واتساپ از زمانی که ویروس کرونا شایعه پیدا کرد تاکنون به قابلیت‌های بسیار خوبی مجهز شده است اما همچنان یک سری محدودیت‌هایی دارد که حتما باید به آن پرداخته شود تا تجربه‌ی کاربری بیش از این بهبود پیدا کند. یکی از این قابلیت‌ها همان انتقال تاریخچه‌ی پیام از واتساپ اندروید به iOS است که در این پیام‌رسان محبوب وجود ندارد.

اما اینطور که به نظر می‌رسد، حداقل طبق گزارش منتشر شده از وب‌سایت WABetaInfo، ظاهرا این قابلیت در نسخه‌ی بتای اپلیکیشن واتساپ iOS (نسخه‌ی ۲۲.۲.۷۴) در دسترس قرار دارد و حتی اسکرین‌شاتی از آن هم منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه می‌توان فرایند انتقال تاریخچه‌ی پیام از واتساپ اندروید به iOS را انجام داد.

انتقال پیام از واتساپ اندروید به iOS

همانطور که در اسکرین‌شات مشاهده می‌کنید، کاربران باید برای انتقال پیام بین دو سیستم‌عامل در ابتدا به اپلیکیشن اجازه‌ی انجام این کار را بدهند. در این تصویر همچنین نکته‌ای وجود دارد مبنی براینکه اگر از این مرحله بگذرید، نمی‌توانید بعدا پیام‌های خود را به گوشی دیگر منتقل کنید. این بدان معناست که اگر در مرحله‌ی اولیه‌ی راه‌اندازی واتساپ، یک سری از مراحل را انجام ندهید، شاید دیگر نتوانید پیام‌های خود را به سیستم‌عامل دیگر منتقل کنید. اگر بخواهید پیام خود را در گوشی دیگر ادامه دهید، باید دقیقا از جایی که اولین بار واتساپ را روی گوشی راه‌اندازی می‌کنید این کار را انجام دهید.

البته اینطور که به نظر می‌رسد، حداقل در گوشی‌های آیفون فقط واتساپ نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند بلکه به یک اپلیکیشن دیگر تحت عنوان Move to iOS نیاز خواهید داشت. قابلیت انتقال پیام واتساپ از اندروید به iOS فعلا در دست توسعه قرار دارد و به همین خاطر ممکن است نسخه‌ی نهایی با آنچه که در حال حاضر در نسخه‌ی بتا قرار دارد متفاوت باشد. در حال حاضر نمی‌دانیم این قابلیت چه زمانی رسما عرضه می‌شود اما گفته می‌شود طی آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

در سال ۲۰۲۱، ویل کچکارت، مدیرعامل واتساپ اعلام کرد که این اپلیکیشن در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌های خود را از واتساپ اندروید به iOS منتقل کنند. خبر مربوط به این قضیه را هم منتشر کردیم و در آن خبر هم اشاره کردیم که این اتفاق قرار است خیلی زود رخ دهد. البته در حال حاضر امکان انتقال پیام از واتساپ iOS به گوشی‌های سامسونگ و پیکسل وجود دارد اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک امکان انتقال پیام از این سیستم‌عامل به تمام محصولات مجهز به اندروید ۱۲ فراهم شود.

  • واتساپ به‌زودی اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی را در پس‌زمینه گوش دهید
  • واتساپ یک قابلیت بسیار مفید را به نسخه‌ی دسکتاپ اضافه می‌کند
  • واتساپ ابزاری جدید برای طراحی روی عکس‌ها و ویدیوها آماده می‌کند

منبع: PhoneArena

نوشته انتقال پیام از واتساپ اندروید به iOS به‌زودی ممکن می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala