پنجشنبه‌های دیجی‌کالا مگ برای ما یادآور یک چیز است: جمع‌بندی نظرات کاربران در مورد موضوع «شما بگویید» هفته. این هفته موضوع ما رقابت بین دو غول تکنولوژی کره‌ای یعنی شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ بود. ابتدای این هفته در مطلب اصلی یعنی «شما بگویید: ال‌جی یا سامسونگ؟» نگاه کوتاهی داشتیم به داستان شروع به کار، آغاز رقابت و دشمنی، وضعیت کنونی و جایگاه فرهنگی این دو شرکت در کره و از همراهان خوب دیجی‌کالا مگ خواستیم تا نظر خود را در مورد عملکرد و رقابت این دو شرکت در حوزه‌های مختلف با ما در میان بگذارند. طبق معمول در این مطلب قصد داریم برخی از بهترین نظرات را برای شما بازگو کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

  • برخی نظرات برای خوانایی بیشتر ویرایش شده‌اند. برای خواندن تمام نظرات به صورت دست‌نخورده می‌توانید به مطلب «شما بگویید: ال‌جی یا سامسونگ؟» مراجعه کنید.
  • نظراتی که در این نوشته می‌آید از سوی مخاطبان دیجی‌کالا مگ منتشر شده و لزوما بیان‌گر دیدگاه‌های نویسنده نیست.

موبایل

فرهاد:

مطمئنا سامسونگ در صنعت موبایل و گجت پوشیدنی یک سر و گردن از ال‌جی بالاتر است.

آرین:

من خودم طرفدار دو آتیشه سامسونگم و شدیدا از ال‌جی مخصوصا تو موبایل بدم میاد.

مجتبی:

….در زمینه موبایل که بسیاری از دوستان بهش پرداختن، ال‌جی از نظر مورد توجه بودن و به عبارت خودمونی ربایش دل مشتریان، به هیچ عنوان با سامسونگ قابل مقایسه نیست. در بازار کنونی در بین اسمارت فون‌ها و رقیب‌های صدر جدولی فقط نام سامسونگ و اپل شنیده میشه و حتی برندهای مطرح دیگه مثل سونی و اچ تی سی هم از این آمار، بی‌بهره هستند.

Smash:

……سامسونگ فقط تو گوشی‌های هوشمند شاید برتری داشته باشه و کاملاً مشخصه که پرفروشترینه. ولی تو بقیه بخش‌ها مثل لوازم خانگی پر واضحه که بهترین نیست…..

حسین:

به نظرمن هر کدوم ازین شرکتا تو یه زمینه‌ای عالین، ال‌جی واقعا تلویزیونای فوق‌العاده‌ای میزنه، سامسونگ گوشی‌های فوق‌العاده‌ای میزنه، ولی همیشه تو ایران دعوا اغلب سر آیفون و سامسونگه تا الجی و سامسونگ.

علیرضا:

….من گوشی مو از” ال‌جی” انتخاب کردم و تلویزین‌مو از “سامسونگ” ….

لوازم خانگی

فرهاد:

…یه نظر من یخچال سامسونگ از یخچال الجی بهتر اما ظرف‌شویی الجی و اجاق گازی الجی خیلی بهتر …. تلویزیون‌های ال‌جی از سامسونگ خیلی بهتره….

امیرحسین:

…..تو زمینه‌ی لوازم خانگی که ال‌جی برند بهتری هست و کیفیت بالاتر و قیمت بهتری داره، مخصوصا لباس‌شویی هاش، موبایل هم هر دو شرکت تو یک رده هست….

reza:

محصولات ال‌جی قابل‌اطمینان تره مخصوصا لوازم خانگیش، نو اوری محصولات ال‌جی بهتر و بیشتره، محصولات ال‌جی هم کیفیتش بیشتره هم قیمتشان مناسب‌تر.

اسی:

تو زمینه لوازم خانگی قطعا حرف اول رو الجی میزنه مخصوصا تو تلویزیون و ماشین لباسشویی و یخچال.

هیچ:

….از نظر من هرکدوم تو زمینه‌ای حرف اول میزنن مثلا الجی تو لوازم خانگی از یخچال و تلویزیون بگیر تا…….

مجتبی:

…در زمینه لوازم خانگی و صوتی و تصویری گرچه فاصله سامسونگ و ال‌جی نسبت به گوشی موبایل کمتر میشه اما همچنان کفه ترازو به سمت سامسونگ سنگین‌تر هست….

دریا:

من خودم تلویزیون یخچال ماکروویو و مونیتور الجی را به سامسونگ ترجیح می‌دهم و از سوی دیگه گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ از الجی بهتر است از دید من ! …….

حمید:

…من محصولات خانگی ال‌جی را بیشتر می‌پسندم. همچنین، گرچه سبد محصولات موبایل ال‌جی بسیار مختصرتر و کوچک‌تر است، اما همین اندک محصولاتش را بر محصولات نظیر سامسونگ ترجیح می‌دهم….

سیدمیلاد:

به نظر من ال‌جی همیشه چند قدم از سامسونگ جلوتر بوده است . مثل اولین ماشین لباسشویی بدون تسمه را ال‌جی تولید کرد. یا اولین یخچال با کمپرسور خطی را ال‌جی تولید کرد. یا اولین تلویزیون سه‌بعدی با اینک سه‌بعدی اکتیو را ال‌جی زد . یا اولین کولر گازی کم‌مصرف را ال‌جی تولید کرد. و ارزش خرید بالای محصولات ال‌جی . شاید تو قسمت گوشی هوشمند سامسونگ از ال‌جی جلوتر باشه ولی تو لوازم خانگی ال‌جی از سامسونگ خیلی جلوتر هستش. ال‌جی همیشه مشتری مدارتر بوده تا سامسونگ.

آرین:

تو لوازم خونگی هم همین نظر رو دارم چون الجی برای کسایی خوبه که نمیخوان پول زیادی رو خرج کنن و دنبال یه چیز خوب با قیمت خوب میگردن ولی سامسونگ تو لوازم خونگی کاملا بر عکسه. قیمت‌ها تا میلیون‌ها بیشترن و کیفیت هم همین‌طور. سامسونگ بهترین صفحه نمایش و ال ای دی های دنیا رو داره ( البته الجی هم بسیار خوبه) استقبال جهانی هم که معلوم کرده سامسونگ رو عموم مردم میپسندن. پس من کاملا برتری رو با سامسونگ میدونم.

ریشه‌ها

alireza:

…سامسونگ فقط یه کمپانی تولید اسمارت فون یا کامپیوتر یا صفحه نمایش نیست! بلکه ریشه در کل کشور کره داره! چرا؟ چون یه کمپانی ساخت کشتی,ماشین‌های سنگین,شرکت بیمه, ادوات نظامی و…

Lord Vj:

[این دو شرکت] شبیه غول بی شاخ و دمی هستند که تو هر حوزه‌ای فعالیت میکنن….

پژمان:

در نخستین تصویر ذهنی از این دو نام، آنچه به یاد می‌آورم این است که محصولات ال‌جی در ایران با پشتیبانی رسمی و خدمات پس از فروش مطلوب عرضه شده‌اند؛ می‌شود گفت در هر عرصه یک شرکت، انحصار عرضه و پشتیبانی کامل از آن دسته از محصولات ال‌جی را داشته‌است: الکترونیک و کامپیوتر؛ لوازم صوتی، تصویری و خانگی؛ لوازم برودتی و تهویه‌ی هوا؛ و موبایل ال‌جی هر کدام پشتیبان خوش‌نام و معتبری در ایران دارند که سابقه‌ی فعالیت‌شان حتا پیش از ظهور این برند در کُره‌ی جنوبی ست. ضمن این‌که تولید برخی از این محصولات در داخل کشور با کیفیتی مطلوب، موجب کاهش قیمت و افزایش ارزش، و حتا ایجاد اشتغال و صادرات محصول هم شده است. نمونه‌ی آن نمایشگرهای این برند است که در دهه‌ی گذشته، در فراگیر شدن کامپیوتر در ایران، در هر اداره و سازمانی پیدا می‌شد و تا سال‌ها به عنوان محصول باکیفیت ساخت ایران شناخته و صادر می‌شد. متاسفانه حضور برند کُره‌ای رقیب در خط تولید داخل، کیفیت نازل با قیمت نازل‌تری به همراه داشت.

نوآوری،  استراتژی و شرایط بازار

Lord vj:

من سامسونگ رو شرکتی با قدرت بازاریابی فوق‌العاده و ال‌جی رو یک شرکت نوآور و ریسک‌پذیر می دونم.

AHMAD:

به‌طور کلی الجی بهتره چرا که همیشه بهترین ایده‌ها ، فناوری‌ها و کارهای خلاقانه رو تو محصولاتش پیاده کرده و در بخش موبایل در تمامی پرچم دارانش خلاقانه‌ترین ایده هارو داشته ….ولی سامسونگ به غیر از کمی تغییر تو امکانات داخلی فقط با تغییر اندازه گوشی و …. پرچم‌دار معرفی کرده

عرفان:

هی میگن نوآوری نوآوری.آخرش که چی؟با این نوآوری الجی، سامسونگ تونست فروش بیشتری داشته باشه؟ کسی نوآوری رو معیار برای مقایسه قرار نمیده چون تاثیری رو عملکرد نداره! اکثرا عملکرد گوشی رو مورد بررسی قرار میدن که در این مورد سامسونگ یه قدم از الجی جلوتره.

امین حمیدی:

سامسونگ تلاش زیادی در حوزه‌های مختلف فناوری کرده ، نوکیا را عقب زد و اپل را هم به چالش کشید….تنوع در تولید محصولات خانگی و دنیای فنآوری باعث پیشی گرفتن سامسونگ در کنار معرفی کاربردهای جدید برای محصولات خود این شرکت را در این رده قرار داده و کار برای ال‌جی و سایر برند و شرکت‌ها نیز مشکل می‌شود.

آرین:

من که نظراتو خوندم یه کم تعجب کردم. من خودم طرفدار دو آتیشه سامسونگم و شدیدا از الجی مخصوصا تو موبایل بدم میاد. اگه بخوایم تو نوآوری نظر بدیم که سامسونگ بهتره نسبت به الجی.

Smash:

ال‌جی “سابقه” درخشان‌تری داره. درحال حاضر هم یکی از نوآورترین تولیدکننده‌هاست. دستاوردهایی LG Display کمتر شرکتی داشته.

حمید:

هر و شرکت خوبند، اما: شرکت سامسونگ سعی می‌کند با تبلیغات بیشتر و استفاده از بازاریابی قوی‌تر محصولاتش را در جامعه مشتریان جا بیاندازد. البته هزینه‌های تبلیغات از جیب مشتریان جبران خواهد شد و به همین خاطر اندکی محصولات سامسونگ گران‌تر است. گاهی این گرانی معادل کیفیت بالاتر گرفته می‌شود. همچنین شرکت سامسونگ معمولاً بهتر بلد از زرق‌وبرق بیشتری به محصولاتش دهد و یک سری ویژگی‌های کم‌کاربرد را حسابی برجسته کند. در دیگر سو، شرکت ال‌جی برخلاف سامسونگ هزینه کمتری صرف تبلیغات می‌کند، اما با ارائه محصولات خلاقانه سعی میکند نظر مشتریان را جلب کند. به خاطر هزینه‌های تبلیغات کمتر و پرهیز از برخی ویژگی‌های کم‌کاربرد محصولات به‌صرفه‌تری را ارائه می‌دهد.

فرهام:

قیمت محصولات الجی مناسب‌تر از سامسونگه اما سامسونگ محصولات باکیفیت‌تری رو نسبت به الجی ارائه میده… از دید من رقابت بین این دو شرکت بزرگ تاثیر قابل‌توجهی در پیشرفت تکنولوژی گذاشته…

امیر:

…ولی من الجی می‌پسندم چون در کارنامه حرفه‌ای خودش برخلاف سامسونگ هیچ تخلفی نظیر کپی و تخلف در رعایت حقوق پتنت سایر شرکت‌های معتبر نداشته (درحالیکه سامسونگ محکوم به استفاده از طراحی‌های گوشی اپل شده بوده) و سعی داشته در همه حال به فکر پیشرفت خودش باشه…

Amirhossein:

سلام,در جواب بعضی از دوستان که میگن امارجهانی رو نگاه کنید، به میزان فروش نگاه کنید. باید بگم که یکی از دلایل فروش بالای سامسونگ مطرح بودن اسم سامسونگ در خانوار هاست.بعنی خیلی از افراد بدون اگاهی و به دلیل مطرح بودن سامسونگ نسبت به الجی و بدون تحقیق محصولات سامسونگ رو خریداری می‌کنند.به ویژه در مورد گوشی‌های موبایل که الجی خیلی نسبت به سامسونگ کمتر شناخته شدست. نه به دلیل بدتر بودن بلکه به دلیل اینکه افراد نظرات و اعتقادات خودشون رو به نسل‌های بعدی انتقال میدن….

هدف چیز دیگریست

Lord vj:

…در کل هر دوی این شرکت‌ها سهم بسزایی در پیشرفت کشور کره‌ی جنوبی داشتند و دارند …

مصطفی:

… تک قطبی نبودن در صنعت و همه‌ی این جنگ‌ها بر سر سهم بیشتر از بازار به غیرازاینکه به نفع مشتری تموم میشه باعث پیشرفت تکنولوژی هم خواهد شد…

Hadi:

….. امیدوارم هیچ کدوم برنده نشن تا ما هم چنان شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی با این سرعت باورنکردنی باشیم . سامسونگ بزرگ‌ترین کمپانی وسایل الکترونیکی و ال‌جی نوآورترین کمپانی دنیاست . حیفه که یکیشون از صحنه کنار بره . …

Mehraevz:

به نظرم الجی یا سامسونگ فرقی نداره. مهم‌ترین چیزی که توی این رقابت خودنمایی میکنه اینه که این دو شرکت برای رقابت با هم،همیشه تصمیم‌های نوآورانه میگیرن که این خیلی عالیه….

?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

مطلب ال‌جی یا سامسونگ؛ آنچه شما گفتید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala