قدم اول برای انجام این کار این است که مرورگر مورد نظر خود را باز کرده و یک نشانک از وب‌سایتی که می‌خواهید میانبر برای آن ایجاد کنید را بسازید. ما در این مثال از مرورگر گوگل کروم استفاده خواهیم کرد، اما روند ایجاد نشانک‌ها در مرورگر‌های مایکروسافت اج و فایرفاکس نیز مشابه آن است.

  • روش فعال کردن حالت تاریک در ۱۴ اپلیکیشن محبوب اندروید و iOS

وب‌سایتی را که می‌خواهید میانبر صفحه‌کلید برای آن ایجاد کنید، در نوار آدرس وارد کرده و سپس روی نماد ستاره در سمت راست کلیک کنید. در منوی ظاهر شده، روی «افزودن نشانک» (Add Bookmark) کلیک کنید.

  • چگونه در iOS 15 به مرورگر سافاری تصویر پس‌زمینه اضافه کنیم؟

سپس، روی نشانک کلیک کرده و آن از مرورگر به دسکتاپ خود بکشید.

  • چگونه سلامت باتری دستگاه‌های اندرویدی را بررسی کنیم

اکنون باید به این نشانک میانبر صفحه کلید جدیدی را اختصاص دهید. روی نماد دسکتاپ کلیک راست کرده و سپس از منوی زمینه روی «Properties» کلیک کنید. همچنین، میانبر دسکتاپ را انتخاب کنید و «Alt+Enter» را فشار دهید.

پنجره‌ی «Properties» ظاهر می‌شود. روی کادر متن «Shortcut» کلیک کنید و سپس کلیدی را که می‌خواهید به میانبر خود اختصاص دهید را تایپ کنید. به خاطر داشته باشید که «Ctrl+Alt» همیشه به میانبر شما اضافه خواهد شد. بنابراین، اگر حرف «B» را در اینجا فشار دهید، میانبر شما «Ctrl+Alt+B» خواهد بود.

  • چگونه تماس‌ها را در اندروید و آیفون فوروارد کنیم؟

بعد از اینکه میانبر صفحه کلید خود را انتخاب کردید، روی «Apply» کلیک کنید.

بعد از انجام این مراحل کلید میانبر انتخابی شما تنظیم شده است. اکنون می‌توانید با فشار دادن کلیدهای میانبر وب‌سایت مورد نظر خود را باز کنید. توجه داشته باشید که بسته به نوع سیستم شما، ممکن است از شما پرسیده شود که چگونه می‌خواهید میانبر را باز کنید. اگر این اتفاق افتاد، مرورگری را که ترجیح می‌دهید را انتخاب کرده و حتماً در کادر موجود علامت تیک را بزنید تا هر بار که از میانبر استفاده می‌کنید از شما درباره‌ی مرورگری که می‌خواهید استفاده کنید سوال نشود.

  • چگونه در پاورپوینت برای ویدیو تصویر پیش‌نمایش تعیین کنیم؟

در این مقاله ما نحوه‌ی باز کردن یک وب‌سایت خاص بدون دخالت ماوس و تنها با استفاده از میانبرهای صفحه کلید در ویندوز ۱۰ یا ۱۱ را به شما آموزش دادیم. امیدواریم از خواندن این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

  • ترفندهای فیلم‌برداری با گوشی و دوربین برای ساخت تصاویر سینمایی بدون تجهیزات

منبع: Howtogeek

نوشته چگونه با میانبرهای کیبورد وب‌سایت‌ها را در ویندوز باز کنیم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala