• امکان تشخیص گفتار شخصی‌سازی شده به زودی به گوگل اسیستنت می‌آید

۱. زمان‌بندی کارها با قابلیت زنگ خانواده (Family Bell) دستیار صوتی گوگل

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که دستیار صوتی گوگل از آن بهره می‌برد، قابلیت زنگ خانواده (Family Bell) است. قابلیت زنگ خانواده این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند نوتیفیکیشن‌های یادآوری کارهای خود را در طول روز تنظیم کنند تا در زمان مقرر، دستیار صوتی گوگل به آن‌ها یادآوری کند. این قابلیت همچنین برای والدینی که فرزندان‌ آن‌ها در خانه در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند به جهت یادآوری ساعات شروع کلاس، زنگ تفریح و حتی پایان ساعت مدرسه بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

۲. روز خود را با روتین Good Morning دستیار صوتی گوگل آغاز کنید

دستیار صوتی گوگل این قابلیت را دارد تا کارهایی که معمولاً پس از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید را به عنوان روتین صبحگاهی به او بگویید تا هر روز صبح این دستیار صوتی انجام دادن آن کارها به شما یادآور شود. روتین Good Morning یا صبح بخیر به ویژه زمانی که هنوز به هوشیاری کامل پس از بیدار شدن از خواب نرسیده‌اید، بسیار مفید خواهد بود. به سادگی بگویید «Hey Google, good morning» و بدین ترتیب دستیار صوتی گوگل اطلاعات کافی در مورد چیزهایی که باید بدانید را برای شما بازگو می‌کند.

۳. مدیریت کارهای ابتدا و انتهای روز به کمک چک لیست دستیار صوتی گوگل

قابلیت دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل قابلیتی دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا روز خود را با چک لیستی از کارهایی که باید انجام دهید شروع و به پایان برسانید. شما می‌توانید فهرستی از کارهای مورد نظر خود را تهیه کنید، سپس از گوگل بخواهید در زمان و روزهای تعیین‌شده هفته، انجام آن‌ها را به شما یادآوری کند.

  • ۱۴ قابلیت کوچک اندروید ۱۴ که گوشی‌ها را کاربردی‌تر می‌کنند

۴. از دستیار صوتی گوگل در کروم‌بوک‌ها استفاده کنید

قابلیت دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل تنها برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها نیست. اگر از کاربران لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک هستید، امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل نیز برای شما فراهم است. شما می‌توانید این قابلیت را با دستور صوتی «OK Google»، نوار جستجو یا با میانبر صفحه‌کلید فعال کنید. باید اشاره کنیم که عملکرد دستیار صوتی گوگل در کروم‌بوک‌ها تفاوتی با سایر دستگاه‌های هوشمند ندارد.

۵. ترجمه‌ی همزمان مکالمات با دستیار صوتی گوگل

قابلیت دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل این قابلیت را دارد تا کلمات و عبارات را برای شما ترجمه کند، اما آیا می‌دانستید که می‌توانید ترجمه‌ی همزمان مکالمات خود را به این دستیار صوتی قدرتمند گوگل پسپارید؟ قابلیت «Interpreter Mode» گوگل این کار را انجام می‌دهد و هدف آن این است که شما بدون هیچ مشکلی بتوانید با افراد دیگر کشورها به راحتی صحبت کنید. پس از انتخاب گزینه‌ی Interpreter Mode، دستیار صوتی مکالمات را به صورت خودکار ترجمه می‌کند.

  • چگونه در اپ موبایل جیمیل به طور حرفه‌ای جستجو کنیم؟

۶. پاک کردن داده‌های ضبط‌شده‎‎‌ی دستیار صوتی گوگل

قابلیت دستیار صوتی گوگل

گوگل درخواست‌های صوتی زیادی از کاربرانش ضبط نمی‌کند. اما این شرکت چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داده تا اطلاعات ضبط شده خود را حذف کنند یا به طور کلی اجازه‌ی ضبط شدن هیچ گونه اطلاعاتی را به دستیار صوتی ندهند. شما هنگامی که از دستیار صوتی گوگل استفاده می کنید، دستورات و درخواست‌های صوتی شما در حساب کاربری‌تان ذخیره می‌شود. شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت دستی حذف کنید یا به صورت خودکار از ضبط شدن آن‌ها جلوگیری کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی ۶ قابلیت کمتر شناخته شده دستیار صوتی گوگل پرداختیم تا با اطلاع از آن‌ها، به بهترین شکل ممکن از قابلیت‌های کاربردی این دستیار صوتی محبوب گوگل بهره ببرید.

منبع: howtogeek

نوشته ۶ قابلیت جالب دستیار صوتی گوگل که از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala