این هفته در دیجی‌کالا مگ بحث دوربین دوتایی از هر هفته داغ‌تر بود. چرا که این هفته در مطلب «شما بگویید» به مقایسه‌ی شیوه‌ی استفاده کردن از دوربین دوتایی در دو گوشی هوآوی P9 و ال‌جی G5 پرداختیم. دو شیوه‌ی کاملا متفاوت که یکی (در هوآوی P9) از ترکیب دو سنسور سیاه‌وسفید و رنگی برای بهبود دامنه‌ی پویای عکس و عملکرد بهتر در نور کم استفاده می‌کند، و دیگری (در LG G5) از ترکیب دو لنز سوپر واید و معمولی برای انعطاف‌پذیری بیشتر دوربین هنگام عکاسی بهره می‌برد. جزئیات هر کدام از این روش‌ها را می‌توانید در مطلب اصلی با عنوان «شما بگویید؛ دوربین دوتایی هوآوی P9 یا ال‌جی G5؟» مطالعه کنید. ولی اگر بیشتر علاقه دارید بدانید همراهان خوب دیجی‌کالا مگ در این مورد چه نظراتی داشته‌اند همچنان با ما همراه باشید.

  • برخی نظرات برای خوانایی بیشتر ویرایش شده‌اند. برای خواندن تمام نظرات به صورت دست‌نخورده می‌توانید به مطلب «شما بگویید؛ دوربین دوتایی هوآوی P9 یا ال‌جی G5؟» مراجعه کنید.
  • نظراتی که در این نوشته می‌آید از سوی مخاطبان دیجی‌کالا مگ منتشر شده و لزوما بیان‌گر دیدگاه‌های نویسنده نیست.

راه حل دوربین دوتایی LG G5 کاربردی‌تر است

در یک نگاه کلی به نظرات می‌توان این گونه نتیجه گرفت که به نظر بعضی از افراد هرچند راه‌حل هوآوی در استفاده از دو دوربین هوشمندانه‌تر است، ولی هنوز به شکل عملی تفاوت محسوسی را برای کاربر ایجاد نمی‌کند. در سوی مقابل دوربین دوتایی LG G5 به ظاهر راه حل ساده‌تری را انتخاب کرده ولی در عمل یک امکان کاربردی کاملا محسوس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ادامه برخی از نظرات را با هم می‌خوانیم.

آرش:

به نظر من قابلیتی که LG G5 داره خیلی کاربردی‌تره. خیلی وقت‌ها دلمون می‌خواد همه محیط توی عکس باشه ولی خب محدودیت وجود داره و بعضی جاها نمی‌شه خیلی از سوژه فاصله گرفت تا همه چیز ثبت بشه. قابلیت هوآوی P9 کاربرد کمتری داره. معمولا گوشی‌های پرچم‌دار همینطوری هم دوربین فوقالعاده‌ای دارند …

repairman:

از نظر من بستگی به استفاده‌ی شخص داره. اگه کسی بخواد یک عکس خیلی خوب بگیره که فقط جنبه خوب بودن داشته باشه یعنی چیز منحصربه‌فردی نداشته باشه باید هوآوی P9 رو انتخاب کنه. اما اگه کسی مثل من می‌خواد دوربین گوشیش یک قابلیت منحصربه‌فرد و کارآمد هم داشته باشه باید LG G5 رو انتخاب کنه. گرچه هر دو گوشی‌ها عکسایی فوق‌العاده می‌گیرن.

پوریا امینی‌نژاد:

… از نظر تئوری و روی کاغذ راه حل هوآوی منطقی‌تر از LG به نظر می‌رسه. اما خوب باید عملکردشون در واقعیت تست بشه.

امیرحسین:

دوربین دوگانه هوآوی P9 برای شرایط نوری ضعیف در نظر گرفته شده. اما LG G5 با تنظیمات دستی قدرتمندی که داره … برای عکاسی در شب هیچ مشکلی نداره. به علاوه G5 لرزشگیر اپتیکال بسیار قوی داره و همچنین دوربین دومش قابلیت جالبی به دوربین اضافه کرده که باعث خلاقیت در عکاسی می‌شه. در کل من نوآوری و کیفیت LG رو بیشتر می‌پسندم.

