در سیستم‌عامل macOS 14 یا سنوما، کاربران در صورت متصل بودن آیفون و یا آیپدشان به یک شبکه وای‌فای، قادر خواهند بود تا ویجت‌های مختلفی را از این گجت‌های هوشمند به دسکتاپشان منتقل کنند. همچنین هنگامی که آن‌ها در این سیستم‌عامل پنجره‌ای را باز کنند، ویجت‌ها در پس‌زمینه به حالت کم‌رنگ شده‌ای در می‌آیند تا مانع از بهم خوردن تمرکز آن‌ها شوند. قابلیت تعاملی بودن ویجت‌های macOS سنوما همچنین این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا دستگاه‌های هوشمند خود را نیز با آن کنترل کنند. همچنین شما می‌توانید بدون نیاز به نصب اپ‌های دلخواه خود روی دسکتاپ، از ویجت آن‌ها در سیستم‌عامل macOS 14 بهره ببرید.

macOS سنوما

قابلیت جذاب دیگری که به این سیستم‌عامل جدید اضافه شده، حالت گیم مود است. این ویژگی جدید به بهبود تجربه‌ی گیمینگ کاربران روی این سیستم‌عامل، به لطف انجام یک سری اقدامات کمک شایانی می‌کند. به عنوان مثال این قابلیت نرخ نمونه‌گیری بلوتوث را در صورتی که از کنترلر ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن برای بازی‌کردن روی مک بهره می‌برید، دو برابر می‌کند و یا تأخیر صدای ایرپاد را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. در همین راستا، «هیدئو کوجیما»، یکی از اسطوره‌های گیم دنیا در مراسم اپل اعلام کرد که بازی معروف Death Stranding به‌زودی در اختیار کاربران مک قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب نشان دهد که اپل وارد عصر جدیدی از گیمینگ در مک‌ها شده است.

سیستم‌عامل macOS سنوما همچنین به‌روزرسانی‌های کاربردی را به مرورگر وب سافاری اپل اضافه کرده است. به لطف این به‌روزرسانی، اکنون اپلیکیشن‌های تحت وب از نظر ویژگی‌های قابل ارائه شباهت‌های بسیار بیشتری به اپ‌های عادی پیدا کرده‌اند و با متصل کردن آن‌ها به داک دسکتاپ، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های آن‌ها را همانند اپ‌های عادی دریافت کنید. قابلیت پشتیبانی از پروفایل‌های کاربری نیز به این مرورگر محبوب اضافه شده تا بتوانید کوکی‌ها، تاریخچه‌ی مرورگر و همچنین تب‌های مختلف را به صورت جداگانه نگهداری کنید. در نهایت باید اشاره کنیم که در این سیستم‌عامل جدید اشتراک رمز عبور از طریق Keychain آی‌کلاد نیز فرآیند راحت‌تری پیدا کرده است.

macOS سنوما

پیش‌نمایش سیستم‌عامل macOS سنوما برای توسعه‌دهندگان از امروز شروع شده و نسخه بتای عمومی آن نیز در هفته‌های آینده در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

  • اپل هدست ویژن پرو را با قیمت ۳۵۰۰ دلار معرفی کرد؛ ورود اپل به بازار واقعیت ترکیبی

منبع: TheVerge

نوشته اپل از macOS سنوما با پشتیبانی از گیم مود رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala