همانطور که می‌دانید مدیران مایکروسافت سال قبل پروژه اسکورپیو را معرفی و امسال به طور رسمی از آن که به اسم ایکس‌باکس وان ایکس یاد شد رونمایی و عرضه‌ی آن را برای ۷ نوامبر امسال تایید کردند، که این می‌تواند یک تغییر جهت بزرگ در تولید نسل کنسول‌ها باشد. این واقعه بازیکنان را به تعجب […]

Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم

همانطور که می‌دانید مدیران مایکروسافت سال قبل پروژه اسکورپیو را معرفی و امسال به طور رسمی از آن که به اسم ایکس‌باکس وان ایکس یاد شد رونمایی و عرضه‌ی آن را برای ۷ نوامبر امسال تایید کردند، که این می‌تواند یک تغییر جهت بزرگ در تولید نسل کنسول‌ها باشد. این واقعه بازیکنان را به تعجب وا داشت که آیا ممکن است مایکروسافت به جای عرضه‌ی بزرگ سنتی کنسول‌ها در هر پنج یا شش سال، برای تولید کنسول‌های بهبود یافته در هر دو تا سه سال برنامه ریزی کرده باشد.

در طی مصاحبه‌ی خبرگذاری Wired با Albert Penello رئیس ارشد مدیریت محصول و برنامه‌ریزی ایکس‌باکس، او اشاره کرد که واقعا نمی‌خواهد که رسم کنسول‌ها شکسته شود و او طرفدار تعویض سیستم در هر یکی دو سال نبووده و نخواهد بود.

“ما مجبور بودیم سخت در این باره فکر کنیم، زیرا زمانی که تیم دور هم شدند و ایکس‌باکس وان ایکس را تصور کردند ما واقعا نمی‌دانستیم پلی‌استیشن ۴ پرو هم وجود دارد، اما من می‌دانم ما درباره‌ی چه چیزی فکر می‌کردیم.

ما از سال ۱۹۷۷ هشت نسل کنسول‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم حتی می‌شود عقب تر به عرضه‌ی Magnavox Odyssey در سال ۷۴ نیز نگاه کرد و در این سال ها همیشه یک نوع روش مشخص وجود داشته که ما نیز تا به الان از آن روش و سنت پیروی می‌کرده‌ایم. اما ما اینبار به طرز متفاوتی عمل کردیم و واقعا باید به تمام جنبه‌های آن از توسعه‌دهنده گرفته تا مشتری، نام گذاری و اینکه چگونه این داستان را بگوییم و اطمینان حاصل کنیم که وقتی این ایده را معرفی می‌کنیم عالی به نظر  برسد، فکر می‌کردیم.

به این دلیل است که من دوست دارم به چیزهایی شبیه پورت‌های پشت دستگاه اشاره کنم، این یک نکته‌ی احمقانه به نظر می‌رسد اما یک حکم تایید است از اینکه چقدر ما به آن اهمیت می‌دهیم. تمام پورت‌ها در وان اس و وان ایکس شبیه هم هستند و از کابل‌های مانند هم استفاده می‌کنند. بنابراین شما زمانی که می‌خواهید بروزرسانی را انجام دهید به عقب برمی‌گردید، کابل‌ها را تعویض کرده و تمام شد بروزرسانی را انجام داده‌اید! ما نمی‌خواستیم که یک پکیچ با اسم جدید تحویل بدهیم ما دسته‌ی کنترل جدیدی نساخته‌ایم. تمام این چیزها با ملاحضه انجام شد تا سعی شود آسودگی خاطر و راحتی مشتریان را برای این ایده به همراه داشته باشد.

من نمی‌خواهم رسم و رسوم کنسول‌ها را بشکنم، من عاشق کنسول‌های بازیم و دوست ندارم که هر سال یک سیستم جدید داشته باشم و فکر هم نمی‌کنم کسی این را بخواهد. هرچند کسی نمی‌داند که عده‌ای از مردم دوستدار تکنولوژی چه فکری خواهند داشت.”

حرف‌های Albert Penello می‌تواند نشانه‌ی این را داشته باشد که مایکروسافت درک کرده است که هنوز عده‌ی زیادی حاضر به ترک مدل‌های مرسوم کنسول‌های بازی نیستند. با این حال ما ممکن است هنوز مبارزه‌ی پا به پای سونی و مایکروسافت را در طی سال‌های آینده شاهد باشیم و البته Shawn Layden از طرف سونی دیروز تایید کرد که آنان در حال برنامه‌ریزی برای پلی‌استیشن ۵ هستند.

منبع متن: gamefa