پیمان:

… گوشی ال جی G5 با یک دوربین عکس‌هایی با کیفیت‌تر از گوشی هوآوی P9 با ترکیب دو دوربین ثبت می‌کند. LG G5 به جای اختصاص دادن دو دوربین برای ثبت یک عکس، نوآوری خلاقانه‌ای به خرج داده و یک دوربین را برای ثبت تصاویر عریض در نظر گرفته که تجربه جدیدی در عکاسی با موبایل به وجود آورده است…

Sara:

… این‌که کدوم از دوربین دوگانه استفاده بهتری کردن: کار هوآوی نوآورانه‌تر بوده و دستش برای تغییرات در پرچم‌دارهای بعدی بازه. ولی در P9 خوب عمل نکرده. اما LG G5 هم نوآورانه‌ است و هم جواب داده.

حسین:

باید بگم ال‌جی. چون خلاقانه‌تر عمل کرده. دوربین وایدش واقعا عالیه و برای گرفتن منظره‌ها بی‌نظیر عمل می‌کنه و تا باهاش کار نکنین نمی‌تونین دربارش نظر بدین. دو تا دوربین هوآوی با هم در مجموع یه عکس می‌گیرن که ال‌جی همون عکس رو با تقریبا همون کیفیت با دوربین اصلیش می‌گیره…

راه حل دوربین دوتایی هوآوی P9 آینده‌ی بهتری دارد

برخی از افراد هم اعتقاد دارند که راه حل هوآوی برای استفاده از دوربین دوتایی اساسا راه‌حل بهتری است و حتی اگر در P9 خوب جواب نداده باشد، به کار گرفتن آن در دوربین گوشی‌های بعدی هوآوی یا سایر تولیدکنندگان می‌تواند پتانسیل واقعی آن را به فعل تبدیل کند.

MuHaMMaD:

به نظر من دوربین هوآوی آینده روشن‌تری داره. چون دو دوربین که یک عکس می‌سازه خیلی عملکرد بهتری نسبت به دو دوربینی که دو نوع عکس متفاوت خلق می‌کنه داره. عکس واید رو همه دوربین‌ها با رزولوشن خیلی خیلی بیشتر ثبت می‌کنند (پانوراما). اگه دو دوربین مثل دوربین‌های گلکسی S7 رو باهم ترکیب کنن یک شاهکار درست میشه…

sina:

با این توصیفات طبیعتا کار هوآوی جای پیشرفت بیشتری داره. چون در حال حاضر مشکل اصلی دوربین‌های گوشی نویز موجود در عکس‌برداری در شب و نور کمه و عکس‌برداری در شرایط نوری خوب در همه‌ی گوشی‌ها بهبود چشم‌گیری داشته.

صادق:

به نظرم هوآوی عملکرد بهتری در این زمینه داشته. چون دو دوربین LG G5 کاملا ناهمسان هستن و کاملا جداگانه کار می‌کنند. که البته مورد بدی نیست. ولی من خودم دو دوربین هوآوی P9 رو دوست دارم که به کمک دوربین دوم کنتراست عکس رو بالا می‌بره و در کل تصاویر پویایی تحویل می‌ده.

Hassn:

به نظر من روش هوآوی بهتر و نوآورانه‌تره. چون همون‌طور که تو مطلب گفتین دوربین‌های ال‌جی مستقل کار می‌کنن درحالی‌که لزوم استفاده از دو دوربین برای ثبت عکس با عمق و جزئیات بیشتره. همچنین هوآوی با استفاده از سنسور تک‌رنگ یه چیز جدیدی رو به عکاسی موبایل معرفی کرد که که عکسهای شایسته‌ای هم می‌گیره. تنها ایرادی که میشه به دوربین‌های هوآوی گرفت همون‌طور که اشاره کردین عدم استفاده از لرزشگیر اپتیکاله.

?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

مطلب دوربین دوتایی هوآوی P9 یا ال‌جی G5؛ آنچه شما گفتید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala