محبوب دیگری است که اگر دستگاه شما به‌سرقت رفت، با استفاده از گزینه‌ی پشتیبان‌گیری به شما اجازه می‌دهد تا از طریق ایمیل خود روی دستگاه دیگری به کیف پول‌تان دسترسی داشته باشید.

همچنین، این کیف پول هم یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید از آن برای دسترسی به دارایی‌های‌تان استفاده کنید. با این وجود، متاسفانه ویژگی‌های تایید هویت ۲ مرحله‌ای و پشتیبانی از چند امضا که در اکثر نرم افزارهای مشابه وجود دارند، در این پلتفرم در دسترس نیستند.

Exodus از بیش از ۱۰۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اتریوم، بیت‌کوین، لایت‌کوین و تتر اشاره کرد. دانلود این اپ رایگان است و تراکنش‌های انجام شده با آن کارمزد ندارد، اما مانند Atomic Wallet شما باید مبلغی را برای هزینه‌های شبکه بپردازید.

۷. Mycelium

کیف پول نرم افزاری

Mycelium از بسیاری از گزینه‌های این لیست قدیمی‌تر است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای سیستم عامل اندروید عرضه شد و مدتی بعد نسخه‌ی iOS آن‌ هم در دسترس قرار گرفت. این کیف پول چند نوع حساب مختلف مانند Watch Only، Bit ID و Hierarchical Deterministic را ارائه می‌کند. این ویژگی در بسیاری از کیف‌ پول‌های دیگر یافت نمی‌شود.

Mycelium امکان پشتیبان‌گیری از حساب با کلیدهای شخصی را فراهم می‌کند و شما می‌توانید با اسکن QR code پذیرندگان با دوربین گوشی خود به‌راحتی انتقال دارایی را انجام دهید. همچنین، می‌توانید با استفاده از ویژگی Watch Only، کلیدهای شخصی خود را به‌‌صورت آفلاین ذخیره کنید.

این کیف پول منبع‌باز است و ویژگی‌های جذاب بسیاری دارد، اما فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند پس اگر به فکر ذخیره‌ی آلت‌کوین‌های خود هستید، بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. دانلود Mycelium هم رایگان است و انجام تراکنش‌ها هزینه‌ای برای شما نخواهند داشت.

۸. Electrum

کیف پول نرم افزاری

مانند Mycelium، کیف پول نرم افزاری Electron هم یکی از قدیمی‌های بازار رمز ارزها محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. این کیف پول از تایید هویت دو مرحله‌ای و محافظت از رمز عبور پشتیبانی می‌کند و هیچ اطلاعاتی (مانند کلید‌های شخصی) از شما در سرورهای آن ذخیره نخواهد شد. بنابراین، حتی اگر مستقیما هم مورد حمله‌ی هکرها قرار بگیرد، اطلاعات حساس شما در امان خواهند بود.

ماهیت منبع باز Electrum سیستمی شفاف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌صورت مستقل از یکپارچگی امنیت نرم افزار استفاده کنند. با این حال، این کیف پول هم فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و برای دارندگان آلت‌کوین‌ها مناسب نیست.

دانلود Electrum رایگان است، اما تراکنش‌های انجام شده با آن هزینه دارند.

کیف پول‌های نرم افزاری ارزان‌تر اما کیف پول‌های سخت افزاری امن‌تر هستند

کیف پول‌های نرم افزاری بررسی شده در این مطلب هزینه‌ی کمی برای شما دارند و برای ذخیره‌سازی رمز ارزهای شما گزینه‌های قابل اطمینانی هستند. اما به‌یاد داشته باشید که اگر امنیت بیشتری می‌خواهید باید از کیف‌ پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. تنها نکته‌ی منفی کیف‌ پول‌های سخت افزاری قیمت آن‌هاست. بنابراین، اگر قصد ندارید هزینه‌ی زیادی بپردازید، کیف‌ پول‌های نرم افزاری هم می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

  • ۱۰ کشور که رمز ارزها را ممنوع یا محدود کرده‌اند

منبع: Make Use Of

نوشته ۸ کیف پول نرم افزاری مناسب برای ذخیره‌‌ سازی رمز ارزها اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala