حفظ حریم خصوصی یک دغدغه‌ی اساسی برای کاربران گوشی‌های هوشمند است، بنابراین شیائومی یک فرآیند تأیید سه مرحله‌ای را در این رابط کاربری برای امنیت بیشتر کاربران در نظر گرفته که البته به نظر می‌رسد که این قابلیت در مناطق خاصی فعال می‌شود. در مرحله‌ی اول چهره‌ی شما را تشخیص می‌دهد، مرحله‌ی دوم شناسه‌ی کاربر را بررسی کرده و در نهایت نیز یک مرحله‌ای به نام «حفاظت از کلاه‌برداری الکترونیکی» وجود دارد که با در نظر گرفتن این ۳ مرحله، پیشرفت چشمگیری را در مقوله‌ی امنیت در این رابط کاربری شاهد هستیم.

  • شیائومی روی یک گوشی تاشو شبیه زد فلیپ کار می‌کند

قابلیت تشخیص چهره در اقدامی جالب، اقدام به ثبت مشخصات بالاتنه‌ی کاربر می‌کند و برخلاف نسخه‌ی قبلی فقط مشخصات صورت را مد نظر قرار نمی‌دهد. کاربر صورت خود را تنظیم می‌کند، اما گوشی هوشمند مشخصات کمر به بالای او ثبت می‌کند، بنابراین افراد با ساختار بدنی متفاوت اجازه دسترسی به گوشی را نخواهند داشت، حتی اگر چهره‌ی مشابه‌ای داشته باشند.

لایه‌ی امنیتی «حفاظت از کلاه‌برداری الکترونیکی»، سوابقی از وب‌سایت‌ها و دستگاه‌هایی دارد که ممکن است بدافزار وارد گوشی شما کنند. همچنین لیستی از شماره‌ها وجود دارد که به‌عنوان شماره‌های ناسالم ذخیره می‌شود و قبل از پذیرش تماس، کاربر را از آن مطلع می‌کند. از مقوله‌های امنیتی که بگذریم، شیائومی فونت جدیدی را به MIUI 13 اضافه کرده که MiSans نام دارد و ظاهر جدیدی را به نوشته‌های کاربران می‌دهد.

  • شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X رسما معرفی شدند

کاربران می‌توانند به صورت رایگان فونت MiSans را دانلود و نصب کنند. این یک فونت sans serif است که حروف، علائم، اعداد را ساده‌تر نشان می‌دهد. شیائومی نه تنها این فونت را ساده‌تر کرده بلکه آن را هم از نظر فاصله و هم از نظر ظاهر کاراکترها متقارن‌تر از قبل کرده است. علاوه بر فونت، شیائومی با استفاده از تصاویر پس‌زمینه‌‌های جدید ظاهر متفاوتی به رابط کاربری MIUI 13 بخشیده است. آپدیت جدید رابط کاربری این غول چینی فناوری ویجت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قابلیت‌هایی نظیر افزایش ظرفیت حافظه‌ی رم و گزینه‌ی جدیدی برای ذخیره‌ی انرژی باتری را به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه‌ی MIUI 13 مقوله‌ی در دسترس بودن دستگاه‌های دیگر است که با اپلیکیشن MIUI Next کاربران می‌توانند گوشی، تبلت و ساعت‌های هوشمند خود را از طریق یک دستگاه کنترل کنند و به تبادل اطلاعات و فایل‌ها بپردازند. شیائومی رابط کاربری MIUI 13 Pad را توسعه داده که منحصرا برای تبلت‌ها طراحی شده است. این رابط کاربری برای نمایشگر‌های بزرگ تبلت‌ها بهینه‌سازی شده و کاربران قادر خواهند بود تا از تمام فضای نمایشگر این گجت‌ها نهایت استفاده را ببرند. شیائومی هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه این رابط کاربری برای گوشی تاشوی می میکس فولد هم ارائه خواهد شد یا نه، منتشر نکرده است. اما با توجه به قابلیت مالتی تسکینگ رابط کاربری MIUI 13 Pad، احتمالا شاهد انتشار آن در این گوشی تاشو خواهیم بود.

به گفته‌ی این شرکت، در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ اپلیکیشن برای پشتیبانی از این ویژگی توسعه داده شده‌اند. در این رابط کاربری وقتی انگشت خود را روی آیکن یک اپلیکیشن نگه می‌دارید، لیستی باز می‌شود که بعضی از تنظیمات سریع را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما سوال بزرگی که برای کاربران مطرح می‌شود این است که رابط کاربری جدید شیائومی چه زمانی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد که پاسخ آن «خیلی زود» است.

MIUI 13 شیائومی

رابط کاربری جدید MIUI 13 در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (دی – بهمن) علاوه بر سری شیائومی ۱۲، برای کاربران سری شیائومی می ۱۱ نیز منتشر می‌شود و همچنین به چندین تلویزیون ردمی نیز خواهد رسید. باید خاطر نشان کنیم که این رابط کاربری برای محصولات ردمی و پوکو نیز طراحی شده که شرکت‌های کاملاً مستقلی به شمار می‌آیند.

  • محصولات برنده و بازنده‌ی شیائومی در سال ۲۰۲۱

منبع: GSMArena

نوشته شیائومی از رابط کاربری MIUI 13 با تمرکز بر امنیت پیشرفته رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala