همان‌طور که می‌دانید سامسونگ و ال‌جی، دو شرکت کره‌ای مطرح در صنعت گوشی موبایل، به تازگی جدیدترین پرچم‌دارانشان را معرفی کرده‌اند. هر چند ال‌جی نزدیک به یک ماه زودتر از سامسونگ اقدام به رونمایی از ال‌جی G6 کرد، ولی پای این گوشی تقریبا هم‌زمان با گلکسی S8 به ایران باز شد. به همین دلیل ما در دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتیم موضوع مطلب «شما بگویید» این هفته را به تصمیم‌گیری در مورد انتخاب میان یکی از این دو گوشی اختصاص دهیم. طبق معمول از شما دعوت می‌کنیم با مقایسه‌ای کوتاه میان دو رقیب همراه ما باشید و سپس در بخش نظرات دلیل خود را برای انتخاب هر کدام از آن‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با هر کدام از دو گوشی گلکسی S8 و ال‌جی G6 از لینک‌های زیر سری به پرونده‌های ویژه‌ی دیجی‌کالا مگ برای آن‌ها بزنید.

 

پرونده ویژه گلکسی S8 پرونده ویژه ال جی G6

 

از نظر مشخصات فنی گلکسی S8 با بهره‌مندی از پردازنده‌ی اگزینوس ۸۹۹۵ (یا اسنپدراگون ۸۳۵)، گوشی به‌روزتر و قدرتمندتری است. البته منظور ما این نیست که ال‌جی G6 به اندازه‌ی کافی قوی نیست. درست است که G6 از پردازنده‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده می‌کند، ولی این پردازنده به قدری قدرت دارد که احتمالا به سختی بتوان در کارهای روزمره تفاوتی میان عملکرد این دو گوشی دید. معماری ۱۰ نانومتری پردازنده‌ی گلکسی S8 می‌تواند در زمینه‌ی مصرف باتری هم یک مزیت محسوب شود، ولی احتمالا ال‌جی G6 با در اختیار داشتن باتری پرظرفیت‌تر می‌تواند از پس این نقطه ضعف برآید. حسگر اثر انگشت G6 در جای آشنای همیشگی قرار دارد ولی بسیاری از افراد به سامسونگ برای قرار دادن حسگر اثر انگشت در محلی نامناسب خورده می‌گیرند. با این حال برخورداری از اسکنر عنبیه می‌تواند این اشکال را تعدیل کند و برای گلکسی S8 یک مزیت محسوب شود. گلکسی S8 و ال‌جی G6 در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مقدار رم، مقاومت در برابر آب و گردوغبار، پشتیبانی از کارت حافظه و درگاه USB-C هم با اشتراک دارند.

شما بگویید گلکسی S8 یا ال‌جی G6؟

امسال هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی، کم کردن حاشیه‌های صفحه‌نمایش را در دستور کار خود قرار داده بوده‌اند. در هر دو گوشی بیشتر بخش جلویی به صفحه‌نمایش اختصاص دارد، ولی لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش گلکسی S8 باعث شده تا به معنی واقعی حس کنید با یک گوشی بدون حاشیه سر و کار دارید. با این حال با توجه به این که گلکسی S8 دیگر نسخه‌ی تخت ندارد، LG G6 را می‌توان جایگزینی مناسب برای کسانی دانست که علاقه‌ای به لبه‌های خمیده ندارند.

دوربین یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند گلکسی S8 و ال‌جی G6 را بیشتر از هم متمایز کند. هر کدام از این دو گوشی در زمینه‌ی دوربین مزیت‌های خاص خود را دارند. ال‌جی از اولین کمپانی‌هایی بود که استفاده از دوربین دوتایی را آغاز کرد ولی سامسونگ همچنان ترجیح داده تا وارد این بازی نشود. دوربین گلکسی S8 از نظر مشخصات فنی نسبت به گلکسی S7 تغییر زیادی نداشته ولی تکنولوژی دوئال پیکسل با فوکوس خودکار بسیار سریع، دیافراگم بازتر f/1.7 و بهینه‌سازی پردازش تصویر هنوز می‌تواند آن را در ردیف برترین‌های بازار قرار دهد. در مقابل دوربین دوم ال‌جی G6، با زاویه دید بسیار وسیع، چیزی است که کمتر گوشی دیگری آن را در اختیار دارد. ال‌جی امسال به دوربین دوم وایدترش توجه بیشتری کرده و در هر دو دوربین G6 از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره گرفته است.

شما بگویید گلکسی S8 یا ال‌جی G6؟

با وجود تمام چیزهایی که در مورد اختلاف‌ها و شباهت‌های دو گوشی گفته شد، در نهایت انتخاب یک محصول همواره تصمیمی منطقی نیست. تفاوت‌های بسیار جزئی می‌تواند احساس افراد مختلف را برای ترجیح دادن یک برند به برند دیگر یا یک محصول به محصول دیگر تحت تاثیر قرار دهد. حال نوبت شما است که با بیان دلایل خود (چه منطقی و چه احساسی) به ما بگویید کدام گوشی لیاقت آن را دارد که حداقل برای یک سال آینده در جیب شما قرار بگیرد: گلکسی S8 یا ال‌جی G6؟

 

 

منبع متن: digikala