اولین به‌روزرسانی در سیستم‌عامل iOS 17 مربوط به بخش مخاطبین و تماس‌هاست. کاربران در این سیستم‌عامل قادر خواهند بود تا تصویر شخصی‌سازی شده خود را در زمان تماس به دیگران، روی آیفونشان به نمایش بگذارند. قابلیت جدید دیگری که به این سیستم‌عامل اضافه شده قابلیت «Live Text for Voice Mail» است که به کاربران اجازه می‌دهد همزمان که طرف مقابل در حال گذاشتن یک پیام برای ‌آن‌هاست، قادر باشند چیزی که او می‌گوید را روی صفحه نمایش آیفونشان مشاهده کنند. فیس‌تایم نیز در iOS 17 قابلیت جدیدی را دریافت کرده که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا در صورت عدم پاسخگویی هنگام برقراری تماس‌های تصویری، یک پیام تصویری برای شخص مقابل بگذارید تا بعدا آن را مشاهده کند.

اپل در سیستم‌عامل iOS 17، از قابلیت جدیدی به نام «NameDrop» رونمایی کرده که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد صرفا با نزدیک کردن دو آیفون به هم، بتوانند شماره تماس یا اطلاعاتی مانند ایمیل و… را به اشتراک بگذارند؛ بدون اینکه نیاز باشد شماره خود را برای کاربر شخص مقابل ارسال کنند. این قابلیت همچنین امکان اشتراک‌گذاری تصاویر را فراهم می‌کند و اگر فایل خیلی بزرگ باشد، این امکان وجود دارد تا بدون هیچ مشکلی به دانلود ادامه دهند. سیستم‌عامل iOS 17 همچنین شامل به‌روزرسانی‌های صفحه کلید، از جمله پیشرفت‌هایی برای تصحیح خودکار متون است. قابلیت Dictation نیز اکنون از یک مدل هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند.

اپلیکیشن جدیدی در این سیستم‌عامل معرفی شده که «Journal» نام دارد و ابزاری برای ثبت خاطره‌های شما به حساب می‌آید. غول فناوری ادعا کرده که همه خاطرات کاربران در این اپ جدید، صرفا توسط خود آن‌ها قابل مشاهده هستند و هیچ اطلاعاتی از آیفون آن‌ها به فضای ابری منتقل نمی‌شود. همچنین، همه‌ی این اطلاعات ثبت شده نیز به شکل سرتاسری رمزگذاری شده‌اند. اپل تجربه کار با سیری را نیز بسیار آسان‌تر کرده و دیگر کاربران تنها با گفتن «‌‌Siri» به‌جای عبارت «Hey Siri» می‌توانند دستیار صوتی اپل را فرا بخوانند. در iOS 17، کاربران آیفون اگر این گوشی را به صورت افقی روی استند یا شارژر قرار دهند، به لطف قابلیت جدید «StandBy» می‌توانند از آیفون خود به عنوان نمایشگر هوشمند نیز بهره ببرند.

منبع: TheVerge

نوشته iOS 17 با قابلیت‌های شخصی‌سازی پیشرفته معرفی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala