به گفته‌ی کاربرانی که این مشخصه را دریافت کرده‌اند، در این زمینه هنوز محدودیت‌های زیادی وجود دارد. اگر واتساپ این قابلیت را برای اکانت موردنظر فعال کرده باشد، پیام‌های صوتی ارسال شده را می‌توانید با این ظاهر جدید مشاهده کنید. اما اگر طرف مقابل این قابلیت را نداشته باشد یا پیام صوتی از طرف نسخه‌های قدیمی واتساپ رسیده باشد، با این شکل و شمایل روبرو نخواهید شد.

واتساپ اخیرا توجه بیشتری به خواسته‌های کاربران نشان می‌دهد و در همین زمینه می‌توانیم به آزمایش قابلیت توقف فرایند ضبط صدا و سپس از سر گیری آن در زمانی دیگر اشاره کنیم. به لطف این مشخصه، دیگر لازم نیست که برای ضبط صدای خود از اول تا آخر بدون توقف چنین کاری را انجام دهید. این مشخصه از جمله مواردی است که کاربران زیادی خواستار عملی شدن آن هستند و ظاهرا به‌زودی برای تمام کاربران ارائه می‌شود.

واتساپ

همچنین مدتی قبل خبر آزمایش قابلیت واکنش به پیام‌ها منتشر شد. به لطف این قابلیت و مانند شبکه‌های اجتماعی، کاربران از طریق ۶ ایموجی می‌توانند به پیام‌ها واکنش نشان دهند. ظاهرا این مشخصه هم در چت‌های شخصی و هم در گروه‌ها ارائه می‌شود. در ضمن امکان مشاهده‌ی افرادی که به یک پیام واکنش نشان‌داده‌اند، وجود دارد. واتساپ معمولا در زمینه‌ی ارائه‌ی ویژگی‌های جدید بسیار سخت‌گیر است و به همین خاطر این قابلیت احتمالا چندین ماه دیگر راهی نسخه‌ی نهایی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های آزاردهنده‌ی واتساپ این بود که برای استفاده از نسخه‌ی وب یا دسکتاپ آن، باید ابتدا از آنلاین بودن گوشی خود اطمینان حاصل می‌کردید. اما حالا به لطف این مشخصه‌ی جدید که تمام کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند، برای بهره‌گیری از واتساپ در سیستم خود دیگر لازم نیست از آنلاین بودن گوشی مطمئن شوید. با این قابلیت، ۱۴ روز پس از آفلاین شدن گوشی می‌توانید از نسخه‌ی وب یا دسکتاپ بهره ببرید. البته اگر از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید، امکان حذف پیام‌ها در نسخه‌ی وب یا دسکتاپ وجود ندارد.

چند روز قبل اعلام شد واتساپ در حال آزمایش مربوط به لغو فوری استوری است که در این پیام‌رسان تحت عنوان استاتوس ارائه شده است. با این قابلیت، کاربر بعد از انتشار استاتوس با یک پیام لغو روبرو می‌شود و می‌تواند بلافاصله روند ارسال را متوقف کند. گفتنی است بعد از راهیابی قابلیت استوری به اینستاگرام، فیسبوک و واتساپ هم این قابلیت را اضافه کردند. اسنپ‌چت اولین اپلیکیشنی بود که چنین قابلیتی را معرفی کرد و حالا در انواع و اقسام پلتفرم‌ها شاهد بخش‌های مشابه استوری هستیم.

واتساپ

همانطور که گفتیم اخیرا اخبار مربوط به ویژگی‌های جدید واتساپ چندین برابر شده و یکی از ویژگی‌هایی که چشم‌انتظار ارائه‌ی آن برای تمام کاربران هستیم، مشخصه‌ی افزایش کنترل برای وضعیت Last Seen یا آخرین بازدید است. در حال حاضر می‌توانید تاریخ آخرین بازدید را برای همه فعال یا غیرفعال کنید. اما به زودی قادر به تصمیم‌گیری برای نمایش این تاریخ برای افراد موردنظر خود خواهید بود. به لطف این مشخصه، می‌توانید از بسیاری از گفتگوهای که چندان دل خوشی از آن‌ها ندارید، نجات پیدا کنید.

یکی از قابلیت‌های واتساپ امکان حذف پیام بعد از ارسال است که تا ۴۰۹۶ ثانیه (۶۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه) می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. اما ظاهرا واتساپ هم مانند تلگرام می‌خواهد محدودیت زمانی حذف پیام را کنار بگذارد که البته مانند دیگر ویژگی‌های اشاره شده در این مطلب، معلوم نیست چه زمانی برای عموم کاربران ارائه می‌شود.

در نهایت باید بگوییم که اگرچه کاربران زیادی از کمبود ویژگی‌های مفید در این پیام‌رسان شاکی هستند، اما در هر صورت با اختلاف زیادی محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود و طبق آخرین گزارش‌ها، حدود ۲ میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند. زمانی که اکثریت افراد از یک پیام‌رسان استفاده می‌کنند، باقی نفرات هم حتی اگر دل خوشی از پیام‌رسان موردنظر نداشته باشند، چاره‌ای جز استفاده از آن ندارند.

  • چگونه در واتساپ بدون ذخیره کردن شماره به کسی پیام بدهیم؟

منبع: ۹To5Mac

نوشته واتساپ در حال آزمایش ظاهری جدید برای پیام‌های صوتی است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala