سری بازی God of War یکی از بزرگترین آیپیهای سونی در نسلهای قبل بر روی پلیاستیشن ۲ و پلیاستیشن ۳ بود که توانست تحسین بسیاری از منتقدان را در پی داشته باشد و چیزی حدود ۲۰ میلیون کپی را در سراسر دنیا فروخته و هواداران بسیاری را برای خود دست و پا کند. با این […]

سری بازی God of War یکی از بزرگترین آیپیهای سونی در نسلهای قبل بر روی پلیاستیشن ۲ و پلیاستیشن ۳ بود که توانست تحسین بسیاری از منتقدان را در پی داشته باشد و چیزی حدود ۲۰ میلیون کپی را در سراسر دنیا فروخته و هواداران بسیاری را برای خود دست و پا کند.
با این حال، گذشته از God of War 3 Remastered که به عنوان بازسازی نسخهی سوم این سری در این نسل برای پلیاستیشن ۴ عرضه شد و نتوانست کار خاصی را انجام دهد. سانتا مونیکا سرانجام این غیبت را با معرفی نسخهی جدیدی از آن که در اوایل ۲۰۱۸ عرضه میشود جبران کرد. بازی کریتوس پیر را به همراه پسرش آترئوس در دنیای خدایان نورس نشان میدهد.
در کنفرانس E3 2017 سونی، ویدیوی جدیدی از گیمپلی بازی نمایش داده که مبارزات و تعدادی از محیطهای بازی را نشان میداد. در طی مصاحبهای که خبرگذاری Polygon با کوری بارلوگ کارگردان بازی انجام داد، یکی از نکات برجستهای که کوری بارلوگ دربارهی محیط بازی به آن اشاره کرد این بود که دنیای بازی کاملا باز نخواهد بود اما طوری طراحی شده است که در قبال کاوش و جستجوی در آن پاداشهایی داده میشود.
“من همواره میدانستم که ما نمیخواهیم یک بازی جهان باز درست کنیم. ما نمیخواستیم بازی را درست کنیم که بازیکنان این احساس را داشته باشند که فقط باید لیست مختلفی از کارها را انجام بدهند.
کریتوس و آترئوس هدفی دارند که آنان را به سراسر دنیای بازی میکشاند. اما همیشه در فواصل مختلف چیزهایی وجود دارند که دید شما را به سمت خود جلب میکنند. و این ایدهای است که ما میخواهیم به دنبال آن در قبال کنجکاوی و جستجوی در محیط به بازیکنان پاداش بدهیم. ما هیچوقت نمیخواهیم آنان را در موقعیت خارج از هستهی اصلی قرار داده و مجبور به انجام کاری کنیم.
ایده دربارهی این است که شما مثلا در فاصلهای دور ورودی غار کوچکی را میبینید، قایق را به آن سمت برده و در حقیقت وارد غار میشوید و چیزهایی را در آن مشاهده میکنید که در کل نمیدانستید که در آن وجود دارد. این احساس را بوجود میآورد که به کنجکاوی شما پاداش داده شده است. این بسیار مهیج است. به این دلیل است که من بازیهای کامپیوتری را انجام میدهم. این دربارهی موجودیت در یک جهان است.
در بازی ما شما را در این مسیر راهنمایی میکنیم، شبیه وقتی که شما فرزندتان را نگه میدارید زمانی که او میخواهد برای اولین بار دوچرخه سواری را یاد بگیرد. بنابراین به نوعی محیط بازی را با یک دست در اختیار شما میگذاریم. دنیای بازی مقدار کمی بزرگ و کمی ترسناک است و شما مقداری لنگ میزنید اما به محض اینکه احساس ثبات و تعادل کنید، جهان بازی بیشتر باز خواهد شد و هر دو دست در اختیار شما قرار میگیرد و شما آزادید هر جا که میخواهید بروید و این پایان ماجرا نیست زیرا هر چه جلوتر بروید دنیا بازتر و همه چیز بزرگتر خواهد شد. شما هیچوقت مجبور نیستید که به جایی رفته و کاری را انجام دهید. شما همیشه برای اینکه این هدف شما است در حال تشویق شدن هستید. اما، خب هی، اگر میخواهید، بروید و تمام چیزها را جستجو کنید، این یک داستان اسطورهای بسیار بزرگ و فوقوالعاده است.”
پس به طور قطع این یک بازی جهان باز نخواهد بود با این حال جالب است که شما میتوانید کم و بیش در دنیای آن به جستجو بپردازید. عنوان جدید God of War در اوایل سال ۲۰۱۸ و به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس خواهد بود. همچنین شما میتوانید توضیح کارگردان بازی از نبود قطع دوربین و اینکه کریتوس به عنوان یک پدر چگونه به نظر میرسد را از لینکهای مربوطه مشاهده نمایید.
منبع متن: gamefa